Dziś w Stambule jeden z A320 THY (TC-JPE) miał problem z silnikiem (wybuch) w skutek czego lądował awaryjnie z uszkodzonym skrzydłem i podwoziem. Po wylądowaniu zjechał z pasa. Lot z MXP to IST, sytuacja zaszła podczas pierwszego podejścia przy którym pilot odszedł na drugi krąg. 97 pasażerów, wszyscy zdrowi.
Turkish plane makes emergency landing over engine fire - LOCAL
Accident: THY A320 at Istanbul on Apr 25th 2015, engine problem, gear problem, gear collapse, runway excursion
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Wow... robi wrazenie.
Wyglada jakby brakowalo czesci dyszy silnika, ktora prawdopodobnie uszkodzila klape i podwozie...
Duzo szczescia, ze udalo sie im bezpiecznie wyladowac. Gratulacje.
I jeszcze jeden film:
Foto skrzydła robi wrażenie. Zastanawia mnie jedna rzecz. Na filmikach widać, że tuż obok pasa toczą się jakieś prace budowlane (droga kołowania?) nie powinno się z tego regionu czym prędzej usunąć wszystkich ludzi? Na dobrą sprawę po wypadnięciu z pasa samolot mógłby wpaść jeszcze w nich. Wiem, że koparka za szybko nie odjedzie ale w koparce też są ludzie.
Czy na 17 sekundzie w pierwszym filmie to cysterna sobie tak beztrosko jedzie wzdłuż pasa na którym odbywa się awaryjne lądowanie?
Widać wyraźnie wóz straży lotniskowej, oczywiste, że byli w pogotowiu obok pasa.
Podaję za Avherald
Accident: THY A320 at Istanbul on Apr 25th 2015, hard landing, go-around, engine problem, gear problem, gear collapse, runway excursion
Samolot uderzył końcówką skrzydła i silnikiem podczas pierwszej próby przyziemienia.
lukrod
Coś kiepską passę ma ostatnio 320tka - w ciągu kilku ostatnich tygodni chyba więcej się rozbiło niż Tuluza zdążyła wyprodukować
Czy znów problem nie został spowodowany zmniejszoną reakcją na stery (50%) na krótko przed przyziemieniem ? (podobnie jak A320 LH w Hamburkgu). Ciekawe - wake turbulence po 787 lądującym przed ...
Pitterek
Jeżeli masz na myśli tę, z której nagrano lądowanie (zza ulicy), to tak, jest ona (przynajmniej podobna) ogólnodostępna. patrz tutaj
Jestem iście zainteresowany jaki wpływ może mieć zmniejszona reakcja na stery na ewentualny wybuch, czy też pożar silnika?
Jeżeli w wyniku zmniejszonej reakcji na stery dochodzi do kontaktu silnika i skrzydła z nawierzchnią to chyba może.
O ile kwestia zmniejszonej reakcji jest gdybaniem to z powyżsych linków i opisów wynika że przy pierwszej próbie (20 minut przed lądowaniem) silnik i skrzydło zetknęły się z ziemią.
Ostatnio edytowane przez pawelktw ; 26-04-2015 o 12:11 Powód: literówka
Ok, w sytuacji zetknięcia z ziemią to rozumiem. Nie nadrobiłem zaległości co do wypadku i myślałem, że usterka pojawiła się jeszcze w trakcie lotu.
Zakładki