Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree5Likes
  • 2 Post By jordanj
  • 2 Post By kitenation
  • 1 Post By hawky

Wątek: 2016.12.13 DA40 SP-RYT przeciągnięcie przy starcie EPPO

  1. #1
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie 2016.12.13 DA40 SP-RYT przeciągnięcie przy starcie EPPO


    Polecamy

    Awaryjne lądowanie na lotnisku Babice - Lotnicza Polska -

    Na EPBC po południu "... awaryjnie lądował samolot z niesprawnym podwoziem."

    Zasłyszane, że to SP-RYT.
    Podobno nie zgłaszał lądowania awaryjnego, nie prosił o asystę straży.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 12-01-2017 o 15:43 Powód: update info

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Czy jakieś dalsze informacje są dostępne? Wiadomo coś o stanie załogi?

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    @Szynus jak zasłyszane ?? znam ten egz , czy jesteś pewien podając taki tytuł wątku???

    Sent from my Le Max using Tapatalk

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Na innych forach tez bylo info ze to sp-ryt

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Ale na linku ktory podesle nie ma podanych znakow

    Sent from my Le Max using Tapatalk

  6. #6
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @romero
    Tak zasłyszane, że z samej rozmowy wynikało, że osoba podaje znaki, stan załogi + informację, że pilot nie zgłaszał awaryjnego lądowania na radiu. Tak jakby tam była lub słyszała wszystko na radiu.
    To mi dało dość dużą pewność, że to ten właśnie samolot. W rzadko którym artykule podawane są znaki statku także wyznacznik to raczej słaby.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Ten samolot ma stałe podwozie, do tego przednie kółko to Free castering wheel, więc tam nie ma dużo rzeczy, które mogą się zepsuć.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  8. #8
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    Jeśli to był SP-RYT to jakaś drobna awaria bo dziś już latał
    Celestron C70, Canon 600D + EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II.
    http://www.flightradar24.com/

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO
    Tomaszek and Irik like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Kurcze krótki i treściwy ten raport. A tak poważnie, to czytając raport ciężko mi sobie wyobrazić jak wyglądało zdarzenie...

    To w końcu incydent miał miejsce na EPPO czy na EPBC? Bo z posta wynika jedno z raportu drugie.

    Jak tak będę wyglądały teraz raporty to się zaraz okaże, że raport będzie wyglądał następująco: Przebieg i okoliczności zdarzenia: "samolot spadł", przyczyny zdarzenia "buont pilota".
    lukrod68 and Charger like this.

  11. #11
    Awatar michał s

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zastanawia mnie data w artykule z Lotniczej "Do zdarzenia doszło na warszawskim lotnisku Babice we wtorek (13 grudnia) ". W raporcie PKBWL podana data 14 grudnia. Czy to na pewno o jedno zdarzenie chodzi?

  12. #12
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Faktycznie zrobiło się spore zamieszanie w temacie.
    Incydent miał miejsce 13 grudnia na Ławicy, to w dacie raportu jest błąd. Lot na trasie EPPO - EPBC. Asysta straży przy lądowaniu na EPBC była działaniem asekuracyjnym, na wypadek gdyby okazało się, iż podwozie uległo uszkodzeniu podczas pierwszej, nieudanej próby startu.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    @michał s Zdarzenie miało miejsce w Poznaniu ale po zdarzeniu samolot odleciał do Babic nic sobie z tego nie robiąc i TWR Poznań poinformował AFIS EPBC o delikwencie.

    @kitenation Komisja miała mało danych bo i pilot zbyt skory do rozmowy nie był to napisała co mogła. PKBWL nie ma praktycznej możliwości zmuszenia do współpracy załogi. W skrajnym przypadku można by złożyć zawiadomienie o możliwości sprowadzenia katastrofy w ruchu powietrznym. ULC, prokuratura i wówczas pilot musi się gęsto tłumaczyć z ryzykiem zawieszenia licencji, ale takie dość duże działo jest rzadko wyciągane.

    Pytanie też kto miałby to zrobić. Pasażerowie nie czuli się chyba poszkodowani, ATC potencjalnie mógłby ale nie wiem jak wygląda procedura (chyba notatka, która trafia docelowo do ULC - są tu kontrolerzy to mogą powiedzieć), ale przede wszystkim ATC nie jest policjantem "drogówki" i to nie jest jego podstawowe zadanie wbrew powszechnie źle rozumianej nazwie stanowiska pracy - kontroler.

    Osobiście uważam, że jeśli samolot startuje z betonu, traci kierunek, spada na trawę, a pilot nic sobie z tego nie robi tylko podejmuje kolejną próbę startu to jest to dziwne zachowanie.

    DA40 jest samolotem 4-miejscowym ale niekoniecznie 4-osobowym. Jeśli Ci pasażerowie to nie były kobietki po 50 kg masy ciała to ten samolot mógłbyć sporo powyżej MTOW. Nie zdziwiłbym się, gdyby ktoś poradził pilotowi start bez klap celem uzyskania lepszego wznoszenia bezpośrednio po starcie, ale ta rada mogła zostać źle zrozumiana.
    Pozdrawiam,
    Jordan Jasiński
    http://skyisthelimit.aero

  14. #14
    Moderator
    Awatar hawky

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    @michał s Zdarzenie miało miejsce w Poznaniu ale po zdarzeniu samolot odleciał do Babic nic sobie z tego nie robiąc i TWR Poznań poinformował AFIS EPBC o delikwencie.
    TWR Poznań nie informował AFIS Babic.

    Cytat Zamieszczone przez jordanj
    Pytanie też kto miałby to zrobić. Pasażerowie nie czuli się chyba poszkodowani, ATC potencjalnie mógłby ale nie wiem jak wygląda procedura (chyba notatka, która trafia docelowo do ULC - są tu kontrolerzy to mogą powiedzieć), ale przede wszystkim ATC nie jest policjantem "drogówki" i to nie jest jego podstawowe zadanie wbrew powszechnie źle rozumianej nazwie stanowiska pracy - kontroler.
    ATC zainicjowało procedurę alarmową i stosując się do niej powiadomiło wszystkie właściwe organy i służby lotniskowe. Po zakończeniu akcji i informacji od pilota, że samolot jest sprawny i pilot chce kontynuować lot nie ma podstaw do działań innych niż ponowne wydanie zezwolenia.
    Po wszystkim z całego zdarzenia sporządza się wewnętrzny raport, który trafia również do PKBWL i na tym rola TWR się kończy.
    Ostatnio edytowane przez hawky ; 12-01-2017 o 18:58
    Adik_s likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2016

    Domyślnie

    Chyba zapomnial sie mocniej rozpedzic do startu bez klap... a mial zapas drogi startowej po horyzont

  16. #16

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Pas na EPPO ma 50m szerokości. Z jakiej wysokości samolot musiałby przepaść aby "przepaść na trawę" 15-25 m w bok?

    Przez grzeczność pominę kwestie błędu w dacie w takim dokumencie jakim jest raport PKBWL...

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    Przez grzeczność pominę kwestie błędu w dacie w takim dokumencie jakim jest raport PKBWL...
    Dokumenty PKBWL mają sporo błędów niemerytorycznych - literówki, skład itp. Natomiast grzeczność jest wskazana, bo przy ilości zdarzeń do zbadania i brakach kadrowych i tak robią świetną robotę.

  18. #18
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak na obronę PKBWL może - nadzorujący jest osobą kompetentną także raczej "fuszerki" bym się nie spodziewał z jego strony.
    Druga sprawa, że wygląda to na machnięte na szybko badanie Safety Managera organizacji, do której należy samolot (o ile do jakiejś należy) albo właściciela, który sam badał zdarzenie to i jakoś jest taka a nie inna.

  19. #19
    Awatar michał s

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za wyjaśnienie. Swoją drogą banalne przyczyny, które łatwo mogły być wykluczone z miejsca chociażby przez checklistę w łapie i takeoff briefing w głowie. O kontynuowaniu lotu do Warszawy nie wspominając...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •