Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
Like Tree14Likes

Wątek: 2015.03.29 - A320 Air Canada C-FTJP przyziemił przed pasem w YHZ

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie 2015.03.29 - A320 Air Canada C-FTJP przyziemił przed pasem w YHZ


    Polecamy

    Na razie informacje ogólno prasowe:

    Według nieoficjalnych informacji, do wypadku doszło po tym, jak złe warunki pogodowe odcięły zasilanie na lotnisku. Zdarzenie miało miejsce podczas lądowania. Wszyscy pasażerowie mieli zostać ewakuowani z uszkodzonego samolotu.

    Wypadek samolotu linii Air Canada na lotnisku Halifax w Kanadzie - Wiadomości

    Kanada: Airbus A320 wyleciał z pasa startowego - fakty.interia.pl



    Nie wiem czy wtedy w Halifax był już 29, czy jeszcze 28 marzec.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 31-03-2015 o 15:12 Powód: tytuł
    Co tu napisać....

  2. #2
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie







    Urwane skrzydło, silnika jakiś czas szukali.
    Odcięty prąd na całym lotnisku (prawdopodobnie zahaczył o instalację lądując; niektóre teksty mówią, że dopiero po wypadnięciu z pasa).
    Samolot na złom.

    23 osoby ranne, nikt nie zginął, na pokładzie było 132+5 osób.

  3. #3
    Awatar mgab

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź

    Domyślnie

    W mediach: "A320 znów ma problemy"...

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Urwane skrzydło, silnika jakiś czas szukali.
    Odcięty prąd na całym lotnisku (prawdopodobnie zahaczył o instalację lądując; niektóre teksty mówią, że dopiero po wypadnięciu z pasa).
    Z opisu na AH wynika, że przyziemili 250m przed progiem, ścieli słupy elektryczne, a zatrzymali się w pobliżu drogi kołowania B, tj. ok. 300 metrów za progiem pasa 05. Dość szybko wytracili prędkość, bo tam jest po górę ten nasyp

    Skrzydło pokiereszowane ale nie urwane. Ułamany jak widać częsciowo jest prawy statecznik poziomy.
    Galeria zdjęć TSB na flickr https://www.flickr.com/photos/tsbcan...7651565742766/

  5. #5

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    W takim przypadku nie mozna przerwac ladowania? No chyba że ten prąd zgasł podczas uderzenia przed progiem

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Tak. Awaria zasilania była na skutek zerwania linii przez ten samolot.

  7. #7
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Faktycznie skrzydło tylko pokiereszowane, zasugerowałem się sensacjami medialnymi.

  8. #8

  9. #9

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Tak. Awaria zasilania była na skutek zerwania linii przez ten samolot.
    To musiał popełnić jakiś błąd lub usterka ze uderzyl w linię najpierw. Czyli w momencie podejscia prąd był.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Po cholerę pchał się na słabo oprzyrządowany pas 05 przy słabej widoczności? Ja rozumiem kierunek wiatru i podmuchy, ale...
    Eee tam, podpis ;)

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kacza23 Zobacz posta
    To musiał popełnić jakiś błąd lub usterka ze uderzyl w linię najpierw. Czyli w momencie podejscia prąd był.
    No na pewno coś było nie tak, skoro przyziemił ponad 300 metrów przed progiem. W momencie podejścia mieli do dyspozycji jedynie localiser który pomaga ustawić się w osi pasa natomiast nie pomaga przy obieraniu ścieżki schodzenia.
    A warunki były nieciekawe; wiatr, opady, zalegających śnieg
    Pytanie, jak napisał Mimis, dlaczego podchodzili tam gdzie nie ma sygnału ILS.
    Nie da się też wykluczyć, że mógł być błąd nie mający związku z widocznoscią (Asiana) lub usterka (Turkish)

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Warto odnotować że to był back course ILSa z kierunku 23. Może to nie mieć znaczenia, ale na back course podchodzi się trochę inaczej niż na normalnego ILSa, mogą się też pojawić fałszywe wskazania glideslope.
    Mike5 and grindavik like this.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Czy na back course jest dostępny glideslop ? Znalazłem mapę z 2012 http://www.ivao.ca/charts/CAP7/CYHZ.pdf jeśli nic się nie zmieniło to nie był to LOC BC .

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez linoskoczekgb Zobacz posta
    Czy na back course jest dostępny glideslop ?
    Nie.

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez linoskoczekgb Zobacz posta
    Znalazłem mapę z 2012 http://www.ivao.ca/charts/CAP7/CYHZ.pdf jeśli nic się nie zmieniło to nie był to LOC BC .
    Faktycznie, masz rację. Ciekawe, że LOC na 05 pracuje na tej samej częstotliwości co ten dla pasa 23 a anteny są różne.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Czy nie byłoby wskazane zmienić tytuł wątku?
    Wypadnięcie z pasa było tu raczej efektem rozbicia samolotu podczas lądowania, a nie skutkiem samym w sobie.
    grindavik likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Transportation Safety Board od Canada użyło drona do sporządzenia dokumentacji fotograficznej.

    http://t.co/Bwl8bn9Xcj
    A mile of highway only takes you one mile, a mile of runway can take you anywhere in the world.
    http://eplatanie.wordpress.com/

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Jakby wrzucili na jetphotos, to tytuł photo of the week murowany. Dobry pomysł, oby inni też go z czasem podchwycili, przynajmniej w niektórych przypadkach.

  19. #19
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Air Canada sues Airbus over 2015 Halifax crash - ch-aviation.com

    Linie Air Canada pozwały Airbusa do sądu w sprawie tego wypadku.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Air Canada sues Airbus over 2015 Halifax crash - ch-aviation.com

    Linie Air Canada pozwały Airbusa do sądu w sprawie tego wypadku.
    I tak A320 wziął się i sam z siebie wylądował w krzakach przed pasem?
    grindavik and mikesz like this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •