Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree2Likes
  • 2 Post By RzEmYk

Wątek: 2015.12.24 Nieudane lądowanie A310F w Kongo

  1. #1
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie 2015.12.24 Nieudane lądowanie A310F w Kongo


    Polecamy

    Operator: Services Air
    Samolot: A310-300F
    Rejestracja: 9Q-CVH
    Pierwszy lot: 1986 r.

    Wczoraj ok. 16:00 czasu lokalnego, w Demokratycznej Republice Kongo, lecący z Lumumbashi-Luano samolot cargo Airbus A310-304F podchodził do lądowania na lotnisku Mbuji-Mayi – stolicy prowincji Kasai-Oriental. Lądowanie odbywało się w strugach silnego deszczu, przy bardzo niskiej widzialności. Po przyziemieniu na pasie nr 17 okazało się, że maszyna nie zdoła zatrzymać się przed jego końcem. Samolot uderzył w domy znajdujące się ponad 300 metrów dalej. Samolot nie uległ dużym uszkodzeniom. Nikomu z jego 4-osobowej załogi nic się nie stało. Zniszczeniu uległo jednak kilka domów. W ich gruzach znaleziono później zwłoki 8 (według niektórych źródeł – 7) mieszkańców.

    Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Za najbardziej prawdopodobną uznaje się awarię systemu hamulcowego. Pogoda mogła jedynie utrudnić podjęcie środków zaradczych. Nie można jednak wykluczyć, że samolot przyziemił zbyt blisko końca pasa. www.altair.com.pl







    fot. Eddy Mwela / Twitter.com


    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie


  3. #3

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    A klapy to w odpowiedniej konfiguracji mieli?

  4. #4
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Madrider Zobacz posta
    A klapy to w odpowiedniej konfiguracji mieli?
    Rozwiń temat, Twoją teorię.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  5. #5

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Madrider Zobacz posta
    A klapy to w odpowiedniej konfiguracji mieli?
    Klapy jak klapy ale predkosc ladowania to na moje oko byla sporo za duza jak na te warunki pogodowe. No i te 2 km okazalo sie za krotkie.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  6. #6
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]

  7. #7

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RzEmYk Zobacz posta
    Rozwiń temat, Twoją teorię.
    Na zamieszczonych zdjęciach klapy nie są "na moje oko" wysunięte maksymalnie (i może takiej konfiguracji nie potrzebowali), a może podchodzili szybko, bo klap nie mogli wysunąć bardziej (stąd go around wspomniany na avherald)
    https://www.youtube.com/watch?v=sypqNgZBsNQ

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Ciekawe, rewersy nie weszly "od razu" po przyziemieniu (o air break'ach ciezko powiedziec z tego filmu, ale chyba tez). Zaraz przed tym jak kamera odjezdza w lewo (ok 14sec) to wyglada jakby nos sie podnosil jakby go-around'a probowali(?) i wtedy chyba dopiero otwieraja sie rewersy.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar RzEmYk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Tarnów i okolice

    Domyślnie


    Polecamy

    Dobra, odpuszczam. Zostawiam analizę forumowym ekspertom...
    djzybi and Mimis like this.
    [Blaszak: MSI Z87-G43, 4670K, 4x4GB dual, GTX970, W7 Ult 64b SP1, P3D v4.2. EOS 500D+C 15-85 IS USM]


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •