Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 37 z 37
Like Tree13Likes

Wątek: 2015.05.09 Airbus A400M rozbił się w Sewilli

  1. #21
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Airbus Defence & Space zdecydował o kontynuowaniu oblotów fabrycznych.
    AB

  2. #22

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Oświadczenie dot. komunikatu ostrzegawczego (AOT) dla operatorów samolotów A400M
    Airbus wprowadził wymóg sprawdzenia ECU, elektroniki sterującej pracą silnika.

  3. #23

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wg niepotwierdzonych oficjalnie informacji ten A400 miał nową wersję oprogramowania, które kontrolowało wyważenie zbiorników z paliwem podczas manewrów. Błąd w oprogramowaniu spowodował przypuszczalnie że paliwo zostało odcięte powodując wyłączenie silnika (temporary engine stall) którego nie udało się na czas odwrócić.
    Zalecenie sprawdzenia ECU ma na celu zebranie dodatkowych informacji, które mają potwierdzić że problem nie dotyczy samej ECU (fizycznego modułu i sposobu instalacji, który też był podejrzany), lecz oprogramowania.

    Airbus nie posiada danych z czarnych skrzynek (są zajęte przez hiszpański sąd) i stara się ustalić coś na podstawie innych informacji i danych.

    źródła: kompilacja prasy europejskiej

  4. #24
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Zajęcie skrzynek przez hiszpański sąd brzmi jak paranoja.
    Jeśli mają skrzynki, powinni byli już tydzień temu sprowadzić specjalistów, odczytać skrzynki, udostępnić dane producentowi i ewentualnie zostawić skrzynki jako dowód (?) jeśli tak bardzo sąd ich potrzebuje (lub przekazać hiszpańskiej agencji badania wypadków lotniczych). Bo w czyim interesie jest przetrzymywanie tych skrzynek? (jeśli informacja jest prawdziwa...)

  5. #25
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    stan instalacji moga śmiało odczytać z CMC czy jak tam to nazwali...CFDS

  6. #26

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Zajęcie skrzynek przez hiszpański sąd brzmi jak paranoja.
    Nie byłoby to pierwsze państwo które przedkłada "przykładne" ukaranie "winnych" ponad bezpieczeństwo kolejnych osób latających samolotami czy mających pecha oberwać spadającym samolotem.
    Zresztą i w Polsce PKBWL nie ma pełnej swobody bo nie ma zakazu dowodowego dotyczącego informacji uzyskanych podczas pracy PKBWL - czyli jak ktoś będzie mówił prawdę przed PKBWL to może się wpakować w odpowiedzialność karną, co oznacza że komisja nie zawsze będzie miała rzetelny materiał dowodowy - w końcu za kłamanie karać nie mogą.

  7. #27

  8. #28

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    A żeby uniknąć nieporozumień dodajmy, że to 'zamrożenie' nie ma nic wspólnego z temperaturą.

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    epgd

    Domyślnie

    Nowe doniesienia: Fatal A400M crash linked to data-wipe mistake - BBC News

    Wygląda, że wypadek został spowodowany przez pomyłkowe skasowanie plików konfiguracyjnych używanych przez ECU do kontroli silnika podczas aktualizacji przed pierwszym lotem. W skrócie, bez tych plików ECU nie mogły prawidłowo sterować silnikami. Piloci w celu rozwiązania problemów ze sterowaniem przełączyli 3 silniki w idle, z którego nie dało już się wyjść do momentu uderzenia w ziemię

  10. #30
    Awatar flugzeugwerke

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Nie daje mi spokoju jedna myśl, co z próbami silników po wykonaniu modyfikacji? Wiadomo coś o procedurach A400M? Autodiagnostyka ECU? Próbuję do tego dopasować swoje spostrzeżenia i się dziwię.
    AB

  11. #31
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Airbus i EASA zostały uprzedzone w końcu 2014 r. o słabym punkcie oprogramowania w samolocie transportu wojskowego A400M podobnym do tego, który przyczynił się 7 miesięcy później do katastrofy — stwierdzili w śledztwie Hiszpanie
    Airbus wiedział o wadzie w A400M przed tragediš - Lotnictwo - rp.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  12. #32

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie

    Ukazały się zdjęcia dokumentujące moment katastrofy:
    Katastrofa A400M w Sewilli. Opublikowano zdjęcia

  13. #33

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie

    4 osoby zginęły + 2 ciężko ranne na moment katastrofy i sąd hiszpański nie dopatrzył się winnych, ot zwykły przypadek jakich wiele, no no... (sarkazm)

  14. #34

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Co, za mało krwi? Masz kogoś do rozstrzelania to dawaj.
    hawky, Ristori and pasazernagape like this.

  15. #35

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bart_K Zobacz posta
    4 osoby zginęły + 2 ciężko ranne na moment katastrofy i sąd hiszpański nie dopatrzył się winnych, ot zwykły przypadek jakich wiele, no no... (sarkazm)
    Ktoś zginął i nie ma winnych, no jak tak można
    Sensem kary za spowodowanie wypadku jest przypomnienie innym o procedurach i ostrożności. Jeśli wszyscy dołożyli wszelkich starań a i tak coś się stało, kara nie ma sensu. Lepiej spróbować zapobiec w przyszłości powtórzeniu takiego błędu, skoro okazało się, że jest możliwy.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  16. #36

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Trochę inaczej traktuje się loty de facto doświadczalne a inaczej po certyfikacji. Tu zabrakło zapewne procedur związanych z poprawkami oprogramowania , które w "rejsowych" maszynach są obwarowane ścisłą instrukcją producenta. Pewnie prokuratura czy sąd doszły do podobnego wniosku. Gdyby taką manianę zrobił serwis obecnie, to byłyby podstawy do postawienia zarzutów niedopełnienia obowiązków służbowych.

  17. #37

    Dołączył
    Oct 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez DrOzda Zobacz posta
    Trochę inaczej traktuje się loty de facto doświadczalne a inaczej po certyfikacji. Tu zabrakło zapewne procedur związanych z poprawkami oprogramowania , które w "rejsowych" maszynach są obwarowane ścisłą instrukcją producenta. Pewnie prokuratura czy sąd doszły do podobnego wniosku. Gdyby taką manianę zrobił serwis obecnie, to byłyby podstawy do postawienia zarzutów niedopełnienia obowiązków służbowych.
    I to mnie ostatecznie przekonuje, nie trzeba nikogo zaraz rozstrzeliwać, aaben, wybacz, że Cię zdenerwowałem ;-)

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

LinkBacks (?)

  1. 04-12-2015, 04:12
  2. 22-10-2015, 14:31
  3. 22-06-2015, 09:51
  4. 18-06-2015, 08:52
  5. 16-06-2015, 13:30
  6. 14-06-2015, 23:20
  7. 09-05-2015, 23:22

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •