Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree31Likes
  • 8 Post By Gryni
  • 4 Post By beaviso
  • 1 Post By radyo
  • 2 Post By wally
  • 7 Post By Lucass
  • 9 Post By aaben

Wątek: 2015.06.10 JAS-​39 Gripen rozbił się na Węgrzech.

  1. #1
    Awatar mały

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Bydgoszcz EPBY

    Domyślnie 2015.06.10 JAS-​39 Gripen rozbił się na Węgrzech.


    Polecamy

    Myśliwiec JAS-​39 Gripen rozbił się na Węgrzech
    Węgierski myśliwiec JAS-39 Gripen rozbił się we wschodniej części kraju - poinformowało ministerstwo obrony w Budapeszcie.
    Myśliwiec JAS-39 (Wikimedia Commons / Adrian Pingstone
    )
    Po nieudanej próbie lądowania, pilot katapultował się. Został odwieziony do szpitala. Jego stan jest stabilny.

    Zastępca Sztabu Generalnego Węgier Zoltan Orosz zapewnił, że wszystkie myśliwce typu Gripen należące do węgierskiej armii, zostaną poddane przeglądom technicznym.

    To już druga katastrofa maszyny produkowanej przez szwedzką firmę Saab. Miesiąc temu myśliwiec JAS-39 rozbił się w Czechach.

    źródło:Wiadomości - Ciekawsza strona informacji - WP.PL

  2. #2
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie 2015.06.10 Węgierski Gripen ląduje bez podwozia w LHKE.

    JAS-39C n/b 30 wylądował awaryjnie w bazie Kecskemet bez wysuniętego podwozia.

    Źródło: Magyar Légierő: újabb Gripen baleset történt, ezúttal a kecskeméti légibázison
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    I w ten oto sposób tzw. "węgierskie siły powietrzne" w ciągu miesiąca zredukowały o 15% stan liczebny swojego lotnictwa taktycznego.
    Charger, jarekch, Inter and 5 others like this.


  4. #4

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jest już film ze zdarzenia.
    A mile of highway only takes you one mile, a mile of runway can take you anywhere in the world.
    http://eplatanie.wordpress.com/

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Pechowa seria... Bo 2 zdarzenia to już seria.
    Gdyby to zdarzyło się w przypadku polskich F-16, to przez tydzień mielibyśmy w TV gadające głowy tzw. ekspertów, a część polityków żądałaby komisji śledczych w sprawie zakupu "wadliwych" samolotów

    Swoją drogą, czy w obu przypadkach spadochron hamujący nie byłby przydatny?

    No i taka mała refleksja - mimo iż Majewski nie uchodzi za lubianego d-cę - to po Smoleńsku wziął to wszystko w garść i mieliśmy 5 lat w lotnictwie wojskowym bez poważnych zdarzeń. Bez błędów ludzkich, bez zaniedbań technicznych prowadzących do spektakularnych awarii. "Jaszczombie" lataja dużo i bezpiecznie, Suczki też nie zawodzą, a MiGi to wyjątkowo szczęśliwy rozdział naszych sił powietrznych (i oby taki pozostał jak najdłużej), choć tutaj dwa silniki parę razy uratowały sytuację po awarii jednego z nich. Nawet MarWoj nie dołożył się z żadnym przykrym przypadkiem. Patrząc z boku, 5 lat spokoju przy relatywnie sporym wysiłku szkoleniowym i udziale w wielu przedsięwzięciach międzynarodowych oraz pokazach.

    M.
    martineho, pwaos, Valdi and 1 others like this.

  6. #6
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Gosciu chyba troche spekal, na szkolenie do kpt. Wrony powinni go wyslac...
    KZ

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    KRAKÓW

    Domyślnie

    Może pamiętał takie zdarzenie. https://www.youtube.com/watch?v=k6yVU_yYtEc
    pozdrawiam
    Nuras

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    "Gościu" będąc w osi pasa widział lepiej niż ktokolwiek inny, że go zosi i pewnie nie chciał skończyć tak https://www.youtube.com/watch?v=k6yVU_yYtEc
    Poza tym wiedział, że samolot i tak będzie do generalnego remontu albo kasacji, więc stwierdził, że pare komentarzy na youtube, że "ma cojones" nie jest warte ryzyka utraty głowy.

    PS Nurekogorek napisał w zasadzie to samo chwilę wcześniej.
    MaciekK84 likes this.

  9. #9
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Samoloty nie zawsze bezpiecznie się zatrzymują po zjeździe z pasa: https://www.youtube.com/watch?v=r9y4Xg5eTAY - podjął jedyną słuszną decyzję, myślenie o "spękaniu" niejednego kosztowało życie. Wielu pilotów - mając szansę na skuteczne opuszczenie maszyny - nie zrobiło tego, chcąc za wszelką cenę uratować kupę żelastwa...
    MaciekK84 and cydejkom like this.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPLK

    Domyślnie

    Gość ładnie przyziemił ale nie miał dwóch silników pod skrzydłami (jak kpt Wrona) dla stabilizacji. Zauważył początek obrotu i użył katapulty.
    Swoją drogą dlaczego nie siadał na trawie jak kiedyś Su-22 u nas.

    A najbliższa sytuacja powyższego była z Harrierem:
    https://www.youtube.com/watch?v=7aydbBl6_W0
    Pilot też chyba czekał na stop, ale jak zobaczył płomienie za owiewką to się strzelił.

    Jeszcze "rafałek" : http://farm4.static.flickr.com/3241/...3dd735fa_o.jpg
    Tylko tutaj zadziałały procedury - "wjeżdżasz na czarne, pora wysiadać"
    Stowarzyszenie Miłośników Lotnictwa Ziemi Łaskiej
    http://smlzl.vot.pl/

  11. #11
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Trochę zdjęć.


    Źródło: https://www.facebook.com/jetfly.hu?fref=photo
    – A jeśli po drodze coś się zepsuje i będziemy musieli lądować przymusowo na morzu?
    – To byłoby bardzo niefortunne... – odezwał się Hassel chichocząc złośliwie.
    –Zaufajcie wtedy Panu Bogu i firmie Pratt &Whitney.

    Mapa pomników lotniczych w Polsce
    Moje zdjęcia na Flickr

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    A na co miał czekać?
    Przyziemił. Od tego momentu jego wpływ na tor poruszania się samolotu był bliski zera. Potrzeby ewakuacji paxów nie było. Gdyby pozostając w kabinie zginął lub odniósł poważne obrażenia, siły powietrzne straciłyby i maszynę i pilota. Maszynę można odkupić (oczywiście pomijam aspekt finansowy) w kilka tygodni, góra miesięcy. Pilota trzeba szkolić latami. O kosztach szkolenia nawet nie wspomnę.
    Podszedł do sytuacji pragmatycznie i tyle.
    Z mojej strony duża wódka!

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Błąd oprogramowania przyczyną katastrofy Gripena 10.VI? Jak donosi serwis Hungary Today powołując się na gazetę Napi Gazdaság, szef resortu obrony Csaba Hende miał stwierdzić, że do wypadku węgierskiego myśliwca Gripen, jaki miał miejsce 10 czerwca mogło dojść wskutek błędu oprogramowania, wykorzystywanego w systemach myśliwca. Do wypadku doszło w trakcie próby lądowania bez podwozia. Pilot utracił jednak kontrolę nad maszyną (w jednomiejscowej wersji C) i zdołał się katapultować. Zgodnie z wstępnymi ocenami Gripen, jaki uczestniczył w zdarzeniu które miało miejsce 10 czerwca na Węgrzech będzie mógł zostać naprawiony i przywrócony do służby. Błąd oprogramowania przyczyną wypadku węgierskiego Gripena? | DEFENCE24

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Przyczyną lądowania bez podwozia była próba lądowania bez podwozia?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •