Operator: Services Air
Samolot: A310-300F
Rejestracja: 9Q-CVH
Pierwszy lot: 1986 r.
Wczoraj ok. 16:00 czasu lokalnego, w Demokratycznej Republice Kongo, lecący z Lumumbashi-Luano samolot cargo Airbus A310-304F podchodził do lądowania na lotnisku Mbuji-Mayi – stolicy prowincji Kasai-Oriental. Lądowanie odbywało się w strugach silnego deszczu, przy bardzo niskiej widzialności. Po przyziemieniu na pasie nr 17 okazało się, że maszyna nie zdoła zatrzymać się przed jego końcem. Samolot uderzył w domy znajdujące się ponad 300 metrów dalej. Samolot nie uległ dużym uszkodzeniom. Nikomu z jego 4-osobowej załogi nic się nie stało. Zniszczeniu uległo jednak kilka domów. W ich gruzach znaleziono później zwłoki 8 (według niektórych źródeł – 7) mieszkańców.
Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Za najbardziej prawdopodobną uznaje się awarię systemu hamulcowego. Pogoda mogła jedynie utrudnić podjęcie środków zaradczych. Nie można jednak wykluczyć, że samolot przyziemił zbyt blisko końca pasa. www.altair.com.pl
fot. Eddy Mwela / Twitter.com
Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))
A klapy to w odpowiedniej konfiguracji mieli?
[Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]
Na zamieszczonych zdjęciach klapy nie są "na moje oko" wysunięte maksymalnie (i może takiej konfiguracji nie potrzebowali), a może podchodzili szybko, bo klap nie mogli wysunąć bardziej (stąd go around wspomniany na avherald)
https://www.youtube.com/watch?v=sypqNgZBsNQ
Ciekawe, rewersy nie weszly "od razu" po przyziemieniu (o air break'ach ciezko powiedziec z tego filmu, ale chyba tez). Zaraz przed tym jak kamera odjezdza w lewo (ok 14sec) to wyglada jakby nos sie podnosil jakby go-around'a probowali(?) i wtedy chyba dopiero otwieraja sie rewersy.
Zakładki