Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree9Likes

Wątek: 2015.07.07 F-16 zderzył się w powietrzu z Cessną

  1. #1
    Awatar Martinshmit

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Mazury

    Post 2015.07.07 F-16 zderzył się w powietrzu z Cessną


    Polecamy

    "Do zdarzenia doszło w Karolinie Południowej w USA. W powietrzu zderzyły się dwa samoloty: wojskowy myśliwiec F-16 i Cessna C-150. Maszyny zderzyły się około 18 kilometrów na północ od Charleston. Świadkowie twierdzą, że usłyszeli głośny huk, a następnie zobaczyli kulę ognia na niebie."

    Źródło: interia.pl na podstawie: walb.com

  2. #2
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Pilot F-16 przeżył; katapultował się po kolizji. Nie żyją dwie osoby z C-150, ale ich ciał jeszcze nie odnaleziono.

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Wszystko wydarzyło się w pobliżu małego lotniska położonego blisko bazy wojskowej. Tutaj fragment mapy z zaznaczonym terenem zamkniętym w związku z prowadzeniem akcji ratunkowej:

    5/1366 NOTAM Details

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Jest raport wstępny z tego wypadku. Pilot F16 dostał pierwsze ostrzeżenie o Cessnie od kontrolera, kiedy był w odległości 2 mil od niej. Do zderzenia doszło minutę później, kiedy F16 zmieniał już kierunek lotu na zgodny z wektorem podanym przez kontrolera.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    F-16 2 mile leciał minutę????? Niemożliwe, poniżej prędkości przeciągnięcia...

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Link do rzeczywistego raportu NTSB: https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j...,d.bGQ&cad=rja
    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    F-16 2 mile leciał minutę????? Niemożliwe, poniżej prędkości przeciągnięcia...
    Po pierwsze zajrzyj przynajmniej do raportu, a po drugie czasy kiedy prędkość liczyło się jedynie z czasu i odległości minęły w gimnazjum.
    Spacelord and Tupungato like this.

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    FAA przyznala ze jej kontroler jest tu glownym winowajca w tym wypadku. Tak naprawde gdyby kontrolerka siedziala calkowicie cicho do wypadku by nie doszlo. Rodzina domaga sie odszkodowania.

    Government admits fault in deadly F-16, Cessna collision - Live5News.com | Charleston, SC | News, Weather, Sports


  8. #8
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    A to była pani kontroler czy nawigator z punktu naprowadzania?

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawmor Zobacz posta
    A to była pani kontroler czy nawigator z punktu naprowadzania?

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To był chyba żarcik.

    Szkoda że nie zostało udostępnione to, co faktycznie widziała kontrolerka. Nie znam wskaźnika radaru na którym samoloty sobie płyną po ekranie a dokładność wskazania tracku jest rzędu rozpiętości skrzydeł Cessny.
    MVA na 1500 ft nad lotniskiem GA i praca jako ATC radarowy w przestrzeni klasy E to rzeczy niespotykane w Europie bo jest to generalnie niebezpieczne i jest przesłanką do takiego zdarzenia.
    LoboV likes this.

  11. #11
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Napisałem tak, bo ten wektor w lewo na 180 wyglądał tak, jakby specjalnie chciała eFa na Cessnę naprowadzić.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Kontrolerka sie pozniej tlumaczyla ze myslala ze taki F-16 potrafi zakrecic prawie "w miejscu", oczywiscie z fizyka na bakier.

  13. #13
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Szkoda że nie pomyślała że może się wznosić ma świece. Lepiej by to wyszło. To 1000 stóp separacji nie obowiązuje? 2 mile...

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Pitterek

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Z perspektywy ATC zakręt o promieniu 2 km to zakręt w miejscu i takie samoloty to potrafią więc nie powiedziała nic złego.

  15. #15
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Tak, potrafią zakręcić "w miejscu". Ale potrafią też po starcie z Krzesin z pasa 29 z lewym zakrętem na MOLIL (czyli pi razy drzwi kurs 065) zahaczyć o CMP, który od EPKS jest oddalony o 15NM. Z resztą, przynajmniej w Warszawie, uczy się, że raczej powinno się kręcić na ogon, a nie prosto w konfilkt. Może w USA jest inaczej. Zakręt w prawo rozwiązałby temat, nie mówiąc już wznoszeniu.

  16. #16
    CzS
    CzS jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    Mądrych po fakcie jak zwykle dostatek. pawmor : jakby Ona chciała tak trafić to na symulatorze raz na 100 by Jej się udało. Życie jest wredne.

  17. #17

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Skoro to samolot bojowy to on nie ma radaru pola walki który pokazuje pilotowi sytuacje w powietrzu ? A może jest tak że pilot nie włączył "radaru" z powodu że poruszał się w przestrzeni kontrolowanej ?
    Takie pytanie od laika

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wojsko twierdzi że ich radary taktyczne na F-16 nie widzą wolno poruszających się samolotów cywilnych, bo są to pierwotne radary dopplerowskie. Samoloty wielkości Cessny nie mają ani wystarczająco dużej skutecznej powierzchni odbicia ani prędkości. Ponadto F-16 nie mają ani TCAS, ani ADS, ani radaru SSR.

    Mam nadzieję że nasze F-16 i Mig 29 są lepiej wyposażone, bo ktoś im pozwolił w przestrzeni klasy G latać z prędkościami do 450 kts.

  19. #19

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    No i po co B-2 jak wystarczy C-150?
    Radek 75, kogut, vivere and 1 others like this.

  20. #20
    CzS
    CzS jest nieaktywny

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie OATFIS


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Mam nadzieję że nasze F-16 i Mig 29 są lepiej wyposażone, bo ktoś im pozwolił w przestrzeni klasy G latać z prędkościami do 450 kts.
    Co Ty jest bezpiecznie. Przecież OAT koordynuje przelot z FISem ;-)
    QbaqBA and Red_Devil like this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •