Forum »   Powstanie CPL - Centralny Port Lotniczy        Połączenia »   Ryanair ogłosił loty na Ukrainę   

Strona 3 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 301
Like Tree223Likes

Wątek: [WYDZIELONE] Drony w przestrzeni kontrolowanej - dyskusja po incydencie w Warszawie

  1. #41

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Przykładów bezmyślności na youtube jest aż nadto (nie tylko z PL), pierwsze z brzegu:
    https://www.youtube.com/watch?v=GfxdeRx2fLA
    https://www.youtube.com/watch?v=TfA79gb7zMU

  2. #42
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Nie to zdarzenie, ale się łączy: Dron prĂłbował zrzucić ładunek wybuchowy na lotnisko wojskowe w Balicach - Wiadomości - jeśli top prawda, to ULC musi szybko coś wymyślić, albo będzie jazda...
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  3. #43

    Dołączył
    Jul 2014
    Mieszka w
    Sopot

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally Zobacz posta
    Nie to zdarzenie, ale się łączy: Dron prĂłbował zrzucić ładunek wybuchowy na lotnisko wojskowe w Balicach - Wiadomości - jeśli top prawda, to ULC musi szybko coś wymyślić, albo będzie jazda...
    Wyglądało to tak
    Mój skromny blog o pomorskich militariach i nie tylko
    http://odwaszegofotokorespondenta.blogspot.com

    Portal historyczny
    http://wiekdwudziesty.pl

  4. #44
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Ostatnio edytowane przez Gregor ; 22-07-2015 o 20:35
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  5. #45
    Awatar parasite

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Bielawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally Zobacz posta
    Nie to zdarzenie, ale się łączy: Dron prĂłbował zrzucić ładunek wybuchowy na lotnisko wojskowe w Balicach - Wiadomości - jeśli top prawda, to ULC musi szybko coś wymyślić, albo będzie jazda...
    Być może rozwiązanie już istnieje
    Wyborcza.pl

  6. #46
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez parasite Zobacz posta
    Być może rozwiązanie już istnieje
    Wyborcza.pl
    Nie mogę doczytać dalej, bo wybiórcza każe płacić.
    Jaka jest technologia?

  7. #47

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej:

    Cytat Zamieszczone przez wyborcza.pl
    To pierwsze na świecie tego typu urządzenie. Stworzyła je grupa trzech firm związanych z Pomorskim Parkiem Naukowo-Technologicznym w Gdyni i Technoparkiem w Gliwicach. Pomysł na system SafeSky zrodził się w firmach SIRC oraz Bioseco w zeszłym roku jako efekt synergii produktów opracowywanych w obu przedsiębiorstwach. Firma Bioseco opracowała system monitorowania przestrzeni powietrznej, który zapobiega zderzaniu się ptaków z samolotami. SIRC opracowuje i wdraża innowacyjne układy scalone oraz systemy radarowe. Oba systemy stanowią całość i podstawę system wykrywania dronów SafeSky.

    - Zderzenia samolotów z ptakami stanowią powszechny i poważny problem zagrażający życiu pasażerów i generujący milionowe straty - mówi Krzysztof Paszek reprezentujący firmy Bioseco i Bonda. Jego zdaniem system monitoringu ptaków, który został już wdrożony w Porcie Lotniczym w Gdańsku Rębiechowie, może być rozszerzony, aby równie skutecznie chronić samoloty także przed dronami.

    - Silniki samolotu podczas startu pracują z wielką mocą, są wstanie zassać wszelkie ptaki czy drony. To w konsekwencji może doprowadzić do poważnych uszkodzeń silników, a nawet do katastrofy lotniczej - dodaje ekspert Bioseco. System został stworzony właśnie po to, by nie dopuścić do takich sytuacji.

    Jak działa system SafeSky?

    System SafeSky jest systemem wielosensorowym, opartym na innowacyjnych rozwiązaniach opracowanych w Bioseco i SIRC. Wykorzystuje kamery wizyjne, które monitorują przestrzeń i wykrywają obiekty latające. System rejestruje takie dane jak: wysokość przelotu, jego prędkość i kierunek. Urządzenie może również określić wielkość obiektu. - Kolejnym komponentem urządzenia jest nowoczesny system radarowy z elektronicznie sterowaną wiązką, którego integralną częścią są dedykowane układy scalone opracowane w SIRC - zaznacza Paszek. System radarowy wykorzystuje też fale radiowe i jest w stanie wykryć oraz śledzić do kilkunastu obiektów jednocześnie. Wszystkie sensory współpracują że sobą, przez co znacząco zwiększają niezawodność działania całego systemu.

    W razie konieczności system jest wstanie przechwycić drona i "usadzić" go w bezpiecznym miejscu. Co więcej, odpowiednie służby (wojsko, policja czy straż graniczna) będą w stanie zagrażającego bezpieczeństwu drona zniszczyć.

    Coraz więcej zagrożeń

    Liczba użytkowników dronów ciągle rośnie. Na koniec marca 2015 r. prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego wydał 500 świadectw kwalifikacji. - W czerwcu br. liczba świadectw kwalifikacji wynosi 1014 - mówi Marta Chylińska z ULC. Globalny rynek tych urządzeń szacowany jest na ok. 15 mld dol.

    - System SafeSky może być z powodzeniem stosowany na lotniskach, ale także w przypadku wielu innych instytucji - podkreśla Paszek.

    Większość dronów ma zastosowanie pozytywne, jak np. robienie zdjęć podczas imprez czy monitorowanie przestrzeni. Jednak wraz z popularyzacją tych urządzeń pojawia się coraz więcej zagrożeń związanych z wykorzystaniem dronów. Jednym z negatywnych skutków ich wykorzystania mogą być zagrożenia w ruchu lotniczym. Na przykład w poniedziałek na warszawskim Lotnisku Chopina cudem udało się uniknąć zderzenia drona z samolotem Lufthansy.

    - Zagrożeń może być jednak znacznie więcej - uważa Paszek. Jego zdaniem obecnie drony mogą przewozić ładunek do 10 kg, więc mogą niestety też być użyte do przewożenia ładunków wybuchowych i zrzucania ich na lotniskach, nad elektrowniami czy innymi obiektami infrastruktury krytycznej. - Coraz częściej z dronów korzystają także przemytnicy na granicach - dodaje ekspert Bioseco. Służby graniczne już spotykają się z takimi przypadkami np. w celu przemytu broni czy narkotyków. Na razie zjawisko to jest jednak trudne do oszacowania. Do tego dochodzą zagrożenia związane z prywatnością. Drony mogą być wykorzystywane do inwigilowania polityków, celebrytów i innych wpływowych osób.

    Wejście na rynek

    Projekt SafeSky, jako jeden z nielicznych polskich projektów, został już doceniony przez Komisję Europejską, otrzymując grant z programu Horyzont 2020. Tworzenie całego systemu to koszty idące w miliony złotych. Przedstawiciele firm uczestniczących w projekcie nie chcą jednak zdradzać dokładnych kwot. Obecnie konsorcjum planuje stworzenie spółki i szuka partnerów zainteresowanych rozwojem projektu, tak by go skomercjalizować i wprowadzić na rynek. - Rozwiązanie może być gotowe do sprzedaży w ciągu kilku miesięcy - zaznacza Krzysztof Paszek.

    Read more: Wyborcza.pl

  8. #48
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TermiT Zobacz posta
    Nie mogę doczytać dalej, bo wybiórcza każe płacić.
    Jaka jest technologia?
    SafeSky

  9. #49

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    [QUOTE=ElJay;1120728]W przestrzeni G poza RMZ nie trzeba mieć radia, można więc całą Polskę przelecieć nie odezwawszy się ani słowem, w pełni legalnie. Natomiast inną sprawą jest to, że dobry lotnik ma radio, nie ważne czy to szybownik, glajciarz czy modelarz. Ubolewam jednak, że rzadko się zdarza aby mieli włączone. Nie wiem z czego wynika obawa przed używaniem radia (można kupić za 500 zł, koszt przy cenie glajta, czy szybowca a nawet lepszego modelu żaden), ale sami skazują się na margines społeczności lotniczej przez niestosowanie się do zasad dobrej kultury lotniczej.


    Witam,
    Troche sie kolega zagalopowal w swoich ocenach i zdaje sie pojecie o temacie ma powierzchowne.
    Z grubsza piszac radiostacje lotnicze przypisane sa do statku powietrznego o okreslonych znakach.
    Nie widzialem jeszcze glajta ze znakami. Choc teoretycznie to podobno mozliwe to papierologia i koszty skutecznie do tego zniechecaja.
    Kazdy glajciarz ma radio i go uzywa. To sa zwykle duobandery FM pracujace na innych czestotliwosciach. Stad problemy z komunikacja z np. aeroklubowym kwadratem i niechec tychze do takich niekomunikatywnych gosci.

  10. #50

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Tak btw nasuwa mi się pytanie:
    Jak w przypadku takich latadeł wygląda kwestia redundancji?
    Czy np. awaria jednego z wirników pozwala na zachowanie sterowności umożliwiającej w miarę bezpieczne lądowanie, czy też maszynka zaczyna spadać w sposób totalnie niesterowny?
    Czy są jakieś formalne wymagania? A jeżeli nie, to jak to wygląda w praktyce?

  11. #51
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Roddy Zobacz posta
    Tak btw nasuwa mi się pytanie:
    Jak w przypadku takich latadeł wygląda kwestia redundancji?
    Czy np. awaria jednego z wirników pozwala na zachowanie sterowności umożliwiającej w miarę bezpieczne lądowanie, czy też maszynka zaczyna spadać w sposób totalnie niesterowny?
    Czy są jakieś formalne wymagania? A jeżeli nie, to jak to wygląda w praktyce?
    Zaczyna spadać (https://www.youtube.com/watch?v=a0mmyYHwZSA) - teoretycznie quadem da się sterować nawet przy awarii dwóch przeciwległych rotorów, ale wymaga to bardzo zaawansowanych algorytmów sterujących i precyzyjnego układu orientacji w przestrzeni.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  12. #52
    geo
    geo jest nieaktywny
    Awatar geo

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tczew

    Domyślnie

    Mi jak spadła hexa to zacząłem szukać czy są systemy ratunkowe i jest parę firm.
    np działa to tak
    https://www.youtube.com/watch?v=K3MUSRse9gc
    Cena trochę odstrasza dlatego postanowiłem zbudować swój ale jestem jeszcze na etapie poszukiwania odpowiedniej sprężyny.

  13. #53

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez Madrider Zobacz posta
    Dokładnie tak. Co dodatkowe zakazy, nakazy i licencje zmienią? Sprawią, że będzie bardziej "nie wolno" niż teraz?

    To w takim razie po co jest np. pozwolenie na broń ? Przecież i bez tego pozwolenia wiadomo, że strzelać do ludzi nie wolno.
    Przykład nie do końca trafiony, bo nie mówimy o ograniczeniu prawa do posiadania dronów, a jedynie do ich użytkowania. I tak jak pozwolenia na broń nie powodują wyeliminowania jej użycia (zwłaszcza tej nielegalnej) w celach niezgodnych z prawem, tak wprowadzenie zakazu czy ograniczeń w pilotowaniu dronów nie wyeliminuje przypadków ich używania w sposób taki jak na zalinkowanych filmach. "Potwierdzają to setne przykłady" że zacytuje klasyka, iż ustawy wprowadzane w życie na szybko i bez należytego przygotowania i konsultacji ze środowiskiem zazwyczaj utrudniają życie wszystkim, tylko nie tym którym miały utrudnić w założeniu. Słusznie ktoś zwrócił uwagę, że najprawdopodobniej dostaną nią rykoszetem modelarze, bo dla przeciętnego posła na Sejm RP niezależnie od jej numeru, dron to nic innego jak model latający. Najprościej zakazać i już. Wypełniło się misję. A że prawo będzie martwe i nie do wyegzekwowania? A kogo to...?
    Przy okazji w świetle kamer wsadzi się co najwyżej do poprawczaka kilku gnoi co z okna wieżowca papierowe samolociki se puszczają. I będzie sukces medialny, powód do dumy i piersi wypięte do odznaczeń.

    Należałoby pomyśleć nad systemem nie formalnie, a fizycznie uniemożliwiającym wlecenie dronem w określoną strefę. Może właśnie system typu SafeSky jest tu dobrym rozwiązaniem. Tylko znając życie wszystko i tak rozbije się o kasę...
    A do tego edukacja, edukacja i jeszcze raz edukacja! Od przedszkola najlepiej.

  14. #54
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Przykład nie do końca trafiony, bo nie mówimy o ograniczeniu prawa do posiadania dronów, a jedynie do ich użytkowania.
    A to kamień z serca mi spadł, bo własnie chciałem sobie takiego drona za 3-4 tys. PLN kupić i powiesić pod żyrandolem.

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    I tak jak pozwolenia na broń nie powodują wyeliminowania jej użycia (zwłaszcza tej nielegalnej) w celach niezgodnych z prawem, tak wprowadzenie zakazu czy ograniczeń w pilotowaniu dronów nie wyeliminuje przypadków ich używania w sposób taki jak na zalinkowanych filmach.
    Wiadomo, że ani pozwolenie na broń, ani na drona nie uniemożliwią użycia go do celowego popełnienia przestępstwa, ale jakoś mimo to nikt nie postuluje, żeby znieść pozwolenia na broń, bo chodzi głównie o to, by nie trafiła w ręce kogoś niezbyt rozgarniętego, jak pilot drona, o którym jest ten wątek. To tak jak nie dawanie dziecku zapałek, wcale nie chodzi o to, żeby dziecko z premedytacją rodziców nie pomordowało. Debili jak widać jest sporo, przestępców zakazy nie odstraszą, ale już większość idiotów, owszem.

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Należałoby pomyśleć nad systemem nie formalnie, a fizycznie uniemożliwiającym wlecenie dronem w określoną strefę.
    Ciekawe jak, ogrodzić CTR siatką do wysokości 6 km ?

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Może właśnie system typu SafeSky jest tu dobrym rozwiązaniem.
    Ten system ma przede wszystkim monitorować ruch małych obiektów koło lotniska i informować o nim. Fizyczne uniemożliwienie im wlotu to na razie pobożne życzenia.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  15. #55
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  16. #56

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez slawomirtr Zobacz posta
    Z grubsza piszac radiostacje lotnicze przypisane sa do statku powietrznego o okreslonych znakach.
    A co z "ręczniakami" nieraz używanymi na małych lotniskach? Albo radio w samochodzie follow me itp.?

  17. #57
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Z ręczniakami jest problem w przepisach, bo do używania radia w paśmie lotniczym trzeba mieć pozwolenie radiowe (dla konkretnego radia, nie mylić ze świadectwem radiooperatora dla konkretnego człowieka), a takie pozwolenia UKE wydaje tylko dla stacji radiowej pokładowej albo lotniskowej, więc traktując przepisy wprost ręczniaki wyglądają na niezbyt legalne.

    https://www.uke.gov.pl/pozwolenie-ra...-lotnicza-4267

    Na jakich zasadach używają ich ludzie na małych lotniskach ? Nie wiem, chyba na takiej samej jak paralotniarze radia na 2m/70cm.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  18. #58
    Awatar Leonidas

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Chorzów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor Zobacz posta
    USA: 18-latek skonstruował strzelającego drona - Wiadomości
    W nawiązaniu do tego. Trochę stary filmik
    https://www.youtube.com/watch?v=SNPJMk2fgJU

    i ogólnie animacja, ale patrząc na drona strzelającego z pistoletu, to chyba nie taka odległa przyszłość.

  19. #59

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    to nikt nie postuluje, żeby znieść pozwolenia na broń, bo chodzi głównie o to, by nie trafiła w ręce kogoś niezbyt rozgarniętego, jak pilot drona, o którym jest ten wątek. To tak jak nie dawanie dziecku zapałek, wcale nie chodzi o to, żeby dziecko z premedytacją rodziców nie pomordowało. Debili jak widać jest sporo, przestępców zakazy nie odstraszą, ale już większość idiotów, owszem.

    Ciekawe jak, ogrodzić CTR siatką do wysokości 6 km ?

    Ten system ma przede wszystkim monitorować ruch małych obiektów koło lotniska i informować o nim. Fizyczne uniemożliwienie im wlotu to na razie pobożne życzenia.
    Po pierwsze jesteś w błędzie, są tacy, na szczęście na razie nie mają siły przebicia. Na razie... Po drugie system wydawania pozwoleń jak się niedawno okazało mocno kuleje (casus ministra Grabarczyka, który jak mniemam jest czubkiem góry lodowej), po trzecie idioty nie odstraszy żaden zakaz, bo albo go nie przeczyta, albo nie zrozumie. Idiotę "odstraszy" tylko brak możliwości kupienia drona w ogóle, czyli brak towaru na rynku. Ale tu z kolei jak z dopalaczami - jak określić co jest dronem, a co nie? Czy model szybowca o rozpiętości dajmy na to 150 cm to już dron? Tak? No to pojawią się modele o rozpiętości 149 cm. Oczywiście upraszczam to, chodzi o schemat. Rynek nie znosi próżni. Wszystko na czym można zarobić tę próżnie wypełni. Legalnie czy półlegalnie. A i nielegalnie na pewno też.
    "- Panie, a na to to pozwolenie jakie nie jest potrzebne? - pyta przeciętny widz seriali telewizyjnych i fan kabaretów dwójki. - A gdzie tam, panie, to przecież tylko zabawka - odpowiada handlarz na straganie dźwigając oburącz coś o rozpiętości 1,5 m o ośmiu śmigłach"
    Kto miałby to ścigać? Policja? Straż Miejska? ULC? A może powołać kolejną służbę specjalną i nadać jej specjalne uprawnienia, specjalne przywileje i specjalne wynagrodzenia?
    Niestety nasz system mocno nie nadąża za zmieniającą się rzeczywistością.
    A jak już o systemie mowa - piszesz, ze przechwytywanie dronów przez system SafeSky jest w fazie pobożnych życzeń. Jeżeli nawet, choć przeczą temu słowa z artykułu mówiące, że "system jest wstanie przechwycić drona i "usadzić" go w bezpiecznym miejscu", to przypomnij sobie jak wyglądał i ile ważył telefon komórkowy 20 lat temu oraz jakie były jego możliwości. Gdyby wówczas ktoś powiedziałby Ci o możliwościach dzisiejszego przeciętnego smartfona, zapewne puknąłbyś się w głowę. I słusznie. Ale wtedy. Bo od tego czasu technika i technologie znacznie przyspieszyły i to co rok temu wydawało się kwestią nieosiągalną, dziś jest może nie w powszechnym, ale w użyciu. W powszechnym będzie za kolejny rok.

    I kolejny raz powtórzę - edukacja, edukacja i jeszcze raz edukacja. Chowanie przed dzieckiem zapałek nie ma najmniejszego sensu, bo to co zakazane jest najbardziej pożądane. Jak dziecko będzie chciało to je i tak znajdzie. Jak nie u siebie w domu to u kolegi. I wspólnie zapalą ognisko na dywanie.

  20. #60

    Dołączył
    Sep 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Incydent, do którego doszło nie jest czymś zaskakującym. Był do przewidzenia, jedynie kwestią czasu. Do niedawna sprzęt latający budowali w pocie czoła nie tyle entuzjaści co na swój sposób eksperci. Liczba problemów technicznych była na tyle duża, że eliminowała słabsze intelektualnie jednostki co czyniło przedsięwzięcie pod postacią modeli latających nader bezpiecznym. Do tego stopnia, że nie przypominam sobie tego typu zajść z udziałem modelarzy. Obecnie ograniczeniem jest jedynie grubość portfela a nie poziom ucywilizowania.
    Ciekawe, europejskie uregulowania prawne rozróżniają od reszty użytkowników taki przypadek jak modelarz - poziom expert, dając mu znacznie więcej swobody jak polskie przepisy i nie wrzucają go do jednego worka z zapalczywymi ignorantami - użytkownikami sprzętu z dyskonta albo sklepu wysyłkowego. Pozostawiając swobodę na pragmatycznym poziomie bez zbędnego wtrącania się do tego co poprawnie działa.

    Drony dla np. wojska nie biorą się znikąd. Wraz w prowadzeniem kolejnych obostrzeń prawnych Polska skazuje się na zakup tego typu sprzętu tam gdzie regulacje są stanowione z sensem i wyczuciem. Jak was stać to kupujcie. Rynek dronów raczkuje. Dopiero przed nami prezentacje naprawdę wyjechanych technicznie konstrukcji. Przy tym poziomie dynamiki technologii trudno sobie wyobrazić zakupy sprzętu z tego segmentu raz na 30 lat jak to ma miejsce w przypadku załogowych samolotów i śmigłowców.
    Jeżeli ktoś znajdzie chwilkę czasu i wejdzie na stronę GUL będzie mógł zapoznać się zarówno z projektem cywilnej ustawy "dronowej" oraz rozpaczliwie krótką listę podmiotów, które biorą udział w konsultacjach. Z tak krótką listą tych, którzy przynajmniej teoretycznie mają pojęcie, nikt nie zbuduje "polskiej specjalności dronowej" a dokładniej w ogóle niewiele zbuduje. Dlatego w miejsce penalizacji i zdawania egzaminów proponuję wprowadzić ochronę nielicznych praktyków w tej materii, którym nadal i pomimo się chce oraz jeszcze są w Polsce. Przejrzyjcie fora modelarskie. Pośród aktywnych użytkowników przewija się niewielka pula avatarów. To nie jest dobry prognostyk na przyszłość. Dlatego pomimo nagonki z całą pewnością to nie modelarze są na musie.
    Jak ktoś ma wątpliwości co do możliwości modelarzy to proponuję obejrzeć kilka filmów rzecz jasna nie nagranych w Polsce:

    https://www.youtube.com/watch?v=sjps2myotbU
    https://www.youtube.com/watch?v=BkrvZmi6h7g
    https://www.youtube.com/watch?v=dThO0tyFJmY

    Incydent na Okęciu powinien być traktowany tak jak incydent a nie jako podstawa do napisania kolejnej utopijnej ustawy by co głupsi mogli poczuć się bardziej bezpiecznie. Metody zaradcze tego typu incydentom powinny dotyczyć obszaru wokół lotniska i są do tego odpowiednie stosunkowo tanie środki techniczne. Jest XXIw i w Europie są one równie konieczne na lotnisku jak spłukiwana wodą toaleta. Do zbawiennej mocy edukacji mógłbym się przekonać gdyby Polacy więcej czytali. Dlatego raczej nie przewiduję, że w ten sposób zostanie choćby ociupinkę ograniczona ignorancja?

    Przyrównywanie testu kurczaka dokonywanego na silniku odrzutowym vs. test dron-quadracopter nie jest, w moim przekonaniu, właściwe. W kurczaku, nawet zamrożonym nie ma elementów o twardości oraz gęstości porównywalnej z materiałami z jakich wykonany jest np. silnik elektryczny z magnesami trwałymi. Rozmiar jak zawsze będzie miał znaczenie. Dlatego rąbanka z kurczaka ma znacznie większe szanse przelecieć jedynie przez pierwszy stopień sprężarki niskiego ciśnienia i dalej na zewnątrz jak małe gęste elementy resztek po np. quadracopterze. Silnik w najlepszym przypadku będzie nadawał się do remontu głównego.
    Potencjalna możliwość zapłonu albo wręcz wybuchu silnika na małej wysokości oraz prędkości w czasie podchodzenia do lądowania jest wystarczającym wytłumaczeniem wysokiego poziomu irytacji załogi Lufthansy. Piloci mają świadomość zagrożeń i to zrozumiałe, że będą "piłowali" kontrolera aż do poziomu jego irytacji. Choćby z powodu bezpieczeństwa następnych w kolejce samolotów przygotowujących się do lądowania. Nie tylko entuzjaści słuchają wieży na podejściu. Informacje od poprzedniej, podchodzącej załogi bardzo uściślają ogólny raport z kontroli lotu. Dlatego uważam, że głupie poczucie krzywdy i pielęgnowanie polskiej urażonej dumy jest mocno nie na miejscu.

Strona 3 z 16 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •