OK-JUU23
Według wiadomości w Trójce jednosilnikowy samolot rozbił się po starcie z EPPT. Pilot ranny, ale niegroźnie.
Pozdrawiam
Konradeck
Ostatnio edytowane przez hawky ; 19-09-2014 o 14:01 Powód: format daty
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
OK-JUU23
W wyniku tego zdarzenia pilot nie poniósł śmierci
różne cuda czytałem ale to - złota czcionka
pilot zrobił portalowi z Piotrkowa na złość
lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota
Z tekstu wynika dosc jednoznacznie, ze byly to slowa pani prokurator.
Kiedyś w Pasawie usłyszałem, że media w Polsce zatrudniają zbyt wielu zawodowych dziennikarzy :-)
Spisując literalnie ludzkie wypowiedzi dziennikarz może Z KAŻDEGO zrobić debila na dowolny temat. Dając wypowiedź, robiąc wywiad itp. do medium drukowanego, dziennikarz powinien zadbać o poprawność językową wypowiedzi, którą przekazuje. Zawsze wycinamy "eeeee", "yyyyy", "wie pan" itp. Są oczywiście wyjątki kiedy barwą języka można podkreślić kontekst wypowiedzi ale na pewno nie stosuje się tego w gatunkach stricte informacyjnych.
To już kolejne zdarzenie tego SP (awaryjne lądowanie na A1) i chyba najpoważniejsze.Ciekaw jestem w czym tkwi problem. Tak czy inaczej jest pretendentem do pierwszego miejsca w kategorii lądowanie zapobiegawcze lub awaryjne(oczywiście tych w miarę udanych)
W historii tego samolotu jest jeszcze wodowanie Ĺagodne wodowanie samolotu ultralekkiego P2002 Sierra OK-JUU-23 149/05
Wlasnie dlaczego?
P.S. Tecnam jest bardzo przyjazny.
tecnam 2002 ma taką przynajmniej do tych samolotów którymi latałem nieciekawą przypadłość że w momencie gwałtownego "wciśnięcia" przepustnicy do końca samolot ma tendencje do ostrej zmiany toru lotu co często bez umiejętnej reakcji prowadzi do nieopanowania maszyny po oderwaniu się od ziemi, a często to oderwanie następuje w pozyji prostopadłej do zamierzonego toru lotu, mówiąc krótko "wciśnięcie pedału gazu do końca na raz" kończy się utratą zamierzonego toru wznoszenia, gwałtownym wznoszeniem i równie gwałtownym "opadaniem", wprowadzenie 2002 w taki stan przy starcie zazwyczaj, chyba że ktoś jest asem przestworzy, kończy się wypadkiem.
Sam rozmawiałem w tamtym roku z właścicielem owego SP i przyznał, że w ten model trzeba się wlatać (moment zadzierający i skręcający przy gwałtownym dodaniu gazu).Przy czym większość SP w mniejszym lub większym stopniu tak ma z przyczyn czysto fizycznych.Pilot zaś ma znać wady i zalety konstrukcji na której lata.
Ostatnio edytowane przez frik ; 19-09-2014 o 10:28 Powód: Edycja czesci dot. usunietego postu.
Nie offtopujcie
Wylatałem ze 100 godzin modelem P2002JF i nie zauwazylem takiej przypadlosci. Jedynie co mnie na poczatku dziwilo to mocno efekt zasmiglowy, trzeba nienaturalnie mocno kontrować nogą. Ale oderwanie nigdy nie kończylo sie nieprzewidzianym zachowaniem.. Swoją drogą samolot lata bardzo przyjemnie. Jest szkoła na EPPO, która uczy na PPL(A) na nim i też sobie chwalą.
Wiadomo ile ten samolot mial wylatane w momencie wypadku?
Konkretnie ten typ tak ma i nie chodzi tu o to że musisz żeby utrzymać zamierzony tor na pasie w czasie startu używać dość mocno nogi co szczególnie ma miejsce w samolotach z tylnym kółkiem, problem polega na tym że ten samolot jest tak , a nie inaczej skonstruowany i jak pisałem gwałtowne dodanie gazu do oporu powoduje że ten samolot jednocześnie unosi nos do góry obracając się o 90 stopni w lewo, tak ma jak nie wiecie , a po tym co piszecie wiem że nie wiecie, proponuję odwiedzić którąś ze szkół posiadających ten tym i się przeszkolić, lasznołem się na kilka innych typów i tylko ten ma tą przypadłość przy starcie , lot i lądowania to bajka zdecydowanie najlepszy typ jakim latałem, polecam.......
Ostatnio edytowane przez frik ; 19-09-2014 o 10:29 Powód: Edycja czesci dot. usunietego postu.
Wystarczy nie popełniać błędów typu "gwałtowne dodanie gazu do oporu", żeby nie trzeba było się ratować. Nie wydaje mi się żeby P2002 był tutaj jakimś wyjątkiem wśród lekkich samolotów z Rotaxami...
aaben jest wyjątkiem, przynajmniej wśród znanych mi skylark, skyleader, zodiak, tl star,tulak nie posiadają takiej właściwości.
Ostatnio edytowane przez pimposz ; 19-09-2014 o 10:34 Powód: zmiana treści
Prokuratura rejonowa umorzyła postępowanie.Wypadek awionetki w Piotrkowie. Śedztwa nie będzie - Piotrków Trybunalski - Naszemiasto.pl
Zakładki