Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree30Likes
  • 1 Post By andreas
  • 6 Post By martineho
  • 6 Post By ania_mh
  • 1 Post By Mikołaj Lech
  • 1 Post By a_fan
  • 1 Post By air elnika

Wątek: 2014.09.18 - wypadek w Piotrkowie Trybunalskim

  1. #1
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie 2014.09.18 - wypadek w Piotrkowie Trybunalskim


    Polecamy

    Według wiadomości w Trójce jednosilnikowy samolot rozbił się po starcie z EPPT. Pilot ranny, ale niegroźnie.

    Pozdrawiam
    Konradeck
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 19-09-2014 o 14:01 Powód: format daty
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    OK-JUU23

  3. #3

  4. #4
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    W wyniku tego zdarzenia pilot nie poniósł śmierci

    różne cuda czytałem ale to - złota czcionka

    pilot zrobił portalowi z Piotrkowa na złość
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z tekstu wynika dosc jednoznacznie, ze byly to slowa pani prokurator.
    pgoral likes this.

  6. #6
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    portalowi z Piotrkowa
    Kiedyś w Pasawie usłyszałem, że media w Polsce zatrudniają zbyt wielu zawodowych dziennikarzy :-)

    Cytat Zamieszczone przez andreas Zobacz posta
    Z tekstu wynika dosc jednoznacznie, ze byly to slowa pani prokurator.
    Spisując literalnie ludzkie wypowiedzi dziennikarz może Z KAŻDEGO zrobić debila na dowolny temat. Dając wypowiedź, robiąc wywiad itp. do medium drukowanego, dziennikarz powinien zadbać o poprawność językową wypowiedzi, którą przekazuje. Zawsze wycinamy "eeeee", "yyyyy", "wie pan" itp. Są oczywiście wyjątki kiedy barwą języka można podkreślić kontekst wypowiedzi ale na pewno nie stosuje się tego w gatunkach stricte informacyjnych.
    Kazor, miliwolt, Gosia and 3 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    To już kolejne zdarzenie tego SP (awaryjne lądowanie na A1) i chyba najpoważniejsze.Ciekaw jestem w czym tkwi problem. Tak czy inaczej jest pretendentem do pierwszego miejsca w kategorii lądowanie zapobiegawcze lub awaryjne(oczywiście tych w miarę udanych)

  8. #8
    crs
    crs jest nieaktywny
    Awatar crs

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    W historii tego samolotu jest jeszcze wodowanie Łagodne wodowanie samolotu ultralekkiego P2002 Sierra OK-JUU-23 149/05

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    To już kolejne zdarzenie tego SP (awaryjne lądowanie na A1) i chyba najpoważniejsze.Ciekaw jestem w czym tkwi problem. Tak czy inaczej jest pretendentem do pierwszego miejsca w kategorii lądowanie zapobiegawcze lub awaryjne(oczywiście tych w miarę udanych)
    Tym razem awaryjne było zaraz po starcie i niestety wynikało wyłącznie z błędu pilota podczas startu, jak ktoś latał tecnamem 2002 to będzie wiedzaił o czym mówię...
    Ostatnio edytowane przez pimposz ; 18-09-2014 o 15:30 Powód: zmian posta

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pimposz Zobacz posta
    Tym razem awaryjne było zaraz po starcie i niestety wynikało wyłącznie z błędu pilota podczas startu, jak ktoś latał tecnamem 2002 to będzie wiedzaił o czym mówię...
    To powiedz tym, co nie latali, zeby tez wiedzieli.
    Kazor, frik, martineho and 3 others like this.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie


    Dwa tygodnie temu go sfotografowałem jak byłem na EPPT. Na początku tego roku latałem tym Tecnamem.
    Foto z lutego:


    Pozdrawiam, Mikołaj
    pimposz likes this.
    Pozdrawiam, Mikołaj Lech.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pimposz Zobacz posta
    Tym razem awaryjne było zaraz po starcie i niestety wynikało wyłącznie z błędu pilota podczas startu, jak ktoś latał tecnamem 2002 to będzie wiedzaił o czym mówię...
    Mógłbyś napisać co masz na myśli? Latałem trochę Tecnamem co prawda JF i nie zauważyłem aby był jakoś wyjątkowo złośliwy przy starcie. Pytam bez złośliwości, może jest po prostu coś czego nie zauważyłem, a lepiej by było dla mnie abym o tym wiedział.
    MichalMatuszewski likes this.

  13. #13
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    Wlasnie dlaczego?

    P.S. Tecnam jest bardzo przyjazny.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    tecnam 2002 ma taką przynajmniej do tych samolotów którymi latałem nieciekawą przypadłość że w momencie gwałtownego "wciśnięcia" przepustnicy do końca samolot ma tendencje do ostrej zmiany toru lotu co często bez umiejętnej reakcji prowadzi do nieopanowania maszyny po oderwaniu się od ziemi, a często to oderwanie następuje w pozyji prostopadłej do zamierzonego toru lotu, mówiąc krótko "wciśnięcie pedału gazu do końca na raz" kończy się utratą zamierzonego toru wznoszenia, gwałtownym wznoszeniem i równie gwałtownym "opadaniem", wprowadzenie 2002 w taki stan przy starcie zazwyczaj, chyba że ktoś jest asem przestworzy, kończy się wypadkiem.

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Sam rozmawiałem w tamtym roku z właścicielem owego SP i przyznał, że w ten model trzeba się wlatać (moment zadzierający i skręcający przy gwałtownym dodaniu gazu).Przy czym większość SP w mniejszym lub większym stopniu tak ma z przyczyn czysto fizycznych.Pilot zaś ma znać wady i zalety konstrukcji na której lata.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 19-09-2014 o 10:28 Powód: Edycja czesci dot. usunietego postu.
    Kazor likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Nie offtopujcie

    Cytat Zamieszczone przez pimposz Zobacz posta
    tecnam 2002 ma taką przynajmniej do tych samolotów którymi latałem nieciekawą przypadłość że w momencie gwałtownego "wciśnięcia" przepustnicy do końca samolot ma tendencje do ostrej zmiany toru lotu co często bez umiejętnej reakcji prowadzi do nieopanowania maszyny po oderwaniu się od ziemi, a często to oderwanie następuje w pozyji prostopadłej do zamierzonego toru lotu, mówiąc krótko "wciśnięcie pedału gazu do końca na raz" kończy się utratą zamierzonego toru wznoszenia, gwałtownym wznoszeniem i równie gwałtownym "opadaniem", wprowadzenie 2002 w taki stan przy starcie zazwyczaj, chyba że ktoś jest asem przestworzy, kończy się wypadkiem.
    Wylatałem ze 100 godzin modelem P2002JF i nie zauwazylem takiej przypadlosci. Jedynie co mnie na poczatku dziwilo to mocno efekt zasmiglowy, trzeba nienaturalnie mocno kontrować nogą. Ale oderwanie nigdy nie kończylo sie nieprzewidzianym zachowaniem.. Swoją drogą samolot lata bardzo przyjemnie. Jest szkoła na EPPO, która uczy na PPL(A) na nim i też sobie chwalą.

    Wiadomo ile ten samolot mial wylatane w momencie wypadku?

  17. #17

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Konkretnie ten typ tak ma i nie chodzi tu o to że musisz żeby utrzymać zamierzony tor na pasie w czasie startu używać dość mocno nogi co szczególnie ma miejsce w samolotach z tylnym kółkiem, problem polega na tym że ten samolot jest tak , a nie inaczej skonstruowany i jak pisałem gwałtowne dodanie gazu do oporu powoduje że ten samolot jednocześnie unosi nos do góry obracając się o 90 stopni w lewo, tak ma jak nie wiecie , a po tym co piszecie wiem że nie wiecie, proponuję odwiedzić którąś ze szkół posiadających ten tym i się przeszkolić, lasznołem się na kilka innych typów i tylko ten ma tą przypadłość przy starcie , lot i lądowania to bajka zdecydowanie najlepszy typ jakim latałem, polecam.......
    Ostatnio edytowane przez frik ; 19-09-2014 o 10:29 Powód: Edycja czesci dot. usunietego postu.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wystarczy nie popełniać błędów typu "gwałtowne dodanie gazu do oporu", żeby nie trzeba było się ratować. Nie wydaje mi się żeby P2002 był tutaj jakimś wyjątkiem wśród lekkich samolotów z Rotaxami...

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    aaben jest wyjątkiem, przynajmniej wśród znanych mi skylark, skyleader, zodiak, tl star,tulak nie posiadają takiej właściwości.
    Ostatnio edytowane przez pimposz ; 19-09-2014 o 10:34 Powód: zmiana treści

  20. #20
    Awatar misiurra

    Dołączył
    Apr 2010

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •