Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Awatar kronopio

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie 2015.05.02 Air France 953 włączenie TAWS po nieplanowanym zbliżeniu do wulkanu


    Polecamy

    Zmiana planu lotu wynikająca z frontu burzowego doprowadziła do nieplanowanego zbliżenia samolotu Air France do wulkanu w Kamerunie. Samolot znajdował się o 4000 stóp niżej niż wierzchołek góry.

    Air France faces probe after jet flies near mountain | Reuters

  2. #2
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Zapewne sporo podkolorowane, ale w temacie:
    Piloci Air France lecieli prosto w wulkan. Z trudem minęli wierzchołek

    "Francuska agencja badania wypadków lotniczych BEA otworzyła postępowanie mające wyjaśnić, dlaczego dwaj piloci samolotu rejsowego linii Air France w trakcie lotu na początku maja - by ominąć burzowe chmury - zmienili kurs samolotu tak, że znaleźli się na wprost ogromnego wulkanu. Zareagowały systemy pokładowe i po komendzie „pull up” i bardzo ostrym manewrze pilotom z trudem udało się wyprowadzić maszynę nad wierzchołek wulkanu Kamerun - najwyższego szczytu Kamerunu.

    2 maja boeing 777 linii Air France wykonywał krótki lot z 36 osobami na pokładzie z Malabo - stolicy Gwinei Równikowej - do największego miasta Kamerunu, Duali. Stamtąd załoga miała odebrać więcej pasażerów i polecieć do Paryża.
    Piloci rejsu AF953 lecący na wysokości ok. 3 km napotkali jednak przed sobą groźne chmury burzowe. Zmienili więc kierunek, ale wybrali północ, tak że po chwili znaleźli się - w gęstych chmurach i wyraźnie nie zorientowani w terenie, nad jakim przelatują - na kursie kolizyjnym z wulkanem Kamerun, najwyższym szczytem tego kraju.

    Zareagowały urządzenia pokładowe i nagle piloci usłyszeli komendę „pull-up” wzywającą do natychmiastowego manewru wznoszenia. Linie Air France podkreślają, że kapitan i drugi pilot zareagowali odpowiednio i bardzo szybko, wynosząc maszynę na wysokość ponad 4,5 km, z trudem jednak przelecieli nad wierzchołkiem Kamerunu sięgającym 4095 m n.p.m. unikając katastrofy.
    Teraz francuska agencja badania wypadków lotniczych BEA poinformowała o rozpoczęciu śledztwa ws. zajścia z 2 maja. Jak podkreślił rzecznik Air France, wstępnie ustalono, że piloci nie byli odpowiednio zaznajomieni z trasą przelotu i linie chcą się dowiedzieć, jak to możliwe.

    Obu mężczyzn skierowano na dodatkowe szkolenia, ale zapewniono im też pomoc psychologa. Tę dostało również 10 członków załogi samolotu, którzy zdawali sobie sprawę z niebezpieczeństwa. Pasażerowie nie byli niczego świadomi.
    Air France uznała incydent za „poważne zagrożenie” i zapowiada wyciągnięcie konsekwencji wobec pilotów lub ich przełożonych, jeżeli okaże się, że popełniono błędy w szkoleniach. Śledczy podkreślają bowiem, że piloci widzący chmury burzowe mogli wybrać inne kierunki, a wybrali najgorszy z możliwych.".
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •