leciały trzy F16 ...
jeszcze dziś ten co lądował awaryjnie ma wrócić do Krzesin
wg. Radio ZET
tvn24F-16 awaryjnie lądował na Okęciu
KONTAKT TVN24: NA LOTNISKU JEST STRAŻ POŻARNA
F-16 wylądował awaryjnie na Okęciu - alarmują nas przez Kontakt TVN24 internauci Janusz Kopeć i Tomasz Bąk. Zaraz po lądowaniu na płycie lotniska pojawiła się straż pożarna. Informacje internautów potwierdza rzecznik sił powietrznych ppłk Wiesław Grzegorzewski.
Jak poinformował rzecznik, pilot samolotu F-16 zgłosił niestabilność pracy silnika. Zdecydowano więc o awaryjnym lądowaniu. - Teraz czekamy na grupę techników z Krzesin, która zdiagnozuje problem - powiedział TVN24 ppłk Wiesław Grzegorzewski.
Potwierdził też obecność straży pożarnej w pobliżu samolotu. - To normalna procedura w przypadkach problemów z pracą silnika samolotu - wyjaśnił Grzegorzewski.
Kontakt TVN24: lądował z asystą
Zdarzenie dostrzegli nasi internauci. Myśliwiec wylądował na wysokości dworca cargo na pasie od Piaseczna około 1 km od początku pasa - informuje nas internauta Tomasz Bąk. Jak opisuje Janusz Kopeć podczas awaryjnego schodzenia na ziemię myśliwca asystowały mu dwa inne F-16. Tuż nad ziemią samoloty wzbiły się w powietrze.
Na płycie lotniska są trzy samochody straży pożarnej i dwa auta zabezpieczenia lotniska.
F-16 awaryjnie lądował na Okęciu
TVN24/PAP - dodane 44 minuty temu (aktualizowane 10 minut temu)
O godzinie 10.54 na Okęciu awaryjnie lądował F-16 - poinformował rzecznik sił powietrznych ppłk. Wiesław Grzegorzewski. Przyczyny? Na razie nieznane. Z Krzesin leci grupa techników, która ma ustalić, co się stało.
Wiadomo tylko tyle, że w maszynie, wykonującej rutynowy, ćwiczebny lot, zawiódł silnik. Pilot zgłosił niestabilną pracę - poinformował ppłk. Grzegorzewski.
Samolot wylądował bez żadnych nieprzewidzianych następstw, lotnisko również zachowało się profesjonalnie - powiedział Grzegorzewski.
Tuż po tym, jak pilot posadził maszynę na płycie lotniska, do myśliwca podjechał na sygnale wóz straży pożarnej.
Polska zakupiła 48 samolotów F-16, w tym 36 jednomiejscowych F-16C Block52+ i 12 dwumiejscowych F-16D Block52+. (bart)
Już tak stoi od dłuższego czasu
________________________________________
Pozdrawiam, Krzysiek.
"If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.
Bo na okęciu nie ma dyszla do F16Zamieszczone przez Kshyhoo
paw.
Raczej to się nazywa drążek holowniczy
Semper Fidelis pro Patria
Dyszel fajniej brzmi.Zamieszczone przez baldeagle
Mała zagadka, jak zaczyna sie artykuł pt. "Awaryjne lądowanie F-16 na Okęciu" w dziennik.pl ? http://www.dziennik.pl/wydarzenia/ar...na_Okeciu.html
Raczej nie.Zamieszczone przez baldeagle
Nim zajrzę strzelę, że jest coś o chwilach grozy.Zamieszczone przez cibarius
Moją nagrodę proszę przekazać Przerażonym.
Pozdrawiam, Mariusz.
Ja się już zaczynam zastanawiać czy oni (dziennikarze) nie mają jakiegoś wzoru do tekstów o lotnictwie, w którym nagłówek to zawsze CHWILE GROZY... :PZamieszczone przez cibarius
Swoją drogą mam pytanie: Czy jest jakaś różnica między pasem cywilnym a wojskowym ? Nie chodzi mi tu o typ lotniska oczywiście.Pilot wojskowego F-16 musiał awaryjnie lądować na cywilnym pasie, bo nie miał już czasu na szukanie lotniska wojskowego. W maszynie zawiódł silnik.
"If you believe safety is expensive, try an accidet!"
Dla pismaków jest. Zwiększa/zmniejsza poczytność artykułuZamieszczone przez matiX
Zamieszczone przez matiX
No to nie ma opcji... gdy bede mowil o tym w radiu to zaczne od CHWIL GROZY
A moze to jest tak, ze pisaniem i mowieniem o samolotach zajmuja sie ludzie ktorzy strasznie boja sie latac i dlatego wszystko co zwiazane z samolotem jest dla nich chwila grozy??
Sądzę, że oni mają wzory dramatycznych artykułów na każdą okazję! :P Co to dla nich za różnica czy to lotnictwo czy ekonomia... :PZamieszczone przez matiX
BAK-12? :P TACAN? :PZamieszczone przez matiX
Efomaniak, regomaniak ;)
Raczej szukają za wszelką cenę sensacji (podobnie idiotyczna jest informacja w dzienniku, że eF wylądował na tym samym pasie "z którego codziennie kilkadziesiąt cywilnych samolotów startuje i ląduje"). Ale na szczęście to nie reguła wszędzie jeszcze (patrz artykuły na ten temat w GW i Rz).Zamieszczone przez radiowiec_wawa
To chyba leży w ludzkiej naturze, żeby wszystkie, nawet drobne, awarie w lotnictwie podnosić do rangi "chwil grozy", "groźnego incydentu" i tym podobnych. To musiało być straszne, że myśliwiec wylądował na pasie, "z którego codziennie kilkadziesiąt cywilnych samolotów startuje i ląduje".
Goha
Miłośnik z przypadku, pasjonat z wyboru.
Zamieszczone przez matiXNo tak, masz rację.BAK-12? :P TACAN? :P
I tu moje następne pytanie czy BAK-12 jest używany na polskich lotniskach wojskowych. Dla mnie jako laika w dziedzinie lotnictwa wojskowego byłem przekonany, że ten system jest używany na lotniskowcach czy też jak widziałem na zdjęciach szukając co to BAK-12 na lotniskach chyba w USA?
"If you believe safety is expensive, try an accidet!"
Zakładki