Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Awatar panzdzisiu

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    małopolska

    Domyślnie 2015.12.16 Mumbai, pracownik wciągnięty w turbinę


    Polecamy

    Cześć.
    BBC podało wiadomość, że na lotnisku w Bombaju wciągnęło w silnik pracownika technicznego.
    Kedyś był program o wypadkach z serii tych beznadziejnych i facet przezył takie zassanie. Fakt że pokiereszowało go nieźle. Chyba to było w stanach.
    na razie nie ma informacji czy ten w Indiach przeżył.

    pozdrawiam

    już wszystko jasne - nie przeżył:
    Air India worker 'sucked into aircraft engine' in Mumbai - BBC News
    Ostatnio edytowane przez frik ; 17-12-2015 o 10:41 Powód: data

  2. #2
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    To o czym piszesz (o gościu co przeżył) to chyba chodzi o to - https://youtu.be/unXNdrtf2_g?t=2m
    Z tego co pamiętam uratował go kask którego obwód był większy niż średnica otworu wlotowego do silnika.

    Niestety w przypadku silników samolotów typu 737/A320 nie ma podobnych "okoliczności łagodzących" a efekt jest dość brutalny.
    Accident: Air India A319 at Mumbai on Dec 16th 2015, sucked engineer into engine during push back
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  3. #3
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    To o czym piszesz (o gościu co przeżył) to chyba chodzi o to - https://youtu.be/unXNdrtf2_g?t=2m
    Z tego co pamiętam uratował go kask którego obwód był większy niż średnica otworu wlotowego do silnika.
    Juz po raz dziesiaty chyba - tamten silnik mial kierownice a nie stopien wirnika na wlocie - to go uratowalo. Kask pewnie pomogl wyjsc z tego calo ale nie mial zasadniczo nic wspolnego nie "nie wciagnieciem" kolesia do silnika. Wciagniecie czlowieka to kazdego turbofana wyglada mniej wiecej jak maszynka do mielenia miesa. Widzialem, nie polecam.
    KZ

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    To o czym piszesz (o gościu co przeżył) to chyba chodzi o to - https://youtu.be/unXNdrtf2_g?t=2m
    Z tego co pamiętam uratował go kask którego obwód był większy niż średnica otworu wlotowego do silnika.

    Niestety w przypadku silników samolotów typu 737/A320 nie ma podobnych "okoliczności łagodzących" a efekt jest dość brutalny.
    Accident: Air India A319 at Mumbai on Dec 16th 2015, sucked engineer into engine during push back
    Nie chcę spekulować, ale w tym artykule jest napisane, że F/o włączył silnik i faceta zassało. Trochę to dziwne, bo przecież silnik się włącza przez dłuższą chwilę, a nawet jak już zaskoczy to nie osiąga jakiejś olbrzymiej mocy ("ssania" w tym przypadku). Więc człowiek idący wzdłuż wypychanego samolotu nie mógł nie widzieć / nie słyszeć że silnik rusza. No chyba że podali nieprecyzyjne informacje...

  5. #5
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    Cytat Zamieszczone przez panzdzisiu Zobacz posta
    BBC podało wiadomość, że na lotnisku w Bombaju wciągnęło w silnik pracownika technicznego
    Pracownik techniczny linii Air India zmarł po tym jak został zassany przez silnik A319 tego przewoźnika (znaki rejestracyjne VT-SCQ) na lotnisku w Bombaju. Do incydentu doszło 16 grudnia podczas wypychania samolotu ze stanowiska postojowego przed rejsem AI-619 do Hyderabad.

    Ofiarą wypadku był ok. czterdziestoletni inżynier Ravi Subramanium. Za sterami Airbusa, na którego pokładzie znajdowało się ok. 100 pasażerów, zasiadał doświadczony kapitan i jeden z nowo przyjętych drugich pilotów. Zmarły technik asystował podczas wypychania samolotu. Według lokalnych źródeł, w samolocie nie działało APU, a do rozruchu silników wykorzystano ASU (Air Starter Unit).

    Jeśli APU nie działa, pilot uruchamia jeden z silników jeszcze na stanowisku postojowym. Po uruchomieniu jednostki, ASU jest odłączane, a samolot zostaje wypchnięty z pracującym silnikiem, dzięki któremu można uruchomić drugi. Prezes Air India, Ashwani Lohani opisał wypadek jako "nieszczęście", ale nie jest jeszcze jasne, co się stało. Aktualnie prowadzone są czynności, które mają wyjaśnić przyczynę zdarzenia.

    Rejs do Hyderabad wykonał inny egzemplarz A319 (VT-SCX) z opóźnieniem 3h 45 min.

    Dla pilota
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  6. #6
    Senior Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Po wypchnięciu samolotu z niesprawnym APU, do rozkręcenia drugiego silnika potrzebne jest dość znaczne zwiększenie obrotów na tym uruchomionym jeszcze na stanowisku przy pomocy ASU. Zdarzały mi się takie przypadki i powiem szczerze, że stojąc pod samolotem na słuchawkach była to dość stresująca sytuacja.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Za AV:

    "On Dec 17th 2015 India's UPWA (Unemployed Pilot Welfare Association) reported based on initial interviews with their collegues, that the aircraft was being pushed back from bay 28L at Mumbai Airport following a cross bleed engine start, when after the push back got finished the technician/engineer instructed a helper to remove the tow bar with the engineer (56) facing his tow truck and having the engines in his back, his headset was on. In the meantime the crew got taxi clearance, the captain queried with the first officer whether the aircraft was clear, the first officer affirmed, and the aircraft started to move forward with both engines operating. The engineer remained unaware of the aircraft starting to move and was sucked into the right hand engine, the helper, who just spotted the aircraft's movement in time, instantly sat down and was saved that way. The UPWA stated following crucial points: 1) No chocks were applied after push back had stopped, 2) no clearance signals had been issued releasing the aircraft for taxi, 3) lack of proper coordination between the two pilots and ground. The UPWA stressed: "Human Factors playing important role to have patience, avoid hurrying and follow SOPs.""

    Porażka na całego.

  8. #8
    Awatar uziemiony

    Dołączył
    Dec 2014
    Mieszka w
    mazowieckie

    Domyślnie


    Polecamy

    Wygrzebane na YouTube relacje w tamtejszych TV:
    https://www.youtube.com/watch?v=qOsA9iFg2f4

    https://www.youtube.com/watch?v=3hm5SFzaBbk

    Nieciekawy obrazek... została tylko mokra plama za silnikiem





Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •