Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 81
Like Tree99Likes

Wątek: 2015.09.09 Pożar B772 British Airways w Las Vegas

  1. #1
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie 2015.09.09 Pożar B772 British Airways w Las Vegas


    Polecamy

    O godzinie 23:12UTC 8 września B772 BA (G-VIIO) podczas startu do Gatwick z lewego silnika zaczęły wydobywać się płomienie. Nikt nie ucierpiał.

    https://www.youtube.com/watch?v=xwX1tjtYRR0
    Ostatnio edytowane przez frik ; 09-09-2015 o 15:36 Powód: tag
    https://www.instagram.com/igor.k.photo/
    Trochę fotograficznej twórczości własnej... ;)

    http://flyinglodz.blogspot.com/
    Fotograficzna działalność lotnicza


  2. #2

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Start przerwany (na szczęście) przed V1, dwie osoby lekko ranne podczas ewakuacji


  3. #3
    Awatar oldhors

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Dodatkowe info z krótkim filmem i korespondencją.

    British Airways flight catches fire

  4. #4
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Zapis korespondencji z ATC: https://clyp.it/jrvdzhrw
    Zero paniki w głosie, po jednej i po drugiej stronie radia.

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ^^
    Oczekujący na panikę i "chwile grozy" po jednej czy drugiej stronie radia powinni zdać sobie sprawę z ilości godzin spędzonych w symulatorach, mających na celu właśnie wyeliminowanie paniki w takich sytuacjach.

    A z innej beczki: ucierpiał egzemplarz z silnikami GE.

  6. #6
    PM
    PM jest nieaktywny
    Awatar PM

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    del.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Drugie zdjęcie j/w sugeruje, że płomienie objęły też prawy silnik.
    300. Dywizjon Bombowy im. Ziemi Mazowieckiej

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawmor Zobacz posta
    Symulator symulatorem, a życie życiem.
    ...i właśnie tym stwierdzeniem sam sobie przeczysz. Chodzi właśnie o to, żeby w sytuacji realnego zagrożenia zachowywać się dokładnie tak, jak w symulatorze.
    Mateos33 likes this.

  9. #9
    Awatar Adik_s

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPBK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grimson Zobacz posta
    Drugie zdjęcie j/w sugeruje, że płomienie objęły też prawy silnik.
    To płomienie z lewego silnika. Widać to na ujęciu z drugiej strony - ślady są ewidentnie od dołu kadłuba, a drugi silnik i skrzydło są nietknięte:






    Klatki z: Podczas startu samolotu zapalił się silnik - TVN24
    pozdrawiam,
    Adam

  10. #10
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Zaczęli gasić co najmniej 2 minuty po - nie wydaje wam się, że reakcja była zbyt długa? Czekali aż pasażerowie wyjdą?
    https://www.youtube.com/watch?v=VvA5X1anaH4
    vonMises likes this.
    Pitterek

  11. #11

  12. #12
    Awatar uziemiony

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    mazowieckie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Zaczęli gasić co najmniej 2 minuty po
    Kolego a co Ty byś chciał żeby LSP od razu teleportowała się na miejsce?
    przeciętny czas reakcji dla LSP (w Polsce) to 2 do 3 min od otrzymania zgłoszenia do rozpoczęcia działań ratowniczych (wliczając w to dojazd w najdalszy zakątek lotniska) mniemam że w Stanach jest podobnie. Załóżmy, że 777 zaczął płonąć ok 1km od siedziby LSP, na filmie od momentu pojawienia się pierwszych wozów straży do rozpoczęcia gaszenia mija ok 30-32s plus powiedzmy 1,5 min (załóżmy na niekorzyść straży) na dojazd więc wychodzi nam ok 2 min więc wg mnie czas w jakim się "obrobili" jest naprawdę dobry

    co do czekania na pasażerów to trochę się zgodzę ale nie do końca
    wóz który podjeżdża bezpośrednio pod silnik od razu zaczyna gasić (nie ma czasu na czekanie) i nie pozwala na rozprzestrzenianie się ognia, wozy które podjeżdżają z przodu faktycznie jakby czekały aż pasażerowie opuszczą zagrożony obszar i zrobią im miejsce. Na filmie widać jak w pewnym momencie jeden ze strumieni trafia w trap, gdyby byli tam pasażerowie byłoby raczej nieciekawie, nikt przecież nie chciałby dostać wodą pod ciśnieniem 12 barów

    pozdrawiam

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Panika paniką , ale żeby w trakcie pożaru ciągnąć ze sobą bagaż ręczny i skakać z nim po trapie to chyba ostatnia rzecz jaka by mi przyszła do głowy ....

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    ^^^ zależy ile wygrałeś w kasynie ";-)
    vivere, shiver, sornat and 29 others like this.

  15. #15
    Awatar vivere

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Może laickie ale mam pytanie:
    A co by było jakby było już po V1 ?
    Zrzut paliwa i powrót? Zrzuca się przy tak płonącym silniku? Wiem że są systemy gaszenia pożaru ale czy były w tym przypadku uruchamiane?
    vivere militare est

  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Nikt by nie zrzucał paliwa przy pożarze silnika, od razu lądowanie.
    shiver and STYRO like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17
    Awatar uziemiony

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    mazowieckie

    Domyślnie

    Zdjęcie miejsca pożaru z bliska. Już raczej nigdzie nie poleci... A taki ładny był...

    https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Info na AvHerald: Accident: British Airways B772 at Las Vegas on Sep 8th 2015, rejected takeoff due to engine fire

    Odnośnie zatrzymania powyzej V1. Są takie rodzaje awarii gdy prędkosc nie ma znaczenia i zawsze się z lepszym lub gorszym skutkiem trzeba zatrzymać (np. jesli by skrzydlo lub jego cześć odpadła).

    Myślę, ze przy takim pożarze nawet wykonanie kilkuminutowego kręgu lub start, zakręt 180st i ladowanie z wiatrem mogłyby być ryzykowne i załoga zdecydowałaby się na oderwanie od ziemii tylko w przypadku gdy nie ma cienia nadziei na wyhamowanie samolotu uwzględniając rownież trawę i ewentualne pole za lotniskiem jako dystans do hamowania.

    Przyklad Concorde chyba najbardziej obrazowo uświadamia, ze płonący samolot leci tylko kilkadziesiąt sekund.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  19. #19
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Co do V1 to i zatrzymaniem po to wszystko w teorii jest fajne - jednakże załoga musiała by jeszcze wiedzieć, że pożar rzeczywiście jest tak poważny.
    Wydaje mi się, że w 772 z kokpitu nie widać silnika i można polegać tylko na tym co pokazują instrumenty - a tam raczej nie ma rozróżnienia na pożar poważny i taki przy którym można wykonać kółko i wrócić na ziemię.
    Takie luźne przemyślenie.

    p,paw

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Ponizej V1 to raczej nie ma potrzeby zastanawiac sie jak duzy jest pozar - po co robic kolko skoro mozna sie bezpiecznie zatrzymac przed koncem pasa

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •