Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree10Likes
  • 1 Post By blom
  • 4 Post By Dash7
  • 3 Post By Lucass
  • 2 Post By thewho

Wątek: 2015.09.30 DHC-8-400 Luxair - lądowanie bez podwozia w Saarbruecken

  1. #1
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie 2015.09.30 DHC-8-400 Luxair - lądowanie bez podwozia w Saarbruecken


    Polecamy

    2015.09.30 DHC-8-400 Luxair po starcie z Saarbruecken do Luxemburga - po sygnalizacji pożaru w tylnej części kabiny - zakończył lot bez podwozia. Krótko; reszta poniżej:
    Accident: Luxair DH8D at Saarbruecken on Sep 30th 2015, smoke in cabin, landing on belly
    Pozdrawiam

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Dlaczego lądowali bez podwozia? Nie ma informacji o niemożności wysunięcia.
    Swoją droga ciekawe połączenie, to raptem 80km!



  3. #3

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Dlaczego lądowali bez podwozia? Nie ma informacji o niemożności wysunięcia.
    Zrozumiałem że był to przerwany start i lądowanie bez okrażenia czyli po prostu nie zdążyli wysunąć schowanego już podwozia (...
    put the aircraft back down onto the runway)

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    A jeszcze 2 miechy temu siedziałem w Saarlandzie dokładnie na tym lotnisku. Czekam na raport z tego incydentu/wypadku. Czy to kolejny przypadek dash-crash czy kryzysowa sytuacja i procedury.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    waw

    Domyślnie

    Start, schował podwozie, dym, wylądował na brzuchu... od taki mały drifting Dashem
    suszykuba likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Swoją droga ciekawe połączenie, to raptem 80km!
    To był lot z Hamburga do Luksemburga via Saarbruecken.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie



  8. #8
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To był lot z Hamburga do Luksemburga via Saarbruecken.
    Tzn miał być.. był z Hamburga do Saarbruecken via Saarbruecken
    kudak, jarekch, tango fox and 1 others like this.
    Pozdrawiam

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Dlaczego lądowali bez podwozia? Nie ma informacji o niemożności wysunięcia.
    Myślę, że przyczyną był deficyt czasu. Być może nawet tak tego nie kalkulowali, ale przyszła mi na myśl sytuacja, w której przy próbie wysuniecia podwozia poszloby coś nie tak. Lądowanie z nie w pełni wypuszczonym lub niezablokowanym podwoziem byłoby na pewno bardziej niebezpieczne niz lądowanie na brzuchu.

  10. #10
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Niemieckie Biuro ds. Badania Wypadków Lotniczych (BDU) opublikowało raport w języku angielskim dotyczący incydentu samolotu Dash 8-400 (znaki rejestracyjne LX-LGH) linii Luxair na lotnisku w Saarbruecken w Niemczech.
    Dash 8-400 hamował na brzuchu, FO: "Upps sorry..."
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Czy my mówimy o tym samym zdarzeniu, które opisane jest w pierwszym poście?
    Trąca Radiem Erewań. Nie przy lądowaniu, a przy starcie i nie nie wyszło, a zostało schowane. A dym nie był przyczyną, a skutkiem.
    "Upps sorry, taki mamy klimat"
    Ale przynajmniej Dash okazał się niezawodną maszyną

    No cóż, pani FO przydałby się wcześniejszy lot na odnowienie nawyków po urlopie

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A jak i tak się dziwie, że takie sytuację mają miejsce stosunkowo rzadko. Niektórzy chyba biorą udział w jakiś tajnych zawodach pt. kto szybciej pociągnie za rączkę chowania podwozia przy starcie
    To, że maska samolotu idzie do góry nie ozacza, że zaczął się on wznosić.
    Kiedyś był podobny przypadek jak w Exinie mechanik w An zrobił to samo.
    wara and Adik_s like this.

  13. #13
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    Żaden samolot nie ma zabezpieczenia, które uchroni przez schowaniem podwozia na ziemi?

  14. #14
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Większość samolotów ma, ale zdaje się, w Dashliner'ze się je wyłącza, żeby schować podwozie. Wot, technika...

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Jeśli dobrze kojarzę treść raportu to ma czujnik weight on wheels na przednim kole, więc po rotacji można schować. ... i to jest wedle tegoż raportu design feature.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie feature, tylko po prostu tak został zaprojektowany sposób działania systemu chowania podwozia. Według raportu wstępnego zgodnie z przepisami nie musi mieć zabezpieczenia przed schowaniem podwozia na ziemi. W jaki sposób zostaną zarówno logika jak i wymagania zinterpretowane w raporcie końcowym to się okaże, interim prezentuje podstawowe fakty.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •