Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 54
Like Tree52Likes

Wątek: 2016.11.22 EPRU - rozbił się samolot akrobacyjny Extra 300 SP-SEB

  1. #21
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    Zatrzymanie silnika w zakrecie z wiatrem na wznoszeniu... Kiepsko .
    Ile paliwa bierze taka Extra? Ile potrzeba na wykonanie polgodzinnej strefy? Moze gdyby zamiast niskiego przejscia ladowali, wyszliby calo z pustym 'bakiem'...

    330LX mieści 67 litrów w zbiorniku akro, pali przy akrobacji 90-100 l/h (niektórzy liczą 120, ale tyle nie bierze). Można zrobić 30-minutową strefę akrobacji i zostanie jeszcze na 10-15 minut lotu po kręgu. W starszych modelach (300L, 300S)zbiornik ma 45l i pół godziny akrobacji, to już jest totalnie "na styk".

    Sądząc po czasach lotu z raportu, musieli startować z niepełnym zbiornikiem, bo spadli po 27 minutach. Może wcześniej robili kręgi, albo coś...
    Rosenzweigova and solti like this.

  2. #22

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Coś złego dzieje się w Aeroklubie Częstochowskim, w ciągu niespełna 3 lat 3 wypadki śmiertelne i 14 ofiar, to niechlubny rekord Polski... Ale być może odpowiedź kryje się tu:
    http://mib.gov.pl/files/0/1796976/20161377RK.pdf

    "Komentarz Komisji:Zakres stwierdzonych nieprawidłowości jest tego rodzaju, iż wymyka się wszelkim ocenom dającymsię wyrazić bez użycia słów powszechnie uznawanych za nieprzyzwoite. Były one wyłączniewynikiem niewłaściwych działań, zaniedbań i zaniechań konkretnych osób."
    Najbardziej bulwersujące jest że tym Aeroklubem dowodzą ludzie o olbrzymim doświadczeniu, sportowi mistrzowie świata w lataniu precyzyjnym i rajdowym, ale tak to jest jak komercyjny sukces stawia sie ponad rozum... smutne...

  3. #23

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    Coś złego dzieje się w Aeroklubie Częstochowskim, w ciągu niespełna 3 lat 3 wypadki śmiertelne i 14 ofiar, to niechlubny rekord Polski...
    A ile z tych 3 statków powietrznych należało i było użytkowanych przez Aeroklub Częstochowski?
    Przecież zarówno Piper jak i Extra należały do prywatnych osób. Korzystały jedynie z tego samego lotniska co ACz. Do tego Extra tylko gościnnie.
    W czym tu jest winny Aeroklub?

    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    Ale być może odpowiedź kryje się tu:
    http://mib.gov.pl/files/0/1796976/20161377RK.pdf
    Oczywiście jest to szokujące. Boję się jednak, że nie jest to odosobniony przypadek. Niestety aerokluby w Polsce są obecnie w takiej sytuacji, że muszą walczyć o przetrwanie. Więc oszczędzają gdzie tylko się da. Ale to nie jest na temat wypadku Extry z tego wątku.
    ojcie_c likes this.

  4. #24

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    [QUOTE=cobra3092;1211047]A ile z tych 3 statków powietrznych należało i było użytkowanych przez Aeroklub Częstochowski?
    Przecież zarówno Piper jak i Extra należały do prywatnych osób. Korzystały jedynie z tego samego lotniska co ACz. Do tego Extra tylko gościnnie.
    W czym tu jest winny Aeroklub?


    Akurat właściciel Extry był szefem sekcji pilotów w Aeroklubie

  5. #25

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    Akurat właściciel Extry był szefem sekcji pilotów w Aeroklubie
    Taaaaaak??? Sprawdź to jeszcze raz bo ile mi wiadomo coś źle doczytałeś.

    Owszem. Szef sekcji pilotów też leciał tym samolotem. Tylko co to ma do odpowiedzialności aeroklubu za ten wypadek?
    Lot był wykonywany na sprzęcie aeroklubu? Zadanie było wykonywane dla aeroklubu?
    Idąc Twoim tokiem rozumowania za ostatni wypadek Pipera w Przylepie odpowiada Aeroklub Ziemi Lubuskiej. Rozbił się w Przylepie, Pilot kiedyś latał w AZL ...
    Maciejka79 likes this.

  6. #26
    pitekman
    Goście

    Domyślnie

    To ma w istocie bardzo wiele do rzeczy, że właściciel był szefem sekcji pilotów (co to w ogóle za pozycja, moze przewodniczacy sekcji samolotowej?).

    Fakty są faktami, jest bardzo ciezko wszystkim, bo wszyscy od lat upadają, wszyscy jadą po kosztach, wszyscy robią takie rzeczy - o których nie można pisać publicznie.

    Ale ten problem nie dotyczy ani Extry, ktora z racji swojej ceny napewno miala adekwatne inwestycje finansowe w utrzymanie i przeglady, ani Pipera, ktory nie spadl w wyniku zaniedban ze strony Acz! Aeroklub nie ponosi moralnej odpowiedzialnosci za to, kto lata na ich lotnisku oraz jakim samolotem (i w jakim stanie).

    Nie mam zadnych powiązań z Acz (jednakże bardzo chętnie odwiedzam na herbate i lody u miłych pań ), ale widze że kolega ma na celu obrzucenie błotem Acz za wszelką cenę, mimo konstruktywnej kontrargumentacji (mojej i kolegi szybowca, którym zawsze chciałem polecieć )
    Bourne likes this.

  7. #27

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Nie obrzucam nikogo błotem, tylko mieszkam i żyję w Częstochowie od 47 lat i trochę widzę, czasami aż za dużo... pzdr

  8. #28
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    Wiecie, w kontekscie braku srodowiskowego nacisku na bezpieczne latanie (sorry, nie uwierze, ze np nikt ze "srodowiska" nie wiedzial jak tankuja nieszczesnego pipera) nie jest to wielka roznica, czy niebezpiecznie jest w ACz, czy ogolnie na EPRU

    Zreszta, jesli PKBWL, organ powazny i panstwowy, jedynie "wyraza zbulwersowanie" a zalecenia formuluje tak ogolnie, zeby za zadne skarby nie wskazac kto konkretnie jest winien i komu odebrac papiery w kontekscie doprowadzenia do ruiny aeroklubowej cessny to... to ja nie mam pytan

    Edit: Jeszcze ciagnac OT: Przyklad z Cessna idealnie zreszta pokazuje, co dolega nadzorowi nad polskim GA - papiery, papiery i jeszcze raz papiery. Papiery sa wazne. No i w papierach pewnie bylo ok. A ze w rzeczywistosci samolot w stanie skandalicznym, to co?
    kzet69 likes this.


  9. #29
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    Akurat właściciel Extry był szefem sekcji pilotów w Aeroklubie
    Dwie nieprawdy w jednym zdaniu
    1. Właściciel extry nie był w żaden sposób powiązany z Aeroklubem Częstochowskim
    2. Drugi z pilotów nie był przewodniczącym "sekcji pilotów" bo coś takiego nie istnieje, był przewodniczącym sekcji samolotowej ACz

  10. #30

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Masz 100% racji odpowiedzialność szefa sekcji samolotowej jest 90% niższa od odpowiedzialności szefa sekcji pilotów, sofistyka jest fajna , tyle że 14 trupów w 2.5 roku, syf potwierdzony opinią PKBWL są faktami a winnych nie ma, ok masz rację poczekamy aż liczba zabitych sie podwoi, moze wtedy ktoś wyjdzie z zawodowego kręgu ślepych i wrzaśnie "nie pozwalam"... tylko po co dalej mają ginąć ludzie???

  11. #31

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Dlaczego padają oskarżenia w kierunku SZEFA SEKCJI SAMOLOTOWEJ - niezbyt rozumiem...

    Może ktoś wyjaśnić na podstawie faktów i konkretów?

  12. #32
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    Masz 100% racji odpowiedzialność szefa sekcji samolotowej jest 90% niższa od odpowiedzialności szefa sekcji pilotów, sofistyka jest fajna , tyle że 14 trupów w 2.5 roku, syf potwierdzony opinią PKBWL są faktami a winnych nie ma, ok masz rację poczekamy aż liczba zabitych sie podwoi, moze wtedy ktoś wyjdzie z zawodowego kręgu ślepych i wrzaśnie "nie pozwalam"... tylko po co dalej mają ginąć ludzie???
    Ty chyba nie rozumiesz co piszesz. Te samoloty nie należały do aeroklubu. Może prościej Ci wytłumaczę. Dajmy masz swoja ulice na własność. Ktos na niej ma wypadek z przyczyn od Ciebie nie zależnych i co tez Ty jesteś winny? Zastanów sie zanim coś napiszesz bo póki co nie napisałeś nic sensownego. Może zerknij ile wypadków było z udziałem aeroklubu a nie prywatnych maszyn. W dodatku szef sekcji samolotowej nie pilotował tego samolotu. Był tylko zwykłym pasażerem który był zainteresowany przesiadką na ten typ maszyny.
    Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
    Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
    http://www.flightradar24.com/

  13. #33
    Awatar Bourne

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    Masz 100% racji odpowiedzialność szefa sekcji samolotowej jest 90% niższa od odpowiedzialności szefa sekcji pilotów, sofistyka jest fajna , tyle że 14 trupów w 2.5 roku, syf potwierdzony opinią PKBWL są faktami a winnych nie ma, ok masz rację poczekamy aż liczba zabitych sie podwoi, moze wtedy ktoś wyjdzie z zawodowego kręgu ślepych i wrzaśnie "nie pozwalam"... tylko po co dalej mają ginąć ludzie???
    Ze mało wiesz o aeroklubach to już wiemy. Teraz wyjaśnij co ma przewodniczący sekcji samolotowej do wypadku pipera, paralotniarza czy nieszczęsnej extry, oraz co to ma wspólnego z aeroklubem, oraz co wypadki pipera i paralotniarza łączy z extrą.

  14. #34
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Może jedynie to, że generalnie zbyt dużo jest ignorantów w GA. Sam przed lotem obchodzę samolot pomimo że był poddany przeglądowi na dzień lotny. Gdybym zauważył 1 brakujący nit to pewnie 10x bym się zastanowił czy nim polecieć. A na pewno zgłosiłbym ten fakt komuś kto się zna.
    Moim zdaniem to jest wynik słabego szkolenia. Nie szkolenia w pilotażu (przeca nasi to nawet na drzwiach od stodoły latają) ale w podejściu do bezpieczeństwa. Wydaje mi się , że z biegiem czasu i wylatanych godzin pojawia się u niektórych pewna ignorancja dot. technicznych aspektów. Najlepsi są pod tym względem młodzi świeżo wyszkoleni piloci. Bo oni faktycznie każdy lot przeżywają i podchodzą do oględzin samolotów bardzo skrupulatnie. Z biegiem czasu ten odruch chyba zanika "Przecież nigdy mi nic w locie nie odpadło"

  15. #35

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b182 Zobacz posta
    W dodatku szef sekcji samolotowej nie pilotował tego samolotu. Był tylko zwykłym pasażerem który był zainteresowany przesiadką na ten typ maszyny.
    A skąd ta pewność?

  16. #36
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Zbiornik samolotu do akrobacji musi zapewnić zasilani w paliwo bez względu na pozycję samolotu. W raporcie wstępnym założono brak paliwa. Czy jednak możliwa jest sytuacja, że przy minimalnej ilości paliwa i wykonaniu takiego manewru jak przed wypadkiem nastąpi przerwa w zasilaniu ?
    Pilot na wskaźniku widzi, że na dolot starczy i nagle okrutna niespodzianka.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  17. #37
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    To jest moje gdybanie, ale biorac pod uwage, ze wskaznik paliwa w tym samolocie wygladal tak (na lewo od drążka):

    Twoje forum lotnictwa lotnictwo.net.pl - Extra 330LX - SP-SEB - LC042 - Poland: Częstochowa - Rudniki( EPRU) - Tomasz Brdąkała (EPRU Spotting Team)

    To wnioskowanie na jego podstawie (nie wyglada na specjalnie precyzyjny), ze na dolot wystarczy ale na zakret juz nie, wydaje sie byc dosyc hardcorowe...


  18. #38
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Paliwomierz w Extrze jest "pesymistyczny", tj. pokazuje "0" jak jeszcze jest względnie sporo paliwa.

    Niby to po bezpiecznej stronie, ale jak się trochę lotów zrobi, to człowiek się przyzwyczaja i "0" przestaje robić wrażenie...
    Lucass and Rosenzweigova like this.

  19. #39
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Bo system zbiorników Extry do akrobacji jest dwuzbiornikowy. W skład "systemu do akrobacji" wchodzi zbiornik centralny /60 l / i zbiornik do akrobacji / 9 l /. Dane o pojemności z Extra 300LT, LX nie znalazłem. Oba stanowią system naczyń połączonych i do tego mniejszego spływa paliwo z centralnego. Wskaźnik poziomu paliwa /pierwszy z lewej od drążka na zdjęciu Rosenzweigova/ wskazuje ilość paliwa w centralnym. I stąd chyba "pesymistyczne" wskazania. Central pusty "0", ale w małym jeszcze z 7-9 litrów. Przy lataniu "na do zera" można się przeliczyć.
    Lucass and layoverlover like this.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  20. #40
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    stąd chyba "pesymistyczne" wskazania. Central pusty "0", ale w małym jeszcze z 7-9 litrów. Przy lataniu "na do zera" można się przeliczyć.
    Nigdy się w zasadzie nie zastanawiałem dlaczego tak jest, ale chyba masz rację - instrukcja mówi, ze paliwomierz wskazuje "0" przy 9l. W praktyce przy nawet trochę większej ilości.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •