Tuż po starcie mieli, jak widać, jakiś problem z nabraniem wysokości
Był to lot cargo z pięcioma osobami na pokładzie
Dwie osoby przeżyły.
Nagranie, moment przed rozbiciem samolotu:
zdjęcia:
http://twitter.com/AirCrashMayday/st...75687017828352
Na nagraniu, około 1:20 widać strugi za skrzydłami, czyżby zrzut paliwa?
Wg. El Pais przeżyły dwie osoby, ale jedna z nich zmarła po przewiezieniu do szpitala.
Samolot wystartował z lotniska German Olano w Puerto Carreno blisko granicy z Wenezuelą o 17.15 czasu lokalnego (23.15 GMT). Lotniskiem docelowym była Bogota. Na pokładzie było 6 członków załogi, z czego wg Kolumbijskiego Czerwonego Krzyża tylko jedna osoba żyje. Mężczyzna, który przeżył (zapewne ten, którego widać na wklejonym w poprzednim poście filmiku, który rozpaczliwie dopytuje się o pozostałych członków załogi) został przewieziony wojskową karetką powietrzną do szpitala w Bogocie. Rozbity samolot nosił znaki HK-4544, na chwile obecna nie są znane przyczyny wypadku.
To w sumie wszystko co wiadomo, wszystkie kolumbijskie media pisane czy radiowe podają to samo.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Widać wyraźnie klapy. Na filmie BN - 7 sekunda.
Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
Canon 40D + 10" + TV 2x
A tak wyglądał normalny start na tym lotnisku.
https://www.youtube.com/watch?v=Syl3tCqKbSs
Zgadzałyby się z lokalizacjami dysz w 727: http://www.boeing-727.com/Data/syste...l%20system.jpg nie wyglądają na kondensacyjne (w takim położeniu raczej by też nie wygenerował takich smug, tam już jest po porze deszczowej, klimat gorący i suchy).
Wtedy by się prędzej rozwalili na ziemi jeszcze, łatwo też by mogli przekonfigurować samolot po oderwaniu, to bardziej sprawia wrażenie przeciążonej maszyny.
Patrząc na filmik z postu kqby wygląda na usterkę w ludzkiej głowy pt. "wczoraj się udało to i jutro się uda".
Paliwo mogło się też lać z odpowietrzeń, lokalizacja zbliżona i świadczyłoby to o zatankowaniu pod korek.
Ci wszyscy widzowie pewnie nie byli tam przypadkiem - starty na "styk" to mogła być częsta praktyka...
Widać chwilę po skoszeniu płotu wybuch w drugim silniku. Jeżeli byli przeciążeni plus utrata silnika (a może dwóch) to praktycznie pozamiatane
Może starali się ratować zrzutem paliwa. Z filmu wygląda trochę jak by na sam koniec przeciągnęli w zakręcie (pewnie próba powrotu na lotnisko).
p,paw
Miejmy nadzieję, że w ameryce południowej wyciągną z tego wnioski jak już kilka razy w lotnictwie miało to miejsce i przetrzepą tak linie lotnicze, że wszystkie stosujące latanie na styk, przeciążenia, łamania reguł bezpieczeństwa po prostu błyskawicznie upadną, a do tego osoby odpowiedzialne będą miały spotkanie z tamtejszym (mało przyjemnym) więzieniem. Bez tego co chwila będziemy opisywać wypadki z tamtego regionu.
SKPC
Runway 07/25
5906 x 66 feet / 1800 x 20 meters
Elevation - 177.00 feet MSL
Moze sie myle ale jak na potencjalnie mocno zaladowane 727, wysoka temperature powietrza i niezbyt imponujaca dlugosc pasa to pozna rotacja mogla nie byc dla radosci gawiedzi lecz po prostu zwykla koniecznoscia.
Zakładki