Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 21
Like Tree42Likes

Wątek: 2015.12.30 Boeing 777 C-FRAM wpada w silną turbulencję, 21 osób rannych

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie 2015.12.30 Boeing 777 C-FRAM wpada w silną turbulencję, 21 osób rannych


    Polecamy


  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Nie mogę wyedytować, ale zdecydowanie to wypadek a nie incydent

    Dodatkowe informacje nt warunków pogodowych:
    70361 PAYA Yakutat Sounding
    Alaska Enhanced Weather Satellite Map - AccuWeather.com

    Samolot leciał tuż po zawietrznej stronie gór o wysokości względnej ponad 4000m. Wiatr na poziomie lotu ok. 200 km/h
    Na poziomie szczytów gór niewiele mniejszy. Zastanawiający wybór takiej trasy lotu - wydaje się to wprost proszenie o kłopoty.

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    łomża

    Domyślnie

    mam pytanie czy od turbulencji samolot może się rozpaść w powietrzu? Albo po wlocie w strefę mniej gęstego powietrza tak szybko opadać w dół ,że skrzydła mu odpadną? Tylko się ze mnie nie śmiać a konkretnie mnie mu odpowiedzieć bo czeka mnie długi lot na który zdecydowałem się w końcu po wielu wielu obiekcjach .

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    może...
    Finch, djzybi, vonMises and 2 others like this.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sterbid Zobacz posta
    mam pytanie czy od turbulencji samolot może się rozpaść w powietrzu?
    Takie rzeczy w przypadku samolotów komunikacyjnych się nie zdarzają od kilkudziesięciu lat.

    Cytat Zamieszczone przez sterbid Zobacz posta
    Albo po wlocie w strefę mniej gęstego powietrza tak szybko opadać w dół ,że skrzydła mu odpadną?
    Chyba trochę wyobraźnia Cię ponosi.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    I aby przed lotem, nie oglądaj "Strefy Mroku". Zwłaszcza epizodu ostatniego.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    łomża

    Domyślnie

    jasne wiedziałem , że nikt ty nie wyprowadzi ze stresu człowieka tylko będą się nabijać. Ja osobiście pojechałbym pociągiem tylko nie ma takiego połączenia.

  9. #9
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Spokojnie kolego, teoretycznie samolot może w paść w takie warunki, że konstrukcja się rozleci, ale w praktyce w obecnym lotnictwie, chyba nie odnotowano takiego przypadku Ale jeśli uda Ci się wpaść w takie zdarzenie, to z czystym sumieniem przed śmiercią możesz puścić totka i zapisać komuś w spadku :P
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sterbid Zobacz posta
    jasne wiedziałem , że nikt ty nie wyprowadzi ze stresu człowieka tylko będą się nabijać.
    Jest na tym forum specjalny temat dla ludzi bojących się latać, na pewno Ci pomogą. A jeżeli chcesz sam sobie pomóc to omijaj ten dział na forum szerokim łukiem.
    tawal, pasazernagape, frik and 3 others like this.

  11. #11
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Nie często, ale czasem się z kolegą aaben nie zgadzam Nie koniecznie należy unikać tego działu bojąc się latać. SPL to efekt irracjonalny. Wypadki lotnicze są racjonalne. Jak się to zrozumie to połowa sukcesu. Czy samolot może się rozlecieć od turbulencji? To pytanie z du... - z całym szacunkiem . A czy można umrzeć jedząc placki ziemniaczane? No można! Czy można umrzeć w wyniku szoku termicznego jedząc lody? Historia zna takie przypadki. Ale ostatni przypadek wypadku spowodowanego tylko i wyłącznie turbulencją to zamierzchła historia. Turbulencji należy się bać i siedzieć w ciasno zapiętych pasach, bo wiele ofiar - w tym śmiertelnych nie wiąże się z wypadkiem samolotu a tylko z jatką na pokładzie. Zapewniam Cię, że więcej osób straciło życie wstając w samolocie jak się świeci "zapiąć pasy" (w tym także po wylądowaniu), niż z powodu spadającego samolotu od turbulencji. Irracjonalizm SPL polega na tym, że ludzie boją się nie tego czego powinni. Ostatnio z Brukselki leciała koło mnie pani o wyglądzie osoby pracującej w stolicy Belgów bynajmniej nie głową, a "z goła" inną częścią ciała, która potwornie się bała i swój strach leczyła alkoholem i agresją. Jak samolot wylądował w WAW to wstała jako pierwsza. Chwalmy Pana, samolot zahamował gwałtownie i pani wykonała spektakularnego rąbnięcia pustakiem w fotel. Nauczka darmowa, bo tylko nos sobie rozbiła (niestety nie sądzę, żeby skuteczna). Tak więc, czytajcie drodzy spl-owcy ten dział i ROZUMCIE o co w tym wszystkim chodzi.
    Jerry, Rob_Sad, maciass and 16 others like this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Tak cirka z dekadę temu nasz Benek już za wyspami wpadł w taki uskok że ludziom drinki wyleciały z kieliszków wprost na sufit. Parę osób nie było przypiętych pasami co skończyło się jak przykład powyżej. Profilaktycznie zdecydowano wówczas wrócić do Wawy.

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sterbid Zobacz posta
    że nikt ty nie wyprowadzi ze stresu człowieka tylko będą się nabijać.
    Jak sie stresujesz to chociaz stresuj sie z wlasciwych powodow. Szansa jest pewnie z 10000 razy wieksza ze twoj pilot popelni jakis powazny blad i sie rozwalicie niz ze samolot sie rozpadnie od turbulencji. Chyba moja odpowiedz jest dostatecznie konkretna i przy tym wcale sie nie nabijam.

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    .... Szansa jest pewnie z 10000 razy wieksza ze twoj pilot popelni jakis powazny blad i sie rozwalicie...
    No to uspokoiłeś kolegę....

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    A propos turbulencji i rozpadających sie od nich samolotów:

    Co tak naprawdę dzieje się podczas turbulencji? - Grupa Wirtualna Polska

    Zrodlo jak zródło, trochę smaczków typu info o turbulencjach z wież etc, ale moze przekona strachliwych
    Pluxe likes this.

  16. #16
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    Spokojnie kolego, teoretycznie samolot może w paść w takie warunki, że konstrukcja się rozleci, ale w praktyce w obecnym lotnictwie, chyba nie odnotowano takiego przypadku
    Z mojej krótkiej kariery pamiętam takie zdarzenie i to w FIR Warszawa: Nie rozpoznanie zagroĹźenia i wejście w chmurę burzową, uszkodzenie konstrukcji i utrata sterowniści samolou PA-34-220T Seneca III D-GEPA 269/06

    W skrócie - po wlocie w chmurę burzową Piper Seneca rozpadł się w powietrzu. Oczywiście nie jest rejsowy samolot, niemniej jednak czasem pasażerów za pieniądze takimi się wozi. Skoro ja pamiętam to zdarzenie to chyba nie jest to aż tak odległa historia.

  17. #17
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Oczywiście chodziło mi o lotnictwo komunikacyjne Ale i w GA, w stosunku do latających maszyn i ogólnej ilości wypadków, wypadki związane z uszkodzeniem konstrukcji w skutek turbulencji, czy nawet przekroczenia dopuszczalnych obciążeń, są chyba zdecydowaną mniejszością
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dzikun Zobacz posta
    W skrócie - po wlocie w chmurę burzową Piper Seneca rozpadł się w powietrzu. Oczywiście nie jest rejsowy samolot, niemniej jednak czasem pasażerów za pieniądze takimi się wozi. Skoro ja pamiętam to zdarzenie to chyba nie jest to aż tak odległa historia.
    Piszesz o wejsciu w chmurę burzową - to jednak cos więcej niż lot w turbulentnym powietrzu. Nie bez powodu również samoloty liniowe omijają Cb. Po wlocie we front burzowy katastrofie uległ TU-154 (lot Pulkovo 612) chociaż faktycznuie konstrukcja nie została zniszczona w locie pomimo że samolot został wyniesiony na wyższą niż dopuszczalna wyskość i ostateczną przyczyną wypadku był brak umiejętności wyprowadzenia maszyny z płaskiego korkociągu.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Bo tak najczesciej jest - akcja pilota (czesto rozpaczliwa) powoduje rozpad samolotu a nie sama turbulencja. Sa tylko bardzo nieliczne wypadki kiedy turbulencja sama w sobie powoduje rozpad samolotu (znany mi jest tylko jeden z nowoczesnego lotnictwa w US w ktorym Seneca lub Aztec wlecial w ukryty CB).

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Temat wałkowaliśmy już kiedyś, na aviation-safety można odnaleźć dwa duże samoloty odrzutowe OIDP B-52 i chyba DC-10, oba lotnictwa państwowego US które rozpadły się w powietrzu. Samolotów GA było o wiele więcej, a przed erą radarów pogodowych takie rzeczy przytrafiały się też samolotom komunikacyjnym ale niewiele ma to wspólnego z kanadyjskim B777.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •