Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree6Likes
  • 3 Post By bedrzich
  • 1 Post By thewho
  • 2 Post By N077GL

Wątek: 2015.09.15 Qatar 777 - tym razem się udało

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie 2015.09.15 Qatar 777 - tym razem się udało


    Polecamy

    Sprawa z września ale temat ciekawy do poczytania.

    Accident: Qatar B773 at Miami on Sep 15th 2015, overran runway on takeoff run and struck approach lights on departure

    W skrócie: trzech chłopa w kabinie, start z niepełnego dystansu, wyjazd z pasa przy rotacji, skoszenie kilku lamp podejściowych i 13,5 godzinny lot z uszkodzonym kadłubem.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Grubo... przepraszam za lamerskie pytanie, ale ta część bagażnika nie jest hermetyzowana? Czy to że nie mieli nagłej dekompresji na przelotowej skoro już hermetyzacja nie siadła na wznoszeniu jest normalne, czy mieli mega farta?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Czterech. Szkoda gadać...
    Jest hermetyzowana, ale są dwa zawory upustowe, nawet jak jeden jest całkowicie otwarty drugi utrzyma ciśnienie. Ale i tak - UDAŁO im się...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 08-12-2015 o 18:56
    Pozdrawiam!
    Piotr

  4. #4

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    To taki lot może być kontynuowany podczas takiego uszkodzenia?

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przeciez wyraznie jest w raporcie, ze zaloga nie zdawala sobie z niego sprawy.

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    ...
    None of the crew, including the cabin crew were aware that the aircraft made contact with the Runway 27 approach lights as it got airborne

  7. #7
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    OK, nikt na pokładzie nie zdawał sobie sprawy z kontaktu.

    Zastanawiam się tylko, kiedy służby lotniskowe wykryły brakujące światełka. Nie chce mi się wierzyć, że:
    - Nikt nie zauważył bardzo nienormalnego startu
    - Po takim starcie nikt nie sprawdził oświetlenia
    - Po stwierdzeniu "llekkich ubytków" w oświetleniu nie poinformowali o tym załogi...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  8. #8

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Przeciez wyraznie jest w raporcie, ze zaloga nie zdawala sobie z niego sprawy.
    Sorry nie znam aż tak dobrze ang.

  9. #9
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie 2015.09.15 Qatar 777 - tym razem się udało

    To jest oswietlenie podejscia ale do 27, wiec bylo zwyczajnie wylaczone! A zorientowali sie jakos tak okolo... poludnia dnia nastepnego ze cos ze swiatlami nie halo...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 08-12-2015 o 23:56
    Jerry, Canonier and STYRO like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    109

    Domyślnie

    Czyli kolejna dziura do załatania

  11. #11
    Awatar S.W.A.T

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    2.0nm NE of OKE

    Domyślnie

    wiadomo co z załoga?

  12. #12
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    09#T1 nie jest dobrym rozwiązaniem na oznaczanie "Temporary 1". W aerodacie jest to lepiej oznaczone np. 09/CAB (ew inny dowolny skrót 3 literowy) tak aby nie pomylić z żadną drogą kołowaia. 09/T1 jednoznacznie wskazuje na osiągi policzone do startu z pasa 09 z intersekcji T1.

    btw nie wiadomo na co było to czasowe ograniczenie osiągowe?

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    tu trochę informacji od 19:25

    www.youtube.com/watch?v=D-bBKttdfKI



  14. #14
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    We Will Not Accept Any Lapses | Inner Art Of Airmanship Blog

    Wszystkich 4 obecnych w kokpicie zwolniono. W mojej ocenie powinno się jeszcze poprawić system aby specjalne warunki startu czy to związane z silnikami czy z jakimiś innymi ograniczeniami nie myliły się ze startami z niepełnej długości pasa.

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A mogli ukamieniować..
    Just culture.
    wara likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    I oczywiście teraz już nikt nie będzie chciał zgłaszać incydentów, które nie przyniosły widocznych skutków.
    Eee tam, podpis ;)

  17. #17
    Awatar kszyhu77

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EGKB / BQH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A mogli ukamieniować..
    Just culture.
    zgadzam sie... mogli ;-)
    a tak z drugiej strony to podejscie kierownictwa jest w stylu - zwolnimy tych co spaprali, nie bedziemy mieli wiecej incydentow.
    glupie to, az boli.
    na FB widzialem dzisiaj dosyc dlugi artykul na ten temat, nie zostawiajacy suchej nitki na managemencie za to zwolnienie...

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    W tym przypadku trudno mówić o braku widocznych skutków.

    Nie jestem zwolennikiem robienia z pilotów świętych krów, które nie ponoszą odpowiedzialności za swoją pracę. Oczywiście pewien stopień błędów, jak wszędzie, należy wybaczyć, zastosować dolegliwość służbową np. wytyk służbowy, czy łagodniejszą karę dyscyplinarną np. nagana, ale niekoniecznie od razu zwolnienie. ... choć w tym przypadku myślę, że ostateczna kara dyscyplinarna jest uzasadniona.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    I oczywiście teraz już nikt nie będzie chciał zgłaszać incydentów
    Nie widze nic tutaj ze to piloci zglosili incydent. Poza tym i tak nie ma znaczenia, nawet gdyby, cos takiego wyjdzie bardzo szybko. Pewnie tutaj rutynowa inspekcja samolotu na ziemi to wykryla. Nastepna zaloga przy obejsciu samolotu natychmiast by to zobaczyla wiec kwestia dobrowolnego "zglaszania" nie istnieje.

    Cytat Zamieszczone przez kszyhu77 Zobacz posta
    a tak z drugiej strony to podejscie kierownictwa jest w stylu - zwolnimy tych co spaprali, nie bedziemy mieli wiecej incydentow.
    glupie to, az boli.
    Glupie ze mozna stracic prace za powazne proceduralne naduzycia? - prawie kazda powazna linia lotnicza by tak zrobila. Zreszta to nie dotyczy tylko pracy pilotow, kazdego zawodu gdzie jestes dobrze wynagradzany za odpowiedzialnosc.

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    że ostateczna kara dyscyplinarna jest uzasadniona.
    Zgoda.
    mikesz and Maciey like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •