Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 62
Like Tree70Likes

Wątek: 2016.12.20 Katastrofa B727 Aerosucre (HK4544) w Kolumbii.

  1. #1
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie 2016.12.20 Katastrofa B727 Aerosucre (HK4544) w Kolumbii.


    Polecamy

    Tuż po starcie mieli, jak widać, jakiś problem z nabraniem wysokości
    Był to lot cargo z pięcioma osobami na pokładzie
    Dwie osoby przeżyły.

    Nagranie, moment przed rozbiciem samolotu:



    zdjęcia:
    http://twitter.com/AirCrashMayday/st...75687017828352
    Canonier and grindavik like this.

  2. #2
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Canonier, Witold212 and grindavik like this.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Na nagraniu, około 1:20 widać strugi za skrzydłami, czyżby zrzut paliwa?

  4. #4
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Dwie osoby przeżyły.
    Wg. El Pais przeżyły dwie osoby, ale jedna z nich zmarła po przewiezieniu do szpitala.

    Samolot wystartował z lotniska German Olano w Puerto Carreno blisko granicy z Wenezuelą o 17.15 czasu lokalnego (23.15 GMT). Lotniskiem docelowym była Bogota. Na pokładzie było 6 członków załogi, z czego wg Kolumbijskiego Czerwonego Krzyża tylko jedna osoba żyje. Mężczyzna, który przeżył (zapewne ten, którego widać na wklejonym w poprzednim poście filmiku, który rozpaczliwie dopytuje się o pozostałych członków załogi) został przewieziony wojskową karetką powietrzną do szpitala w Bogocie. Rozbity samolot nosił znaki HK-4544, na chwile obecna nie są znane przyczyny wypadku.

    To w sumie wszystko co wiadomo, wszystkie kolumbijskie media pisane czy radiowe podają to samo.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Tuż po starcie mieli, jak widać, jakiś problem z nabraniem wysokości
    Raczej z oderwaniem się od ziemi.
    Spanair 5022?

    EDIT:
    Może się nie znam, ale na klatce z filmu w poście BN chyba nie widać wysuniętych klap.
    STYRO likes this.

  6. #6
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Widać wyraźnie klapy. Na filmie BN - 7 sekunda.
    Lucass likes this.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  7. #7
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Przeciążony zapewne.

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    A tak wyglądał normalny start na tym lotnisku.

    https://www.youtube.com/watch?v=Syl3tCqKbSs
    Pluxe, Canonier, thewho and 1 others like this.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grztus Zobacz posta
    Na nagraniu, około 1:20 widać strugi za skrzydłami, czyżby zrzut paliwa?
    Zgadzałyby się z lokalizacjami dysz w 727: http://www.boeing-727.com/Data/syste...l%20system.jpg nie wyglądają na kondensacyjne (w takim położeniu raczej by też nie wygenerował takich smug, tam już jest po porze deszczowej, klimat gorący i suchy).
    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    Spanair 5022?
    Wtedy by się prędzej rozwalili na ziemi jeszcze, łatwo też by mogli przekonfigurować samolot po oderwaniu, to bardziej sprawia wrażenie przeciążonej maszyny.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  10. #10

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b182 Zobacz posta
    Przeciążony zapewne.
    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Zgadzałyby się z lokalizacjami dysz w 727: link nie wyglądają na kondensacyjne (w takim położeniu raczej by też nie wygenerował takich smug, tam już jest po porze deszczowej, klimat gorący i suchy).
    Wtedy by się prędzej rozwalili na ziemi jeszcze, łatwo też by mogli przekonfigurować samolot po oderwaniu, to bardziej sprawia wrażenie przeciążonej maszyny.
    Sugerujecie, że zorientowali się, że mają za dużą masę i próbowali w ostatniej chwili pozbyć się nieco wagi?

  11. #11
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Tak bym powiedział jakby ktoś mi kazał w tej chwili określić przyczynę, ale nic bym sobie za to nie dał obciąć . Żaden ze mnie inżynier, a opinia jest na podstawie nagrań z komórek na YT.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  12. #12

    Dołączył
    Apr 2013

    Domyślnie

    Patrząc na filmik z postu kqby wygląda na usterkę w ludzkiej głowy pt. "wczoraj się udało to i jutro się uda".

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Paliwo mogło się też lać z odpowietrzeń, lokalizacja zbliżona i świadczyłoby to o zatankowaniu pod korek.
    egon.olsen, frik, Mimis and 2 others like this.

  14. #14
    Awatar b182

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Gorlice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Paliwo mogło się też lać z odpowietrzeń, lokalizacja zbliżona i świadczyłoby to o zatankowaniu pod korek.
    i do tego samolot CARGO, który już wcześniej robił takie numery (opóźnione oderwanie od pasa ku uciesze gawiedzi) i sumarycznie mamy mieszankę wybuchową. Dosłownie.

  15. #15
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ci wszyscy widzowie pewnie nie byli tam przypadkiem - starty na "styk" to mogła być częsta praktyka...

    Widać chwilę po skoszeniu płotu wybuch w drugim silniku. Jeżeli byli przeciążeni plus utrata silnika (a może dwóch) to praktycznie pozamiatane
    Może starali się ratować zrzutem paliwa. Z filmu wygląda trochę jak by na sam koniec przeciągnęli w zakręcie (pewnie próba powrotu na lotnisko).

    p,paw

  16. #16
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Paliwo mogło się też lać z odpowietrzeń, lokalizacja zbliżona i świadczyłoby to o zatankowaniu pod korek.
    Z obydwu naraz przy takim przechyleniu?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  17. #17
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Miejmy nadzieję, że w ameryce południowej wyciągną z tego wnioski jak już kilka razy w lotnictwie miało to miejsce i przetrzepą tak linie lotnicze, że wszystkie stosujące latanie na styk, przeciążenia, łamania reguł bezpieczeństwa po prostu błyskawicznie upadną, a do tego osoby odpowiedzialne będą miały spotkanie z tamtejszym (mało przyjemnym) więzieniem. Bez tego co chwila będziemy opisywać wypadki z tamtego regionu.

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    SKPC
    Runway 07/25
    5906 x 66 feet / 1800 x 20 meters
    Elevation - 177.00 feet MSL

    Moze sie myle ale jak na potencjalnie mocno zaladowane 727, wysoka temperature powietrza i niezbyt imponujaca dlugosc pasa to pozna rotacja mogla nie byc dla radosci gawiedzi lecz po prostu zwykla koniecznoscia.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Martin_Starski Zobacz posta
    Moze sie myle ale jak na potencjalnie mocno zaladowane 727, wysoka temperature powietrza i niezbyt imponujaca dlugosc pasa to pozna rotacja mogla nie byc dla radosci gawiedzi lecz po prostu zwykla koniecznoscia.
    Ale chyba lata się z jakimś marginesem bezpieczeństwa? Jeśli długość pasa jest "na styk" to ten margines jest minimalny. Wiadomo, że nie robili tego żeby uradować kogoś pod płotem.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  20. #20
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    IMO, to raczej smugi. Duży kąt natarcia (złe wyważenie/trymowanie?) + wysoka wilgotność.
    RzEmYk likes this.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •