Strona 11 z 16 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 312
Like Tree383Likes

Wątek: 2016.12.25 Tu-154 rosyjskiego MON zniknął z radarów krótko po starcie z Soczi

  1. #201

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Zobaczymy jak opublikują pełną zawartość skrzynek a przynajmniej kluczowe elementy. Ja wypowiedź tego Bajnetowa interpretuję tak jak napisałem. Według mnie ma na myśli to, że wszystko wydawało się przebiegać normalnie do tych ostatnich 10s kiedy to załoga zorientowała się, że spadają. Ale problem zaczął się wcześniej. Abo usterka albo pomyłka wydarzyła się co najmniej kilkanaście sekund wcześniej. Nie wiemy nawet na ile dokładne są te czasy (70s, 10s) czy parametry lotu (250m, 370km/h). Są to wartości przybliżone a więc nie są dokładnymi odczytami z FDRa. Dopuki nie podadzą odczytów z FDR wskazujących położenie dźwigni klap i samych klap oraz innych parametrów (wychylenia sterów, moc silników itp) będziemy mogli tylko przypuszczać co się stało.

  2. #202
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojtek73253 Zobacz posta
    "Версия с закрылками сомнительна": эксперт раскритиковал утечки по Ту-154 - Происшествия - МК
    W tym artykule rosyjski pilot /były/ oblatujący Tu-154 w zakładach omawia problem klap. Według niego - to niemożliwe. W skrócie:
    - W Tu kapitan podaje komendę do chowania podwozia po osiągnięciu wysokości 5 m, gdyby tu nastąpiła pomyłka samolot spadłby jeszcze na lotnisku lub tuż za nim. Z jego doświadczenia wynika, że oderwali się od pasa w 3/4 długości i jeszcze przed końcem pasa powinni schować podwozie.
    - Komenda do chowania klap pada po osiągnięciu 120 m. W przypadku zbyt wczesnego schowania klap rozlegną się dwa alarmy: głośny buczek przerywany słowem "klapy". Wajchy podwozia i klap mają tak różny kształt, że każdy pilot Tu po dotknięciu wie co trzyma.
    - W Tu nie ma możliwości ustawienia klap niesymetrycznie. Gdy różnica w ustawieniu osiągnie 3 stopnie nastąpi zatrzymanie ruchu klap i pojawi się ostrzeżenie o awarii. W takiej sytuacji bez problemu można kontynuować lot i zawrócić na lotnisko.
    - Co do spekulacji o słowach dowódcy o klapach /brak pewności czy to prawda/ cytowany pilot zakłada, że gdy pojawiły się problemy, których załoge nie rozumiała mogło paść stwierdzeni "klapy k...w" nie jako stwierdzenie tylko przypuszczenie, poszukiwanie rozwiązania.
    - W podsumowaniu stwierdza, że bez analizy danych FDR nie ma szans na wyjaśnienie ostatnich 10 sekund. Według niego musiało to być jakieś nagłe zdarzenie.
    RedLite, potir, 2barteq24 and 1 others like this.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  3. #203

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    - W Tu kapitan podaje komendę do chowania podwozia po osiągnięciu wysokości 5 m, gdyby tu nastąpiła pomyłka samolot spadłby jeszcze na lotnisku lub tuż za nim.
    Tylko dlaczego podwozie było wypuszczone w momencie uderzenia w wodę? Wypuścili je po schowaniu? To raczej ostatnia rzecz jaką by zrobił pilot próbujący uratować spadający samolot.

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Wajchy podwozia i klap mają tak różny kształt, że każdy pilot Tu po dotknięciu wie co trzyma.

    W każdym (przynajmniej znanym mi) samolocie tak jest. Dodatkowo są one zazwyczaj zlokalizowane daleko od siebie. Ale i tak nieraz zdarzały się przypadki pomylenia tych dźwigni. Więc dla mnie to żaden dowód na to, że do pomyłki nie doszło.
    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    W Tu nie ma możliwości ustawienia klap niesymetrycznie. Gdy różnica w ustawieniu osiągnie 3 stopnie nastąpi zatrzymanie ruchu klap i pojawi się ostrzeżenie o awarii. W takiej sytuacji bez problemu można kontynuować lot i zawrócić na lotnisko.
    To świadczy raczej o tym, że nie było usterki tylko błąd załogi - oczywiście o ile okaże sie, że klapy zostały schowane zbyt wcześnie)

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Co do spekulacji o słowach dowódcy o klapach /brak pewności czy to prawda/ cytowany pilot zakłada, że gdy pojawiły się problemy, których załoge nie rozumiała mogło paść stwierdzeni "klapy k...w" nie jako stwierdzenie tylko przypuszczenie, poszukiwanie rozwiązania.
    Mogło znaczyć wszystko. Bez znajomości czasu nagrania poszczególnych słów oraz zarejestrowanych dźwięków, bez dokładnej analizy barwy głosu oraz co to za dźwięki tylko możemy próbować się domyślać co znaczyły i w jakim kontekście zostały wypowiedziane. Czy było to stwierdzenie, pytanie czy krzyk?

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    W podsumowaniu stwierdza, że bez analizy danych FDR nie ma szans na wyjaśnienie ostatnich 10 sekund. Według niego musiało to być jakieś nagłe zdarzenie.
    Dokładnie tak.
    fpkk and 2barteq24 like this.

  4. #204

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cobra3092 Zobacz posta
    Czy było to stwierdzenie, pytanie czy krzyk?
    Z tego co wyczytałem na rosyjskim forum, było to w formie krzyku, "ty psie, klapy" jakby w ichniejszym żargonie opieprzenie za źle wykonaną czynność.

  5. #205

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojtek73253 Zobacz posta
    Z tego co wyczytałem na rosyjskim forum, było to w formie krzyku, "ty psie, klapy" jakby w ichniejszym żargonie opieprzenie za źle wykonaną czynność.
    -Закрылки, сука, чё за х**ня!

    Rosyjskie "suka" w tym kontekście to nie jest "ty psie" - jest to wulgaryzm. Coś jak nasze "k***a". Mógł też użyć zamiennie słowa "бля́дь"
    Kazor and ruben323 like this.

  6. #206

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Nie chciałem używać tego słowa, ktoś pytał o "70 sekund", było liczone od momentu rozbiegu, w powietrzu byli ok. 30 sekund.

  7. #207

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Wyglada na to, że te 70 sekund to wraz z rozbiegiem.
    40 sekund rozbieg, 18 sekund do wybrzeża i 12 nad wodą co daje miejsce upadku jakieś 1500m od wybrzeża.

    Wszystko mogło wydarzyć się bardzo szybko.

    P,paw


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Cos mi tu nie pasuje :/ predkosci i czasy.
    Przyjalem predkosc srednia jako 320km/h . ( 250 jako rotacja i 370 max) to daje ok. 90m/sek
    Jesli przyjmiemy czas od rotacji jako 30 sek to przelecial ok 2700m przy czym jakies 800m od progu pasa i ok 2km juz nad woda. Jezeli szczatki byly w odleglosci ok 1,5km od ladu to uderzenie w wode moglo byc gdzies w tych okolicach ( nie szukalem info nt. pradow morskich w tym rejonie). Jakos mi sie to nie nie zgadza :/ patrzac na wstepne ustalenia i wykresy podane przez strone rosyjska.
    Mam wrazenie, ze samolot byl jednak w powietrzu te 70 sek, wtedy wyglada to troche inaczej.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  8. #208

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    В 1,5 км от берега в Сочи в Черном море найдены обломки шасси Ту-154 – источник ТАСС.
    От 1,5 до 8 км разброс обломков. Топливо на удалении 6 км
    Wrak znaleziono 1,5 km od brzegu, paliwo 6 km, szczątki do 8 km.

    Катастрофа Ту-154 RA-85572 близ Сочи - официальная информация | Авиационный форум AVIAFORUM.RU

  9. #209

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Tak, czytalem ale wychodzi na to, ze polecieli po prostej od pasa, wykonali zakret w prawo, przelecieli kawalek po prostej lub luku i wykonali kolejny zakret i dopiero wpadli do wody. jak na poltora km od brzegu plus dwa nawroty kolejne poltora km to troche malo czasu... cos tu na razie nie pasuje.. poczekamy na oficjalne dane podane z FDRa
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  10. #210

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    Czy dobrze mi się wydaje że przy tych danych rozważanie skrętu/nawrotu wykonanego przez samolot traci rację bytu? A przynajmniej we wcześniejszej wersji "6 km w jedną, nawrót i kilka km z powrotem"?
    Też tak myślę. Tamte początkowe informacje i wykresy z zakrętami mogły przedstawiać przypuszczalną trasę, po której ten samolot miał lecieć, a w rzeczywistości przeleciał kawałek prosto i spadł. Może w pierwszej chwili była inna wersja albo zwyczajnie gdzieś wystąpiły błędy w tłumaczeniu. Nie znam cyrylicy, ale sądząc po godzinach podanych w opisach na poniższej mapce w prawym dolnym rogu, to pewnie szara chmurka wskazuje miejsce zniknięcia z radaru i upadek nastąpił w tym rejonie, a czerwone pola to tylko miejsca znalezienia kolejnych szczątków na powierzchni.


  11. #211

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Wg mnie za bardzo kombinujecie wynajdywać teorie na podstawie informacji z mediów i swoich domysłów, ja rozumiem, że forum jest do dyskusji ale tutaj aż każdy za mocno prześciga sie w domysłach i teoriach biorąc pod uwagę, że niedługo zapewne poznamy szczegóły katastrofy, czarne skrzynki są, wrak jest więc moi moim zdaniem niema co za mocno siać domysłów bo za niedługo wszystko się wyjaśni.
    Canonier likes this.

  12. #212
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    nie znam cyrylicy, ale sądząc po godzinach podanych w opisach na poniższej mapce w prawym dolnym rogu, to pewnie szara chmurka wskazuje miejsce zniknięcia z radaru
    Szara chmurka odnosi się do sugerowanej (spekulowanej de facto) linii lotu (czerwona linia). Napis na szarej chmurce to mniej więcej "po starcie o 05.25 samolot nie nabrał wysokości, wykonał nawrót, po czym zniknął z ekranów radarów".

    Na pprune jest chyba lepsza mapka sytuacyjna:

    Canonier likes this.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  13. #213

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Nie znam cyrylicy, ale sądząc po godzinach podanych w opisach na poniższej mapce w prawym dolnym rogu, to pewnie szara chmurka wskazuje miejsce zniknięcia z radaru i upadek nastąpił w tym rejonie, a czerwone pola to tylko miejsca znalezienia kolejnych szczątków na powierzchni.
    Szara chmurka "mówi" o tym, że po starcie o godz 5.25 samolot nie nabrał wysokości, dokonał zwrotu po czym zniknął z ekranów radarów. Czerwone punkty to miejsca odnalezienia pierwszej ofiary, następna to plama oleju, kolejna (ostatnia) to miejsce znalezienia pierwszych szczątków samolotu

    Jednak czasem dobrze być z tego pokolenia, którego uczyli rosyjskiego w szkole

  14. #214
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Można było się spodziewać, że oficjalne upublicznienie wstępnych informacji o przebiegu lotu spowoduje nowy wysyp rozważań, domysłów, spekulacji i całych teorii. Należy pamiętać, że są to informacje przybliżone, gdyż inne nie mogą być przed pełnym odczytem zapisów rejestratorów.

    Jeśli ktoś chce postudiować czynności, jakie powinna była wykonywać załoga podczas startu i w pierwszych chwilach po oderwaniu kół od betonu, to tutaj ma instrukcję eksploatacji w locie samolotu Tu-154B:
    http://russos.ru/img/avia/pt154b-rle.pdf
    Albo tutaj - duży wybór dokumentów na temat Tu-154 różnych wersji - link pierwszy od góry:
    http://civilavia.info/?page_id=363

    A tutaj mamy dwa bardzo interesujące filmy szkoleniowe poświęcone współpracy załogi w kabinie m.in. podczas startu:



    Cokolwiek się wydarzyło, wydarzyło się między minutami 6-8 z pierwszego filmu, względnie 18-20 z drugiego.
    Siłą rzeczy po rosyjsku, więc prawdopodobnie nie wszyscy chętni skorzystają.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 30-12-2016 o 22:57
    majk, luktr, Canonier and 2 others like this.

  15. #215

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    W tym artykule rosyjski pilot /były/ oblatujący Tu-154 :

    - W Tu kapitan podaje komendę do chowania podwozia po osiągnięciu wysokości 5 m, gdyby tu nastąpiła pomyłka samolot spadłby jeszcze na lotnisku lub tuż za nim. Z jego doświadczenia wynika, że oderwali się od pasa w 3/4 długości i jeszcze przed końcem pasa powinni schować podwozie.
    - Komenda do chowania klap pada po osiągnięciu 120 m. W przypadku zbyt wczesnego schowania klap rozlegną się dwa alarmy: głośny buczek przerywany słowem "klapy".
    to ciekawe co mówi ten pilot, w świetle teorii o pomyleniu podwozie / klapy

  16. #216

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPLS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    Na pprune jest chyba lepsza mapka sytuacyjna:
    Ta mapka pokazuje start z pasa 20, gdzieś było info że poprosili o dłuższy rozbieg a pas 24 jest dłuższy o 690 m. Jak faktycznie było?
    "Przyjaciele są jak ciche anioły, które podnoszą nas, kiedy nasze skrzydła zapominają, jak latać " Antoine de Saint-Exupéry

  17. #217
    Awatar TermiT

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez M.B Zobacz posta
    Moim zdaniem nieschowanie podwozia i to, że samolot nabrał raptem 250 m wysokości w ciągu całej minuty po starcie sugeruje, że była jakaś usterka techniczna, która zaabsorbowała załogę.
    Przywoływana wcześniej teoria o pomyleniu dźwigni klap z dźwignią podwozia, mało prawdopodobna przy doświadczonej załodze w normalnych warunkach, tak samo jak każdy inny kardynalny błąd w pilotowaniu stają się bardziej realne jeżeli od samego startu uwaga załogi była skupiona na rozwiązywaniu jakiegoś problemu. Z drugiej strony jednak - z tego co ujawniono w zapisie rejestratora rozmów nie ma śladu rozmów o pojawieniu się jakiejś awarii/nienormalnych wskazań/problemu wcześniej niż sekundy przed upadkiem.
    W wielu wątkach z tego działu wałkowane jest to do znudzenia - różne, jeszcze mniej prawdopodobne, rzeczy robiły jeszcze bardziej doświadczone załogi.


    Do niedawna wielu ludzi by powiedziało, że doświadczona załoga nie może planować i realizować lotu z pasażerami w oparciu o założenie, że bedzie kończyć go na oparach - i latać tak niemal regularnie.


    Nie ma takiego doświadczenia, które całkowicie wyeliminowałoby błąd ludzki z tego powodu, że jest on częścią natury człowieka (oczywiście nie wyrokuję, że w tym przypadku taki nastąpił).

  18. #218

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Ciekawe. W pierwszym filmie, w 6:33 dźwignia podwozia jest przestawiana z pozycji dolnej do górnej. Potem wznoszą się i widać, jak podwozie się chowa. W 7:06 podawana jest wysokość "120" i w 7:08 podawana jest komenda do schowania klap. W 7:10 przestawiana jest dźwignia klap (na środku panelu) z pozycji na dole do góry, a następnie dżwignia podwozia z pozycji górnej na dolną. Jak to możliwe? Podwozie najpierw jest w pozycji dolnej, potem górnej i chowają się wózki a następnie znowu w pozycji dolnej???
    Canonier likes this.

  19. #219

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtekra Zobacz posta
    Ciekawe. W pierwszym filmie, w 6:33 dźwignia podwozia jest przestawiana z pozycji dolnej do górnej ..... a następnie dżwignia podwozia z pozycji górnej na dolną. Jak to możliwe?...
    Po schowaniu kółek dźwignia ląduje w pozycję "ZABLOKOWANE".
    Canonier likes this.

  20. #220
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wojtekra Zobacz posta
    a następnie dżwignia podwozia z pozycji górnej na dolną. Jak to możliwe?
    na pozycję środkową - neutralną ( wtedy nie świecą przez cały rejs czerwone kontrolki)
    Canonier likes this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

Strona 11 z 16 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •