Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 62
Like Tree126Likes

Wątek: 2016-06-27 Singapore airlines 773ER SQ368 pożar silnika.

  1. #1
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie 2016-06-27 Singapore airlines 773ER SQ368 pożar silnika.


    Polecamy

    Lot do Mediolanu SQ368. Po starcie sygnalizacja awarii silnika. Jakbym zobaczył coś takiego na skrzydle to gacie pełne.
    SIA flight catches fire while making emergency landing in Singapore - Channel NewsAsia
    lelek7, Gabor, shiver and 4 others like this.
    Pitterek

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Wow, samolot się pali, a ci się nie ewakuują tylko czekają 5 minut na strażaków!??!?

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Patrząc na film pokazujący pożar i mając świadomość, ze tam jest kilka ton paliwa (o ile nie kilkadziesiąt) to z pewnością nie siedział bym w miejscu tylko biegł do wyjścia po przeciwnej stronie.

    BTW Coś się te B777 czesto palą ostatnimi laty.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Patrząc na film pokazujący pożar i mając świadomość, ze tam jest kilka ton paliwa (o ile nie kilkadziesiąt) to z pewnością nie siedział bym w miejscu tylko biegł do wyjścia po przeciwnej stronie.

    BTW Coś się te B777 czesto palą ostatnimi laty.
    Zgadzam się, może po latach wychodzi jakaś nie doróbka, bo coś często zdarzają się pożary engine w B777.

  5. #5
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Dziwna sprawa, pożar po prawej stronie czyli co najmniej 5 wyjść ewakuacyjnych było dostępnych.
    Piloci mogli nie widzieć samego skrzydła, ale ten pomarańczowy blask, to myśleli, że niby co to jest?

  6. #6
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Piloci mogli nie widzieć samego skrzydła, ale ten pomarańczowy blask, to myśleli, że niby co to jest?
    Bo pani Czesława, właścicielka osiedlowego sklepiku leżąc na plaży widzi na swoim telefonie co się dzieje w każdym zakamarku jej sklepu, a niestety pilot samolotu za 300 milionów baksów nie ma tak nowoczesnych udogodnień.
    ozim, Jerry, msc3 and 1 others like this.



  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ciekawość zawodowa mnie zżera, żeby dowiedzieć się jakie okoliczości wpłynęły na decyzję kapitana. Z puntku widzenia CC przy drzwiach 2/3/4R sytuacja aż błaga o ewakuację. Dzwonią trybem awaryjnym do kokpitu, mówią co widzą, kapitan potwierdza wyłączenie silników i vuoi la! Ewakuujmy wszystkich i samego siebie przez wyjścia po lewej stronie. Można też skorzystać z guzika 'Evac Cmd' znajdującego sie przy każdej stacji cc i uciekać wszędzie tam gdzie za drzwiami świat wygląda bezpiecznie, lecz tutaj różne linie różnie do tego podchodzą. Szczególnie na tak wielkim samolocie. EK go nie lubi dotykać, SQ pewnie podobnie.
    Dopóki nie dowiemy się faktów ze środka, można tylko z fusów wróżyć czy ewakuacja była potrzebna lecz zawinił brak komunikacji z kabiny, czy też pod samolotem doszło do wycieku czegokolwiek, co w połączeniu z pożarem, gorącymi hamulcami itd. czyniło najbezpieczniejszym miejscem w okolicy właśnie środek samolotu... Przy wypadku QF32 piloci tłumaczyli później, że właśnie mieszanka wycieku paliwa, gorących kół i włączonego silnika nr 1, mimo wskazanej ewakuacji, sprawiała że najbezpieczniej było ciągle w środku samolotu a nie tuż obok niego. Z filmu nagranego wewnątrz SQ może wynikać, że kierunek wiatru spychał czarny dym na samolot, co odcinało by wyjścia 3/4/5L zostawiając czynne tylko 2 z 10. Ale pozostaje nic tylko czekać, aż dowiemy się co tak na prawdę się tam działo, i przez myśl nam to nie przeszło, albo ewentualnie poznamy idealny przykład szkoleniowy na relację i komunikację w załodze. Wielkie szczęście w tym, że kilkuminutowy mocny pożar nie dotarł do zbiorników, a nikomu z samolotu nic się nie stało.
    RedLite, Canonier and Jerry like this.

  8. #8
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Samolot 9-letni. Widziałem opinie, że będzie write off, skrzydło nie do naprawy. Jak myślicie?

  9. #9
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Niespokojny lot, przymusowe lądowanie i pożar na lotnisku.
    Samolot stanął w ogniu [WIDEO] - tvp.info
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Ja rozumiem, że brak ewakuacji może być spowodowany JEDYNIE przeświadczeniem, że wewnątrz jest bezpieczniej. Czyli coś czego nie widzimy na zdjęciach i filmach zagrażało ewakuowanym w stopniu większym niż zbiornik paliwa wylatujący w powietrze. No k***a, moja wyobraźnia tego nie ogarnia.

    Dla mnie write-off. Samolotu i załogi.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Ciekaw jestem, co by się stało, gdyby jedna z osób siedzących przy środkowych wyjściach ewakuacyjnych przystąpiła do ich otwierania na podstawie własnej oceny sytuacji. Przecież każdy ma prawo do ratowania swojego (i ew. bliskich) życia. Tym bardziej, że pasażerowie (przynajmniej niektórzy) mieli znacznie lepszy ogląd pożaru, niż załoga w kokpicie.

    Marcin

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    niestety pilot samolotu za 300 milionów baksów nie ma tak nowoczesnych udogodnień.
    Na pewno nie mieli czegoś takiego?

  13. #13

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    A jeszcze pytanie: ile ma straz na dojazd i rozpoczecie akcji? 5 minut to chyba o 3 za dlugo, zwlaszcza ze ladowali z emergency.

    Sent from my LG-H815 using Tapatalk

  14. #14
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A może niektórzy niech schowają widły i zgaszą ten stos dla załogi poczekajmy na oficjalne info dlaczego nie użyli trapów. Spanikowany tłum biegający po lotnisku też stwarza spore zagrożenie zwłaszcza, że sytuacja była dynamiczna.

    Cytat Zamieszczone przez mcexperts Zobacz posta
    5 minut to chyba o 3 za dlugo, zwlaszcza ze ladowali z emergency.
    Oficjalnie oświadczenie Changi mówi o tym, że pożar został ugaszony w ciągu kilku minut, zresztą na filmikach widać wozy strażackie zaraz po zatrzymaniu się samolotu.
    2barteq24 likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafox Zobacz posta
    Spanikowany tłum biegający po lotnisku też stwarza spore zagrożenie zwłaszcza, że sytuacja była dynamiczna.
    No bez przesady, było w tym dziale omawianych wiele, równie dynamicznych sytuacji typu wyjechanie z pasa, gdzie użyto trapów mimo, że w zasadzie nic groźnego już się nie działo i jakoś nikt się nie przejmował biegającym po lotnisku tłumem. Przykłady:
    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo..._w_cuenca.html,
    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo..._katmandu.html.
    RedLite likes this.

  16. #16
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Dla przykładu, co mogło się zdarzyć przy takiej zwłoce czasowej https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Kata...n_Airlines_163
    Ostatnio edytowane przez RedLite ; 27-06-2016 o 18:21 Powód: U
    Canonier likes this.

  17. #17
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Po obejrzeniu filmu ze środka, moja pierwsza reakcja była "czemu k... nie ewakuowali?!"

    Na filmiku z zewnątrz wyglada to jednak trochę inaczej. Straż zaczęła jechać w kierunku samolotu zanim się jeszcze zatrzymał (inna rzecz, ze zastanawiam się czemu jechali naokoło, zamiast "na szagę" po trawie, tak byliby ze 30 sekund wcześniej), a gaszenie pożaru rozpoczęło się ok. minutę po zatrzymaniu samolotu.
    https://m.youtube.com/watch?v=1jC-2NhU10Q

    Załoga zanim rozpocznie ewakuacje musi ocenić sytuację, przygotować samolot (przede wszystkim powyłączać silniki), wydać komendy - to wszystko trochę trwa. Podejrzewam, że zanim byli gotowi do ewakuacji, to straż juz była przy samolocie i gasiła pożar. W takiej sytuacji może lepiej dać straży zgasić pożar i poczekać we względnie bezpiecznym samolocie, niż puszczać ludzi w ogień i pod wozy strażackie (co też strażakom nie ułatwia pracy). Koniec końców skończyło się dobrze...
    Rafox, radyo, Gaszpar and 3 others like this.

  18. #18
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dokładnie ten sam filmik miałem właśnie wkleić, relacje pasażerów po takim przeżyciu należy traktować z lekkim dystansem minuta może trwać dziesięć. Na filmie dokładnie widać kiedy rozpoczyna się gaszenie i jaki jest ruch wokół maszyny wydaje mi się, żę wybrali najlepszy scenariusz nikt nie odniósł obrażeń.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Załoga zanim rozpocznie ewakuacje musi ocenić sytuację, przygotować samolot (przede wszystkim powyłączać silniki), wydać komendy - to wszystko trochę trwa. Podejrzewam, że zanim byli gotowi do ewakuacji, to straż juz była przy samolocie i gasiła pożar. W takiej sytuacji może lepiej dać straży zgasić pożar i poczekać we względnie bezpiecznym samolocie, niż puszczać ludzi w ogień i pod wozy strażackie (co też strażakom nie ułatwia pracy). Koniec końców skończyło się dobrze...
    No skonczylo sie dobrze ale z drugie strony chyba trudno sobie wyobrazic inna sytuacje gdzie w 100% mozna zrobic ewakuacje i byc pewnym, ze nikt Ci nie zarzuci, ze ktos sobie skrecil kostke lub nawet zostal przejechany przez straz pozarna... samolot laduje z nieugaszonym pozarem, potwierdzenie z zewnatrz, ze ciagle mamy duzy pozar i pewnie indykacja w kokpicie, ze dalej sie pali - w tej sytuacji zarzadzajac ewakuacje zaloga obsolutnie niczym nie ryzykuje patrzac z pkt widzenia ich odpowiedzialnosci za ewentualne dalsze "straty" ... wybrali wariant w ktorym wzieli na siebie olbrzymia odpowidzialnosc w momencie gdyby cos poszlo nie tak. Ich szczescie, ze skonczylo sie dobrze.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 27-06-2016 o 20:41
    RedLite and Canonier like this.

  20. #20
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Na pewno nie mieli czegoś takiego?
    Powiedz czy każdy egzemplarz jest w kamery wyposażony, czy jest to tylko opcja, a w dodatku rzadko stosowana?



Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •