Więcej zdjęć i informacji:
AirLive.net: BREAKING A military plane crashs at Sevilla on Coca-Cola factory
Informacja z profilu AeroGrupa.pl na Facebooku: https://www.facebook.com/Aerogrupa?fref=nfSewilla: Katastrofa ciężkiego czterosilnikowego Airbusa A400M (wojskowy samolot transportowy). Samolot tuż po starcie runął na teren fabryki napojów koncernu coca-cola, położonej tuż przy lotnisku. Port lotniczy w Sewilli został zamknięty.
Ostatnio edytowane przez hawky ; 09-05-2015 o 15:29 Powód: brak daty
"Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"
Więcej zdjęć i informacji:
AirLive.net: BREAKING A military plane crashs at Sevilla on Coca-Cola factory
"Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"
Wg El Pais na pokladzie było 6 lub 7 członków załogi. Samolot był własnością Airbusa, rozbił sie milę na północ od lotniska San Pablo w Sewilli. I to w sumie wszystko wiadomo na tę chwilę. Wypadek miał miejsce około godziny 13. El Mundo podaje, że powodem zamkniecia lotniska w Sewilli jest to, że lotniskowa straż pożarna wyjechała na miejsce wypadku i w tej chwili nie ma strażaków na lotnisku.
Un aviĂłn militar de transporte A400M se estrella en Sevilla al despegar | EspaĂąa | EL PAĂS
Se estrella un avión Airbus A-400M en pruebas junto al aeropuerto de Sevilla | Andalucía | EL MUNDO
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Jak podaje El Mundo, samolot zdołał awaryjnie wyladować, ale uderzył w linie wysokiego napięcia co spowodowało pożar maszyny. Do wypadku doszło na polu, pomiedzy Parkiem Aeropolis, a pełnym klientów centrum handlowym w La Rinconada. Co najmniej 2 osoby z załogi zostały odwiezione do szpitali.
Z kolei El Pais pisze o 3 ofiarach śmiertelenych. Nie wiadomo, ile osób było na pokładzie, ostatnie doniesienia mówią o 8-10 członkach załogi.
Wiecej zdjeć: Se estrella en Sevilla un Airbus A-400M - Un avión militar Aiburs A-400M se ha estrellado... | Andalucia | EL MUNDO
EDIT:
6 członków załogi, 2 osoby w szpitalu z oparzeniami 2 i 3 stopnia. 3 potwierdzone ofiary śmiertelne. 1 osoba zaginiona.
Ostatnio edytowane przez STYRO ; 09-05-2015 o 16:08
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
EC-403, MSN 023, miał być dostarczony do Tureckich Sił Powietrznych.
Pzdr. Marcin
4 ofiary i 2 rannych, jeden w stanie ciężkim bez zagrożenia życia, drugi w stanie bardzo ciezkim.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Wg. FR24 to był pierwszy lot tego egzemplarza:
An Airbus A400M military aircraft with serial number 23 crashed shortly after take off, on its first test flight from the airport in Seville.
https://www.facebook.com/flightradar...92798650759559
"Po katastrofie brytyjskie ministerstwo obrony w ramach środków ostrożności wstrzymało eksploatację swoich dwóch samolotów A400M."
http://thebadpilotsblog.blogspot.com/
Mój blog.
Moim zdaniem stan i rozmieszczenie szczątków samolotu raczej nie wskazuje na udane lądowanie i późniejszy pożar tylko rozbicie przy próbie przyziemienia.
Przyczyny pożaru to kwestia odrębna, ale rzeczą oczywistą jest, że te linie WN to skutek nie przyczyna - w kontekście wypadku.
Moim zdaniem na wykresie z FR widoczna jest spadek mocy. Silniki?
Tylko, że mieli aż 4 silniki - wydaje mi się, że taki samolot na pusto, to i na 2 jakoś poleci, chyba, że padną akurat 2 po tej samej stronie. Paliwo mieli sądząc po pożarze.
Poniżej załączam najciekawsze obrazki z linków powyżej. Nie wiem, czy te dane z FR24 z ostatnich sekund lotu są wiarygodne, ale widać tam, że samolot wyrównuje lot, a prędkość nie spada, a nawet minimalnie rośnie, tak jakby udało się ponownie uruchomić silniki?
Niemcy też je uziemili.
Patrząc na wykres to trochę wątpie w te pracujące pod koniec silniki. Wydaje się raczej, że podczas całego manewru bardzo ładnie utrzymywali prędkość koło 150kts - kosztem wysokości. Zakładając, że wykresy są wiarygodne - pokazują że prędkość nie zwiększała się ale też i nie zmniejszała, mimo szybkiego zniżania momentami nawet spadała gdy wykonywali ostry dowrót przez wyrównaniem i próbą lądowania. Praktycznie spadali, mieli już bardzo mało czasu i zapewne tym ostrym zwrotem musieli szybko ustawić się na jakieś wybrane do lądowania pole... Choć faktycznie już po wyrównaniu prędkość na wykresie powoli rośnie, zamiast szybko spadać. Gdyby przed przyziemieniem mieli 170kts i sprawne choć 2 silniki, czy nie próbowaliby jednak odlecieć? Może nie, ale chyba przynajmniej łagodniej by usiedli...
Nie jestem pilotem ale wydaje mi się że jak na warunki w których się znaleźli (zapas wysokości który mieli wystarczył na 60s lotu z manewrowaniem) to bardzo sprawnie przeprowadzone awaryjne lądowanie. Uniknęli przynajmniej pułapki dopuszczenia do zbyt dużego spadku prędkości, przeciągnięcia i zupełnie niekontrolowanej katastrofy - co ostatnio zabiło choćby naszych spadochroniarzy w Piperze.
Szkoda, że nie do końca wszystko się udało i mimo to zginęli ludzie.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Tutaj egzemplarz przed montażem w wytwórni
Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - Airbus A400M - 15-0023 - 023 - Spain: Sevilla San Pablo( LEZL) - Michał Petrykowski
Pozdrawiam
Wcale nie twierdzę, że tak być nie mogło. Co więcej, niemal na każdym ze zdjęć widoczne są jakieś linie WN i byłoby to wielce prawdopodobne. Jednak na tychże samych zdjęciach nie widać aby którakolwiek linia była uszkodzona, nie znalazłem także nigdzie zdjęcia uszkodzonej linii lub słupa w kontekście tego zdarzenia. Nie znam tego języka i nie wiem co na ten temat mówią źródła hiszpańskojęzyczne, jednak żaden z anglojęzycznych portali nawet nie wspomina o kolizji z linią czy słupem.Uderzyli w słup wysokiego napięcia.
Una de las ruedas del aparato siniestrado en la... | Andalucia | EL MUNDO
tu masz skoszony słup.
Zakładki