Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
Like Tree16Likes
  • 6 Post By bedrzich
  • 10 Post By bedrzich

Wątek: 2016.02.11 Pożar silnika i awaryjne lądowanie B777 Orenair w PUJ

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie 2016.02.11 Pożar silnika i awaryjne lądowanie B777 Orenair w PUJ


    Polecamy

    Вести.Ru: Героическая посадка в Доминикане: пилоты спасли более 350 пассажиров

    W skrócie: 15 minut po starcie wystąpił pożar silnika, załoga podjęła decyzję o awaryjnym lądowaniu. Samolot udało się pomyślnie posadzić pomimo przekroczonej maksymalnej masy do lądowania. Na pokładzie znajdowało się 350 pasażerów i 20 członków załogi.
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 13-02-2016 o 09:04 Powód: brak daty

  2. #2
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Autorow artykulu ponioslo nieco z iloscia paliwa - zaden 777 nice bierze 170ton paliwa! Pojemnosc to 180000 litrow, a limitacja ciezarowa to 145,5 tony, ale przy przecietnej gestosci bedzie to ok. 142, more 143tony. Taka lekka licencja poetica No i oczywiście - z pełnym ładunkiem rzadko można zalać do samolotu paliwo "po korki"
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 12-02-2016 o 17:32
    Pozdrawiam!
    Piotr

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała

    Domyślnie

    Tak czy owak, lądowanie musiało być bardzo niebezpieczne. Samolot cięższy niż być powinien, więc musiał podchodzić szybciej niż normalnie. Do tego większa masa więc jeszcze trudniej zatrzymać. Jeden działający silnik więc brak pełnej siły odwracaczy ciągu. Do tego z jednym sprawnym silnikiem nie mógł wysunąć pełnych klap, co jeszcze bardziej zwiększyło prędkość podejścia ...

  4. #4
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stratoglider Zobacz posta
    Tak czy owak, lądowanie musiało być bardzo niebezpieczne. Samolot cięższy niż być powinien, więc musiał podchodzić szybciej niż normalnie. Do tego większa masa więc jeszcze trudniej zatrzymać. Jeden działający silnik więc brak pełnej siły odwracaczy ciągu. Do tego z jednym sprawnym silnikiem nie mógł wysunąć pełnych klap, co jeszcze bardziej zwiększyło prędkość podejścia ...
    Polemizowałbym...
    Pas na Punta-cana to 3100m - wystarczający CAŁKOWICIE do zatrzymania B777 przy jednym sprawnym silniku bez JAKIEGOKOLWIEK rewersu.
    Z QRH: 300t masy do lądowania, +40C, 1 silnik, 0 rewersu (!) klapy 20, MAX Autobrake (a jest jeszcze MAX Manual! Nie wyobrażam sobie, żeby piloci zastosowali mniej!) długość pasa wymagana do lądowania to 1950m, przy Max Man to 1560m. OK, są to dane dla B777-300ER który ma MTOW 351t, MLAW 251t, ale nie sadzę, żeby te dane były znacząco różne dla starszych wersji.
    A życie nieraz potwierdziło te dane
    maciass, shiver, Adik_s and 3 others like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    To oczywiste, że Ruskie muszą dodać kolorytu całej sprawie, aby maksymalnie podkręcić "gieroiczeskij podwig" swoich "liotczikow". Pytanie natomiast (od laika) do Piotra - jak należy ocenić pilotów. To rzeczywiście spory wyczyn czy raczej nic szczególnego? Często się zdarza taka sytuacja? Wyczyn kpt Wrony to ten sam poziom/niższy wyższy?

  6. #6
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Pożar silnika oprócz awarii silnika po V1 to tzw. zestaw niezbędny szkolenia KAŻDEGO pilota - to każdy pilot B777 (i nie tylko) zwyczajnie MUSI umieć - latać na 1 silniku i włączyć gaszenie silnika Z PAMIĘCI! Są to tzw. Memory items, na B777 jest ich raptem 8, więc nie jest to jakaś masakryczna liczba, a Engine Fire Memory nie jest najdłuższa. Ale zgoda - taka awaria to dodatkowy stres, pożary silnika w locie są obecnie baaaaardzo rzadkie, a tu dobrze jest wylądować jak najszybciej. Stąd głównym problem jest czas - pożar to nie przelewki, trzeba lądować ASAPem a jak "się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"! Bywa, że pośpiech generuje głupie błędy...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 13-02-2016 o 10:48
    Irik, PiotrekR, adamuto and 7 others like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •