Strona 1 z 19 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 361
Like Tree459Likes

Wątek: 2014.12.28 - Katastrofa Indonesia AirAsia QZ8501, A320 PK-AXC

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie 2014.12.28 - Katastrofa Indonesia AirAsia QZ8501, A320 PK-AXC


    Polecamy

    Nie wygląda to najlepiej. Czasowo powinien być o 00:30GMT w Singapurze (teraz jest 04:30 GMT).
    Kontakt z maszyną (A320, 162 osoby na pokładzie) utracony w przestrzeni powietrznej Indonezji; nad Morzem Jawajskim.
    Większość ze 155 pasażerów, to Koreańczycy.


    BBC News - AirAsia flight from Indonesia to Singapore missing
    AirAsia Flight From Surabaya to Singapore Loses Contact - The Jakarta Globe

    QZ8501 - Flights list - Flightradar24
    Ostatnio edytowane przez frik ; 30-12-2014 o 11:35 Powód: edycja tytulu

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie

    Prawdopodobnie uderzył w wodę na wschód od wyspy Belitung.

    Indonesian portal reports of plane crash in Belitung Timur - The Malaysian Insider

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Czasowo powinien być o 00:30GMT w Singapurze
    Większość ze 155 pasażerów, to Koreańczycy.
    Większość to oczywiście Indonezyjczycy, właściwy czas to 01:30 GMT. Sorry za nieścisłości

    Byli na FL320, pilot poprosił o zgodę na wejście na FL380, żeby ominąć chmury (burzowe?); 5 minut później samolot zniknął z radarów.
    Mieli paliwa na 4 godziny lotu w momencie gdy stracono kontakt.
    [z komunikatu ministerstwa transportu Indonezji]

    Oświadczenie linii Air Asia:

  4. #4
    jpl
    jpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ponadto, z informacji z The Malaysian Insider wynika, że zaginiony samolot to PK-AXC, czyli ten: Photos: Airbus A320-216 Aircraft Pictures | Airliners.net , pierwszy lot wykonał 25 września 2008 roku.

  5. #5
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Byłem akurat w powietrzu, lecieliśmy z Korei, masa Cb's do kosmosu... Fatalnie
    Canonier and pawko like this.

  6. #6
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Czyli co, wlecisz w takiego CBeka i po ptokach? Nie ma już wyjścia?
    kbamm likes this.
    Pitterek

  7. #7
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mówią już o 162 osobach. Dokładnie to 155 paxów+7 osób personelu.
    AirAsia airliner goes missing with 162 on board - BBC News

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Czyli co, wlecisz w takiego CBeka i po ptokach? Nie ma już wyjścia?
    Spokojnie, nie ma narazie nic konkretnego na temat CB lub bardzo zlej pogody w rejonie, zarowno CNN jak i Fox cytuje ekspertow od lotniczej pogody - jeden twierdzi ze poza cienkimi chmurami i lekkim wiatrem niczego specjalnego nie bylo w sasiedztwie tego samolotu. Drugi mowi ze nawet silne turbulencje zwiazane z burza same w sobie nie powinny spowodowac katastrofy. Schiavo ktora jest bylym inspektorem NTSB tez twierdzi ze nie sadzi ze pogoda miala bezposredni zwiazek z ta katastrofa. Mamy nastepna zagadke.

    Jedno jest pocieszajace - woda jest bardzo przyjaznie plytka w tym rejonie.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 28-12-2014 o 10:02

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Jedno jest pocieszajace - woda jest bardzo przyjaznie plytka w tym rejonie.
    O ile ten samot jest właśnie tam i nie mamy tu do czynienia z podobnym scenariuszem jak w przypadku MH370 (transponder off i zmiana kierunku). Nie da się tego na teraz wykluczyć.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Nie da się tego na teraz wykluczyć.
    Lepiej niech znajda jakies duze szczatki szybko (dzien, dwa) bo powtorka z MH370 wybiegalaby poza ludzkie mozliwosci ogarniecia tej sytuacji. Woda naprawde plytka, duzy ruch w okolicy, niedaleko do ladu - niech znajda cos szybko.
    RedLite likes this.

  11. #11
    Awatar grzyw

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    WRO
    Wpisów
    39

    Domyślnie

    Czy AirAsia ma model biznesowy podobny do FR? Domyślam się, że katastrofa lotnicza A320 dla tej linii może mieć kolosalne biznesowo znaczenie....
    Nie chcę tym komentarzem umniejszy ludzkiemu wymiarowi tej tragedii.

  12. #12
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Jak to się ma do reklamy AirAsia z marca tego roku (w odpowiedzi na MH370), że ich piloci nie dopuszczą do zaginięcia samolotu... Czyżby to się zemsciło?

  13. #13
    jpl
    jpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    RMF podał (nie wiem, czy to prawda), że na pokładzie samolotu miał być nadajnik ratowniczy, który miał wysłać sygnał w razie zderzenia samolotu z wodą. Nie wiem tylko, czy nie chodzi im czasem o sygnał z czarnych skrzynek. No ale może ktoś to potwierdzi, albo zaprzeczy...

  14. #14
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    To taka cecha czarnej skrzynki. Ale 30 dni tylko.
    Pitterek

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jpl Zobacz posta
    RMF podał (nie wiem, czy to prawda), że na pokładzie samolotu miał być nadajnik ratowniczy, który miał wysłać sygnał w razie zderzenia samolotu z wodą. Nie wiem tylko, czy nie chodzi im czasem o sygnał z czarnych skrzynek. No ale może ktoś to potwierdzi, albo zaprzeczy...

    ELT, w kontakcie z wodą zaczyna nadawać sygnał, pewnie o to im chodzi.

    @up
    6000km? O.o

  16. #16

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    U mnie wlasnie podali, ze FO byl Francuzem.. ciekawe co chcieli tym osiagnac ?
    malwinka_lbn likes this.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  17. #17
    Awatar uziemiony

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    mazowieckie

    Domyślnie Pogoda

    Pogoda nie rozpieszczała https://twitter.com/EarthUncutTV/sta...652929/photo/1

    Oby w końcu coś się wyjaśniło

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Jestem akurat w pd.wsch. Azji. Pogoda jest fatalna, wczoraj burze szalały niemal całą noc.


  19. #19

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    Polecam sprawdzone źródło, czyli stronę Crash: Indonesia Asia A320 over Java Sea on Dec 28th 2014, aircraft went missing believed to have impacted waters .

    Indonesia's Ministry of Transport also published the load sheet and passenger manifest on their website. According to the load sheet the aircraft carried 158 passengers and 6 crew, according to the passenger manifest 155 passengers (manifest counts/lists 154 names plus one infant). The aircraft departed with a takeoff weight of 63,624kg (MTOW 70,796kg), thereof 8,296kg of fuel.
    Samolot startował z 8296 kg paliwa przy masie 63,6 ton (przy maksymalnej startowej masie 70,8 ton).

    Loadsheet: http://www.dephub.go.id/public/0507_001%20AWQ8501.pdf



  20. #20

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy


Strona 1 z 19 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •