Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie 2014.11.23 Samolot zawrócił na Lotnisko Chopina. "Niezidentyfikowany przedmiot "


    Polecamy

    Samolot LOT, lecący z Warszawy do Budapesztu, musiał zawrócić na Lotnisko Chopina. Rzecznik portu podkreśla, że na pokładzie znalazł się przedmiot, do którego nie przyznaje się żaden z pasażerów.
    Samolot wyleciał z warszawskiego lotniska, ale musiał zawrócić.
    Jak przekonuje rzecznik, zdecydowały powody operacyjne i procedury. - Samolot do Budapesztu zawrócił, bo na pokładzie był przedmiot, do którego nie przyznawał się żaden z pasażerów - twierdzi Przemysław Przybylski, rzecznik Lotniska Chopina.



    Samolot zawrócił na Lotnisko Chopina. "Niezidentyfikowany przedmiot na pokładzie" - Włochy
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 27-11-2014 o 11:17

  2. #2

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tartal Zobacz posta
    Samolot LOT, lecący z Warszawy do Budapesztu, musiał zawrócić na Lotnisko Chopina. Rzecznik portu podkreśla, że na pokładzie znalazł się przedmiot, do którego nie przyznaje się żaden z pasażerów.
    Samolot wyleciał z warszawskiego lotniska, ale musiał zawrócić.
    Jak przekonuje rzecznik, zdecydowały powody operacyjne i procedury. - Samolot do Budapesztu zawrócił, bo na pokładzie był przedmiot, do którego nie przyznawał się żaden z pasażerów - twierdzi Przemysław Przybylski, rzecznik Lotniska Chopina.




    Samolot zawrócił na Lotnisko Chopina. "Niezidentyfikowany przedmiot na pokładzie" - Włochy
    Zastanawiam się dlaczego w takiej sytuacji samolot będąc w okolicy Krakowa wrócił do Warszawy a nie wylądował w Krakowie. No bo rzeczywiście mogła być np. bomba w bagażu podręcznym który mógł zostawić ktoś celowo z poprzedniego rejsu?

  3. #3
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Przypuszczam, że czasowo zejście pewnie trwałoby tyle samo, a ladowanie w KRK mogłoby posypać dalszą siatkę połączeń.

    Pozdrawiam
    Konradeck
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  4. #4
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    i tak posypało....przecież odstawili SP-LIM do wyjaśnienia i akcji pirotechników
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Hmm... czyli, że samolot sobie wylądował, poczekał na nowych paxów, wsiedli, polecieli i nagle się kapnęli, że coś jest chyba nie tak?
    Robili security check'a po starcie? ^^

  6. #6

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Przypuszczam, że czasowo zejście pewnie trwałoby tyle samo, a ladowanie w KRK mogłoby posypać dalszą siatkę połączeń.

    Pozdrawiam
    Konradeck
    Może maksymalna masa do lądowania na to nie pozwalała? Tylko jeśli tak, to mógł pociągnąć do Budapesztu - odległość prawie taka sama.

  7. #7
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Może maksymalna masa do lądowania na to nie pozwalała?
    nie pozwalały procedury bezpieczeństwa, poza tym lądowali w Polsce a nie w innym kraju
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    W zeszłym roku na jesieni leciałem liniami Air France z Warszawy do Paryża. Podczas lotu coś nagle zaczęło mnie uwierać w tyłek - okazało się, że był to iPhone. Oddałem telefon stewardessie, która podziękowała, skontaktowała się z pilotem i...tyle. Ciekawi mnie, czy procedury w takich przypadkach zależą od konkretnych linii lotniczych, czy jest to jakoś odgórnie regulowane. Ktoś wie?

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    przed rejsem załoga powinna zrobić tzw. security search - domyślam się że zrobili. Samolot startuje z lotniska w UE, więc nie ma przeciez możliwości wniesienia materiałów niebezpiecznych do strefy zastrzeżonej...;-) W jakim celu w takim razie cały ten cyrk z powrotem?

  10. #10
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    rano wrócił z Krakowa może ktoś zaspany zapomniał albo ...test ULC
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    przed rejsem załoga powinna zrobić tzw. security search - domyślam się że zrobili. Samolot startuje z lotniska w UE, więc nie ma przeciez możliwości wniesienia materiałów niebezpiecznych do strefy zastrzeżonej...;-) W jakim celu w takim razie cały ten cyrk z powrotem?
    Powinni zrobić security search ale właśnie wychodzi na to, że go nie zrobili lub zrobili źle.
    Właśnie podczas przeszukania powinny odnaleźć ten przedmiot, cokolwiek to było. Myślę, że jeśli byłby to telefon, nikt by cyrku nie robił - może była to paczka, która wyglądała na bardziej podejrzaną.
    Tak czy inaczej takie paczuszki powinny odnajdywać się na ziemi, bo check lista do security search jest raczej bardzo dokładna.
    //
    <--------|
    \\

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Niby tak ale z drugiej strony pewnie nie muszą sprawdzać wszystkich miejsc a jedynie ich procentową ilość (przy lotach z/do krajów niepodwyższonego ryzyka) więc można coś przeoczyć. Ciekawe jak duże to było.

    Inną opcją jest zostawienie czegoś w łazience w trakcie lotu i powrót paxa na miejsce i nagle zonk, paczka w toalecie a nikt się nie przyznaje ;-)

  13. #13

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pullinek Zobacz posta
    Powinni zrobić security search ale właśnie wychodzi na to, że go nie zrobili lub zrobili źle.
    Właśnie podczas przeszukania powinny odnaleźć ten przedmiot, cokolwiek to było. Myślę, że jeśli byłby to telefon, nikt by cyrku nie robił - może była to paczka, która wyglądała na bardziej podejrzaną.
    Tak czy inaczej takie paczuszki powinny odnajdywać się na ziemi, bo check lista do security search jest raczej bardzo dokładna.
    Pisali przecież, był to bagaż podręczny.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Tylko jeśli tak, to mógł pociągnąć do Budapesztu - odległość prawie taka sama.
    Pewnie względy logistyczne. Dla przewoźnika łatwiej ogarnąć sytuację niebezpieczną, gdy wszystko dzieje się na macierzystym lotnisku...

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    Niby tak ale z drugiej strony pewnie nie muszą sprawdzać wszystkich miejsc a jedynie ich procentową ilość (przy lotach z/do krajów niepodwyższonego ryzyka) więc można coś przeoczyć. Ciekawe jak duże to było.
    Procentowo to się sprawdza ilość kamizelek pod fotelami pax Zakamarki w kabinie pasażerskiej, toalety, półki, kieszenie foteli itp. powinny być sprawdzone dokładnie, wszystkie, podczas security search.

    Jeśli był to bagaż podręczny, to tym bardziej nie wiem jakim cudem załoga to przeoczyła...
    //
    <--------|
    \\

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Gdybym mógł to wkleiłbym fragment dokumentacji z linii, który mówi o security check-u i procentowej ilości sprawdzenie tego a tamtego :-)

    Pamiętajmy, że są przepisy ogólne dla wszystkich a z drugiej strony jest dokumentacja operatora, w której każdy może coś dodać ale nie odjąć.
    Co w jednych liniach jest standardem w innych może być nadgorliwością ;-)

    A jeżeli podajesz regulację prawną (a nie SOP/OM) to wrzuć proszę cytat, chętnie zaktualizuję wiedzę :-)

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Jasne, że do podstawowych przepisów można coś dodać, a nie odjąć. Nie wiem dokładnie jak to jest w LOT ale wydaje mi się, że nie różni się zbytnio od innych linii na polskim AOC, które mają zatwierdzony program ochrony przed aktami bezprawnej ingerencji.
    Ciężko byłoby odszukać odpowiednie regulacje, nie siedząc w dziale Security ale prawdopodobnie jest to w nawiązaniu do tego dokumentu:"Rozporządzenie Komisji (UE) nr 185/2010 z dnia 4 marca 2010 r. ustanawiające szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego"
    //
    <--------|
    \\

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •