Co do zasady, z definicji RMZ, wynika obowiązek utrzymywania dwukierunkowej łączności radiowej niezależnie od wysokości. W tym jednak przypadku przepis szczegółowy, lokalne regulacje, stanowią inaczej. Nie dotyczy to zatem wszystkim RMZ, ale tego kolejnego zlokalizowanego w okolicach miasta stołecznego Warszawa w FIR Warszawa i informacja ta jest aktualna na dzień jej opublikowania.
Zapisy AIP mogą się zmienić, dlatego warto śledzić zmiany w regulacjach lokalnych i nie powoływać się na moje wpisy na forum za kilka miesięcy, czy lat gdy regulacje lokalne mogą być diametralnie inne (sama definicja RMZ raczej się nie zmieni).
jordanj dzięki za wyjaśnienie, a może wiesz dlaczego w przypadku tego konkretnego RMZ-tu istnieje taka regulacja , tzn. w czym i komu ma to pomóc bo mi wygląda to na kiepski pomysł biorąc pod uwagę ilość lotów z i do epbc i okolic.
Mogę tylko przypusczać, że celem jest ograniczenie uciążliwości takich regulacji i zminimalizowanie osób ją dotkniętych do tych, dla których ona jest konieczna. Jeśli ktoś chce sobie polatać paraglidem parę metrów nad ziemią w podwarszawskiej wsi to wymaganie od niego dwukierunkowej łączności radiowej z FISem tylko zaśmieci częstotliwość, nikomu nic nie wniesie. Analogiczny problem byłby z UAV. Ktoś kupi śmigłowiec z marketu, chce polatać 10 czy 20 metrów nad ziemią, jest w przestrzeni klasy G (moim zdaniem w wielu miejscach CTRu również nie zrobiłyby nikomu krzywdy o czym pisałem w innym wątku) i nie ma sensu aby zmuszać go do wyposażania się w radiostację lotniczą, co wiąże się z wieloma formalnościami.
Nie, ja tylko zaprzeczam istnieniu FIS Okęcie. Zadzwonić to możesz do FIS Warszawa, Olsztyn, Poznań, Kraków albo Gdańsk. Poza tym jeśli chcesz latać powyżej 1000ft w okolicy Warszawy to oprócz telefonu musisz mieć radio działające w paśmie lotniczym i całą papierologię do tego.
Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Służby ATC i FIS to nie jest coś co możesz sobie nazywać jak chcesz. One mają swoje konkretne nazwy i jeśli ich nie rozróżniasz to nie powinieneś się brać za latanie, nawet na PPG.
A w którym miejscu ja pojechałem po PPG ?
Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Zakładki