źródło : airlive.net
Powazny incydent, o którym juz dość dużo wiadomo
Accident: Batik B738 and Transnusa AT42 at Jakarta on Apr 4th 2016, collision on runway, both aircraft on fire
oraz BREAKING Ground collision during take off between Boeing 737 and ATR42 at Jakarta | AIRLIVE.net
Wydaje mi się, ze nie ma tutaj tego tematu, wiec wklejam
źródło : airlive.net
k5 1200mm 2x ;)
ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
Asthetic spotter
Proszę o złączenie postów, doszły dane z FR24, widać RTO.
k5 1200mm 2x ;)
ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
Asthetic spotter
Kolizja B738 i ATR42 w DĹźakarcieŚwiadek zdarzenia opisywał, że B738 rozpoczął rozbieg po pasie 24, gdy holowany ATR znalazł się na jego drodze ok. 1280 metrów od progu pasa. Boeing natychmiast przerwał start, ale nie zdołał się zatrzymać, aby uniknąć kolizji.
Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki
Przewodnik po chmurach
Po moim ostatnim locie do Indonezji, wcale mnie to nie dziwi...
Ale czemu? Ogólny bajzel na lotniskach, czy "sprawność" ATC, czy może jeszcze coś innego?
Eee tam, podpis ;)
Wszystkiego po trochu - a nie jestem z tych, których łatwo zaskoczyć... Myśle, ze Gaugan będzie miał parę ciekawych historii...
W Indonezji jest chyba najniższy safety record na świecie. Przyczyny głównie upatrywał bym w niskim poziomie wyszkolenia i "głupocie" religijnej. Oni po prostu nie myślą zbyt sprawnie, a jak coś to do Allaha. Mają wiele tysięcy godzin, ale ich siłą nośną jest głównie arogancja. To tyczy się także ATC czy obsługi naziemnej. Nie dziwią mnie już żadne incydenty tam czy katastrofy.
Warto tylko dodać, że to nie jest główne lotnisko Jakarty Soekarto-Hatta, tylko małe (2mln pax) krajowe lotnisko. Stamtąd w 2012 u wystartował Sukhoi który się rozbił na prezentacji, a kilka dni później podczas lądowania spadł na budynki F27.
Jak latacie do Indonezji na wakacje wybierajcie Air Asia (wciąż) lub Garuda. Największa szansa na udany urlop
pozdrowienia,
G
A Thai? Lecieliśmy także Lionem (Wingsairem) - a mieliśmy Transnusa tylko biletów nie dało się kupić.
Pitterek
Twierdzenie poprawne. Jak latacie do Indonezji było, a nie indonezyjskimi liniami.
Pitterek
Z info na Accident: Batik B738 and Transnusa AT42 at Jakarta on Apr 4th 2016, collision on runway, both aircraft on fire
Minister transportu zawiesił operacje JAS argumentując, ze nie udało im się zapobiec kolizji. Zawieszenie tylko na tym konkretnym lotnisku do czasu wdrożenia zaleceń NTSCOn Apr 6th 2016 Indonesia's Ministry of Transport suspended all ground handling operations by Jasa Angkasa Semesta (JAS) at Halim Perdanakusuma Airport arguing that the ground handler failed to prevent the collision on the runway. The suspension, not affecting JAS operations on other Indonesian airports, remains in effect until JAS complies with NTSC recommendations.
Czyli jakby juz wiadomo kto zawinił
Ja leciałem w 2014 r. na trasie DPS-JOG Garudą. Bardzo porządny, czysty samolot i świetny serwis pokładowy. Dobra reputacja odświeżonej Garudy w pełni zasłużona.
Natomiast lotnisko JOG zrobiło na mnie wrażenie dworca PKSu, pasażerowie wesoło paradują przez płytę lotniska do schodów w samolotach, w rękach tobołki i zawiniątka, security mało dokładne. Ogólnie indonezyjskie służby mundurowe robią wrażenie "cywil-bandy". Z drugiej strony na tysiącach indonezyjskich wysp samolot to jedyny sensowny środek transportu i bezpieczniejszy niż autobus czy prom morski.
DPS to w światowe lotnisko pełną gębą, ale to nie jest typowe indonezyjskie lotnisko.
Mieli szczęście, nie to co na teneryfie w 1977 r.
Zakładki