W tym artykule piszą , że mają za mało danych i że przydałby by się ten 3-ci rejestrator eksploatacyjny ale został zniszczony. Z tego wynika że nie mogą odczytać wszystkiego z tych 2 pierwszych rejestratorów katastroficznych bo ten 3 ci nie zawiera więcej informacji niż te 2.
Chcą robić badania w tunelu aerodynamicznym podobnie jak komisja Macierewicza. 18-01-2017 zwrócili się o pomoc do MAK-u i niewiele im to dało.
Można by się pokusić o fakty mniej więcej bezsporne.
1- samolot lądował w Soczi bo w Mozdoku była zła pogoda.
2- samolot był przeciążony -sam pilot Wołkow zamówił start z początku pasa 24 i powiedział że samolot jest ciężki.
3-Samolot leciał w powietrzu ok 70-80 s w tym 10 s po ostatnich słowach pilotów wg chyba rejestracji, 2 min wg radaru -może czas z radaru jest razem z rozbiegiem ?
4- samolot zawrócił po kilku km lotu o 180o- tak mówiło MO zaraz po katastrofie. Więc rozbicie się go na prostej po wylocie z lotniska nie wchodzi w rachubę.
Jest pytanie kiedy padły te ostatnie słowa pilotów przed zwróceniem czy w trakcie czy po ?
W necie są teorie, że był problem z klapami i samolot zaczął się przechylać i zakręcał, są też co wydaje się nieprawdopodobne ,że chcieli skrócić drogę i przy wysokości 400 m zawracali.
Tutaj : [B]https://www.youtube.com/watch?v=M9CUS6qvxK0]chronologia1 podają trasę przelotu, główny ekspert na razie tylko słucha, podają , że przy prędkości 345 km chowają podwozie a przy 360 km klapy , ciekawe skąd to wiedzą ?
Podają wykresy prędkości i wysokości. W obu wypadkach podają trajektorię lotu jakby chcieli zawrócić i dalej lecieć w kierunku lądu ? Takie skrócone zawrócenie czy zakręcenie mogło przyczynić się do przeciągnięcia . Normalnie czasami samoloty startujące z tego lotniska np w k Moskwy już po 3- km skręcają w prawo i dalej wzdłuż brzegu kilkanaście km chyba po schemacie BINOL 2A , inne lecą kilkanaście km od pasa i skręcają w prawo- chyba po schemacie BINOL-2B. Można to zobaczyć na Fl 24.
tutaj podobnie :[B] https://www.youtube.com/watch?v=EsOPWsq_E9Q]chronologia2
Opinie experta : [B]https://www.youtube.com/watch?v=vBWjPIjswuI]”Malczik w masce „ - część 1 ,
[B]https://www.youtube.com/watch?v=aPhfGfN_b1k]”Malczik w masce „ - część 2
[B]Tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=5atXlTeESSo]symulacja , gdzie stwierdzają , że przyczyną mogło być złe wyważenie samolotu- sugerują . że część pasażerów mogła przejść na tył samolotu . Przez co nos samolotu zadarł się do góry po schowaniu klap , to spowodowało zaburzenie dopływu powietrza do silników ,pompaż , dalszy spadek prędkości i przeciągnięcie.
Ale są też opinie , że tak nie mogło być bo samolot był załadowany bagażem na tych wolnych miejscach , luk bagażowy cały zapchany , że było bagażu ok 20 t-200kg na pasażera ?
Zakładki