Strona 12 z 17 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 333
Like Tree405Likes

Wątek: 2016.12.25 Tu-154 rosyjskiego MON zniknął z radarów krótko po starcie z Soczi

  1. #221

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Swilcza/ EPRZ

    Domyślnie


    Polecamy

    A propo przytoczonych czasów.Dlaczego rozbieg miałby trwać aż 40 sekund?Wg mnie koło 20.

  2. #222
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grindavik Zobacz posta
    A propo przytoczonych czasów.Dlaczego rozbieg miałby trwać aż 40 sekund?Wg mnie koło 20.
    20 sekund to trwa start Q400 po kraju, załadowana Tutka potrzebuje conajmniej 40s na rozbieg.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  3. #223
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grindavik Zobacz posta
    Wg mnie koło 20.
    Policz sobie uzywajac podstawowe prawa Newtona, 20 sek jest zupelnie nierealistyczne dla samolotu ktory sie rozpedza do okolo 70m/s i zuzywa w tym czasie okolo 1500-1700 m pasa na rozbieg.

  4. #224
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    niecałe 40s, od 2:30 do 3:08
    pwaos and DC-10-30ER like this.

  5. #225

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Na Life.ru podali fragment stenogramu. Nigdy na rosyjskim nie uważałem, ale od czego pomoc w google.

    — ...Скорость 300... [Неразборчиво.] / Prędkość 300 [niezrozumiałe]
    — [Неразборчиво.]
    — Забрал стойки, командир. / Bierz stery, kapitanie
    — [Неразборчиво.]
    — Ух, ё-мое! / Już. Moje.
    [Звучит резкий сигнал.] / Głośny sygnał
    — Закрылки, сука, чё за х**ня! / Klapy suko. Co za ch**nia!
    — Высотометр! / Wysokościomierz
    — Нам... [Неразборчиво.] / My ...
    [Звучит сигнал об опасном сближении с землёй.] / sygnał o zbliżaniu do ziemi

    — [Неразборчиво.]
    — Командир, мы падаем! / Spadamy, kapitanie.
    Uważam że prawidłowe tłumaczenie będzie takie:
    Забрал стойки, командир - schowałem podwozie/podwozie schowane - co prawda jeśli chodzi o podwozie wydaje się że powinien użyć wyrazu "шасси", ale стойки to element podwozia. Wyczytałem też że według jednego z ich pilotów oblatywaczy nie używa się tego typu zwrotów w komunikacji między załogą.

    — Ух, ё-мое! - wyraża zaskoczenie, pozytywne lub negatywne, w zależności od ekspresji można by to przerobić na nasze jako "a niech to", "o kurczę", "ja pierniczę".

    чё за х**ня - na wschodzie Polski używamy tego słowa na określenie bałaganu, czegoś złego co się wydarzyło, dzieje, można je przerobić na nasze "co za syf"
    Gabor likes this.

  6. #226

    Dołączył
    Dec 2015

    Domyślnie

    To przy 300 węzłach bez klap by nie odlecieli?

  7. #227

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez orgazmotron Zobacz posta
    To przy 300 węzłach bez klap by nie odlecieli?
    Zdaje się, że tam ciągle jeszcze używają km/h. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.

  8. #228
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez orgazmotron Zobacz posta
    To przy 300 węzłach bez klap by nie odlecieli?
    Ojczyzna Postępu miała znaczne osiągnięcia w kategorii "szybki na starcie/podejściu - wolny na przelotowej", ale takie wyniki (150 m/s na początku wznoszenia) to chyba nawet dla radzieckiej nauki nie były dostępne.
    tawal and Kazor like this.
    For every solution there is a problem.

  9. #229

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Ojczyzna Postępu miała znaczne osiągnięcia w kategorii "szybki na starcie/podejściu - wolny na przelotowej", ale takie wyniki (150 m/s na początku wznoszenia) to chyba nawet dla radzieckiej nauki nie były dostępne.
    W końcu TU154 to najszybszy, obecnie latający samolot pasażerski i nie za bardzo pojmuje skąd ten sarkazm .

  10. #230

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Być może nie wszyscy wiedzą, stary sprzęt z bloku wschodniego opiera się na systemie metrycznym.
    Stoarn likes this.

  11. #231
    HG
    HG jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    W końcu TU154 to najszybszy, obecnie latający samolot pasażerski i nie za bardzo pojmuje skąd ten sarkazm .
    300 Kt zaraz po starcie (gdzie TAS=IAS) skutkowałoby zapewne urwaniem podwozia i klap, oraz wieloma innymi ciekawymi zjawiskami.

  12. #232

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HG Zobacz posta
    300 Kt zaraz po starcie (gdzie TAS=IAS) skutkowałoby zapewne urwaniem podwozia i klap, oraz wieloma innymi ciekawymi zjawiskami.
    Jakie Kt ? Jak wyżej zostało napisane 300 km/h - w/g SI

  13. #233
    HG
    HG jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    Jakie Kt ? Jak wyżej zostało napisane 300 km/h - w/g SI
    Przecież sam pytałeś kolegę aliena skąd ten sarkazm, a w jego poście było napisane 150 m/s (czyli 300 Kt) i właśnie stąd ten sarkazm.

  14. #234

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    "Ojczyzna Postępu miała znaczne osiągnięcia w kategorii "szybki na starcie/podejściu - wolny na przelotowej" tylko o ten cytat mi chodziło...reszty nawet nie brałem pod uwagę z wiadomych względów

  15. #235
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    "Ojczyzna Postępu miała znaczne osiągnięcia w kategorii "szybki na starcie/podejściu - wolny na przelotowej" tylko o ten cytat mi chodziło...
    ... i w związku z tym krytykujesz tezę "Tu-154 był wybitnym osiągnięciem w dyscyplinie "wolny na przelotowej".
    Słusznie krytykujesz, tyle że ja takiej tezy nie postawiłem.
    For every solution there is a problem.

  16. #236
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    W końcu TU154 to najszybszy, obecnie latający samolot pasażerski i nie za bardzo pojmuje skąd ten sarkazm .
    Teg typu mit zostal juz dawno pogrzebany na forach lotniczych. 747-100/200 jest szybszy.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 04-01-2017 o 19:51

  17. #237
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    A L1011? Rozmowa chyba odeszła na boczny tor

  18. #238

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Osobiście najbardziej mnie dziwi,ze od wyciągnięcia z wody czarnych skrzynek do ich upublicznienia minęło zaledwie kilka godzin,a to trochę mało czasu na przewiezienie z łodzi ,dowiezienie na lotnisko,lot do Moskwy (bo znając życie tam je odczytano),lot do Moskwy ,przejazd przez zatłoczone centrum ,odczytanie ,przekazanie prasie.

  19. #239

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gumis107 Zobacz posta
    Osobiście najbardziej mnie dziwi,ze od wyciągnięcia z wody czarnych skrzynek do ich upublicznienia minęło zaledwie kilka godzin,a to trochę mało czasu na przewiezienie z łodzi ,dowiezienie na lotnisko,lot do Moskwy (bo znając życie tam je odczytano),lot do Moskwy ,przejazd przez zatłoczone centrum ,odczytanie ,przekazanie prasie.
    Odczytać dane to żaden problem pod warunkiem, że nie rozwaliło elektroniki.
    Odkręcasz obudowę, osuszasz/oczyszczasz, przeglądasz, robisz kopię i możesz się bawić


    ----------
    Na pasie mieli 300 km/h więc samolot lekki nie był, ale nie oznacza to że był przeładowany. Do momentu rozpoczęcia składania podwozia załoga nic nie zauważyła (prędkość + wariometr). Z parametrów wychodzi że startowali na klapach 28. Osiągnęli 360-370 km/h (samolot powinien być na klapach 15 i przymierzać się do całkowitego schowania). Z korespondencji wynika że problemy zaczęły się w trakcie chowania podwozia lub klap.
    Orientacyjnie ograniczenia eksploatacyjne:
    prędkość max na klapach 28° - 360 km/h;
    klapy na 15° - 315 km/h
    klapy na 0° - 385 km/h
    Ale przy 370 km/h całkowite schowanie klap nie powinno sprawić większego problemu.


    Tu jest wrażliwy na wyważenie. Problem może być w grupie: podwozie/klapy-trymer/wyważenie-masa (rezerwa dobijająca: pilotaż i dokumentacja eksploatacyjna). Oczywiście nic drastycznego, ale jak się wszystko poskładało to mogli nie dać rady. W tym wariancie jest wiele scenariuszy i z tymi danymi ciężko coś wyeliminować. Dodatkowo jak trymer jest nieprawidłowo ustawiony lub się automatycznie nie przestawi zaczyna brakować na sterze wysokości i w konsekwencji nos może uciekać (Ciekawostka: 7.13 - post 214 - pierwszy film).
    Na moje oko ten przypadek to problemy na linii masa-moc. Mieli prędkość kosztem mniejszego naboru wysokości... ale jak ruszyli klapy zabawa się skończyła (nie wykluczone że pojawił się dodatkowy problem z utrzymaniem pochylenia). Zwróćcie też uwagę, w którym miejscu w korespondencji padło: "wysokościomierz!" (nie prędkość!). Za tą teorią przemawia jeszcze jeden argument. Problemy z mocą mogą mieć wiele przyczyn i ciężko jest udowodnić przyczynę gdy zarejestrowane parametry silników są prawidłowe. Problemy z wyważeniem od razu widać na rejestratorze. Ewidentnej przyczyny nie ma, bo przy tej presji już by coś powiedzieli. Problem z tą teorią polega na tym, że nie zaleca się zmiany kursu, gdy masz problemy z utrzymaniem prędkości/wysokości.
    Ma może ktoś pewną informację z którego pasa startowali?


    Tak na marginesie:
    Tak naprawdę nie wiadomo w jakiej pozycji było podwozie w momencie lotu i wodowania (np. mogli wypuścić ponownie próbując odzyskać sterowność). Wodujemy ze schowanym podwoziem - to sytuacja idealna. Ale jak utracisz kontrolę nad samolotem to z wysokim prawdopodobieństwem wszyscy zginą... a tak jest chociaż jakaś szansa. To samo dotyczy klap.
    Z tym pomyleniem dźwigni to teoria troszkę naciągana. Nie ten kierunek dźwigni i 3 wielkie "reflektory" na wysokości twoich oczu nie reagujące od razu na przestawienie Jak pomylisz to od razu się połapiesz.

  20. #240

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez XLolekX Zobacz posta
    Odczytać dane to żaden problem pod warunkiem, że nie rozwaliło elektroniki.
    Odkręcasz obudowę, osuszasz/oczyszczasz, przeglądasz, robisz kopię i możesz się bawić
    Jednak trochę to dziwne gdy od zlokalizowania skrzynek do ich odczytania mięło kilka godzin (a szczerze mówiąc jest to niezbyt możliwe) , szczególnie ze dotyczy to kraju słynącego z "bardaku" w którym wysłanie samych płetwonurków na zbliżona głębokość do wraku okrętu w którym żyli do tego ludzie (O.P Kursk) zajęło ponad tydzień.

Strona 12 z 17 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •