787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Strona 16 z 17 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 301 do 320 z 333
Like Tree405Likes

Wątek: 2016.12.25 Tu-154 rosyjskiego MON zniknął z radarów krótko po starcie z Soczi

  1. #301
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez makros Zobacz posta
    Ja to bym przetłumaczył tak:
    „Nowy raport w sprawie wypadku
    Nie ma nowego raportu.
    Jest artykuł zawierający interesujące spekulacje, napisany po rosyjsku, na podstawie którego napisano angielski tekst, nad którego tłumaczeniem próbujesz się niepotrzebnie doktoryzować.
    Nie ma i nie było żadnego oficjalnego potwierdzenia że samolot zawrócił i leciał w kierunku lądu.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  2. #302

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Bez przesady, 1500ft/min po starcie to nie jest nic niezwykłego.
    Masz rację, mój błąd, a raczej literówka. Miało być "poniżej 300 m". Okulary za słabe...
    Cytat Zamieszczone przez makros Zobacz posta
    Już w dniu katastrofy MO podało szkic sytuacyjny z miejsca katastrofy
    Sęk w tym, że w dniu katastrofy nawet śledczy nie byli pewni niczego, a szkic jest jedynie przypuszczeniem na podstawie zaplanowanej ścieżki, jaką miał podążać samolot. Pewny jest tylko punkt, w którym znikł z ekranu radaru, a ten jest na prostej po starcie z pasa.
    Nie wiemy czy i ile zwrotów wykonał samolot przed katastrofą, bo nikt takiej informacji oficjalnie nie podał.

  3. #303
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nawet polscy piloci rozbili w ten sposób C172 po starcie z Florydy w kierunku oceanu (OIDP).
    Dokladnie, co niektorzy z nas jeszcze pamietaja ten wypadek. Coprawda to byli amatorzy ale jak historia pokazuje zawodowcy sa zdolni popelnic te same bledy i nie ma zadnej roznicy jak wspaniala i nowoczesna mieli awionike lub ile godzin mieli wylatanych.

  4. #304

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    Oficjalne stanowisko komisji badającej wypadek jest takie, że to wyłącznie poglądy autorów artykułu, a nie fakty.
    makros
    Masz rację. Złapałem się na ten artykuł. Wyraziłem swoje powątpiewanie w to co napisali. Może macie inne doświadczenia, ale dla mnie zniżanie (średnio) 5000 ft/min poniżej 250m AGL to nie najlepszy pomysł więc ten "landing mode" wyglądał absurdalnie. Dementi znalazłem dzień później.

    Cytat Zamieszczone przez XLolekX Zobacz posta
    Ciekawe co rozumieją pod pojęciem "landing mode". Przypuszczam że nie zredukował mocy, więc co?
    ster kierunku był cały czas wypchnięty, a samolot utrzymywał stałe położenie opadając ?
    Z tego mi wychodzi "gwóźdź", a nie "lądowanie"
    ster kierunku w pobliżu pozycji neutralnej w czasie opadania?
    z tego też nie wychodzi dezorientacja przestrzenna
    Inna sprawa to ciekawy charakter tego "controlled descent" zwanego "landing mode" - 25 m/s (ok 5000 ft/min)
    Pomijam oczywiście "wyrównanie" (w jednym z artykułów wyczytałem, że chwilę lecieli równolegle do powierzchni wody).
    Co prawda z tym gwoździem przesadziłem... to przypadek skrajny.
    Na marginesie... w każdym kłamstwie jest odrobina prawdy i mój nos podpowiada mi, że rzeczywiście ster wysokości pracował wychylony w dół (ta informacja wypłynęła i była źródłem zamieszania oraz interpretowana jako lądowanie). To się trzyma całości ale i tak nie pozwala wyciągnąć wniosków które posunęły by sprawę naprzód.

    Co do trasy to dostępna jest korespondencja z TWR gdzie podano pas z którego startowali... a szczątki samolotu wyławiano wokół przedłużenia tego właśnie pasa.

  5. #305

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    „Nowy raport... ” w sensie „nowe doniesienia w sprawie ... „ w moim ostatnim poście.

    Jest tam też zdanie „ Military simulations then show that the Tu-154 flew parallel to the water for a full ten seconds before colliding with the sea. „ .




    W artykule Kommiersanta z 14-03-2017 na postawie którego pojawiła się ta wersja angielska (link podany w ppurne- Âîĺííűé ńŕěîëĺň đŕçáčëń˙ ďîä ęîíňđîëĺě – Ăŕçĺňŕ Ęîěěĺđńŕíňú š 42 (6036) îň 14.03.2017 ) napisano między innymi, że rejestrator katastroficzny parametryczny był w kiepskim stanie-napęd taśmy generalnie w kiepskim stanie przed katastrofą , ( taśma przesuwała się nierównomiernie zarówno co do prędkości jak i położenia względem głowic ) i nie mogli dokonać odczytu , potem MAK niby to ten rejestrator naprawił i potem dopiero można było odczytać taśmę. Jakieś bzdury , napęd taśmy mógł być „wysłużony” ale że naprawa tego napędu pozwoliła odczytać taśmę to bzdura.


    Piszą też że po oderwaniu się od ziemi samolot wznosił się normalnie do wysokości 250 m przez 60s i potem samolot przez ostatnie 10 s zniżał się pod kontrolą pilota Wołkowa jakby chciał go posadzić na wodzie. W wersji angielskiej napisali że „przez ostatnie 10 s leciał równoległe do wody ...” ,każdy tłumaczy jak chce.


    W tej informacji MO z postu #50 na tym szkicu jest podana trajektoria lotu samolotu i jest napisane ,
    że „po rozpoczęciu wznoszenia o 5-25 samolot nie nabrał wysokości ,zawrócił i po tym zniknął z ekranów radaru „ ,
    a nie że chyba zawrócił czy miał zawrócić ?. Pokazana jest tam najpierw plama w morzu a potem bliżej brzegu szczątki samolotu itp.


    Podobne szkice były prezentowane przez kilkanaście dni po katastrofie w wielu stacjach TV , radiowych , agencjach prasowych , były oficjalne konferencje oficjeli więc dlaczego nikt tego nie zdementował ? Inna sprawa że te szkice zawierają błędy i są mało dokładne.
    Było sporo debat z udziałem ekspertów, doświadczonych pilotów którzy starali się to wytłumaczyć.
    W tej samej gazecie w artykule z 25-12-2017 o godz 23-35 podaje mapkę podobną z postu #50 - Âçëĺň ďĺđĺřĺë â ďŕäĺíčĺ – Ńňđŕíŕ – Ęîěěĺđńŕíňú czyli kilkanaście godzin po katastrofie i tam też podają „prawdopodobne miejsce położenia szczątków samolotu ” ? A miejsce to jest ok 1,5 km od brzegu w okolicy miejscowości Xocta odległej w linii brzegowej ok 10 km o końca pasa startowego 24 , gdzie tu jest przedłużenie pasa startowego ?
    Zresztą mapka ta była podawana na tym forum kilka dni po katastrofie.
    Rozumiem że są problemy z trajektorią lotu samolotu ale gdzie wydobywano szczątki samolotu to raczej chyba ktoś wie dokładnie. Inna sprawa że mapki te są rysowane mało dokładnie , oficjalnie nikt tego nie podał ani na oficjalnej konferencji prasowej chyba 29-12-2016 o której mówiono na tym forum.


    Biorąc pod uwagę , że lot trwał 70 s jak podają według czarnych skrzynek to przy prędkości ok 360 km/h wychodzi ,że przeleciał ok 6,5 km.
    Jeśli miałby się rozbić na przedłużeniu pasa 24 to by wyszło 6,5-1,5=5 km od brzegu a nie 1,5 km. 1,5 km jest od końca pasa 24 do brzegu morza.
    Bardziej chyba prawdopodobny jest czas 2 min jaki wynika z radaru lotniskowego, wtedy przebył by odległość ok 12 km w powietrzu .
    Według mnie miejsce katastrofy jest gdzieś pomiędzy Xocta a lotniskiem. Od końca pasa startowego 24 do Xocta jest ok 10 km.
    Jest mnóstwo filmów z wydobywania szczątków samolotu ale brak jest szczegółowych informacji od którego miejsca na brzegu jest to 1,5 km , przynajmniej ja tego nie znalazłem. Na niektórych mapkach podają odległość ok 6 km od miejsca rozbicia samolotu do pasa startowego lotniska (jak w moim poście #283- 1y i 2-gi link , z tym że tam powinno być od lotniska w Adlerze a nie Soczi ) i to jest według mnie najbardziej prawdopodobne i wtedy byłoby to na wysokości linii brzegowej gdzieś w połowie między lotniskiem a Xocta.

  6. #306

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Udało mi się znaleźć podpisane zdjęcie z akcji ratunkowej, które często przewija się od 25-12-2016 w relacjach z wydobywania szczątków samolotu z dna i powierzchni morza :
    Main black box of crashed Russian plane found in Black Sea - Channel NewsAsia

    Tutaj jest to zdjęcie podpisane i mówi się „ że jest to w pobliżu miejsca katastrofy samolotu w okolicy Khosta -przedmieść Soczi , Rosja 25-12-2017) . Khosta czyli Xocta po rosyjsku . A jak już pisałem Xocta jest odległe o 10 km od końca pasa startowego nr 24 wzdłuż linii brzegowej na północny zachód od lotniska..
    Zdjęcie jak widać wykonane przez Yevgeny Reutova z agencji Reuters, było publikowane w Kommiersancie 25-12-2016 2 tym linku co podałem wcześniej. Ten charakterystyczny pomost pojawia się w wielu mediach (filmach i zdjęciach ) z akcji poszukiwawczej.
    Na tej podstawie przeszukałem na mapie wybrzeże w Xocta i jest tam ten pomost i charakterystyczny budynek sanatorium w wgłębi z lewej który też pojawia się na filmach i zdjęciach. : https://www.google.pl/maps/@43.51068...!7i6226!8i1696


    Co ciekawe znalazłem na stronie TVP INFO z 25-12-2016 informację : Rosyjski samolot zniknął z radarĂłw - tvp.info
    14:25 25.12.2016 Ratownicy koncentrują swoje wysiłki w rejonie ok. sześciu kilometrów od Soczi. „.

    Były też informacje , że 25-12-2016 MO Rosji wysłało ekspertów do Adlera celem analizy zapisów z radaru lotniskowego i potem już przeniesiono rejon poszukiwań w rejony Xocta.
    Poza tym 25-12-2016 rano przeszukiwano rejon morza przy użyciu śmigłowców i odnaleziono ślady miejsca rozbicia się samolotu .
    W sieci pojawiło się nagranie z tych poszukiwań- https://www.youtube.com/watch?v=g69j23aqmU0 .

    Na początku nagrania są rozmowy z wieżą podczas startu Tu 154, potem rozmowy kontroli lotów z pilotami śmigłowców przeszukujących z góry powierzchnię morza. Na początku każą im szukać po kursie wznoszenia z pasa 24, pilot zaobserwował tą plamę pokazaną ze zdjęcia satelity i okazało się, że lecąc od strony morza to widział odwrotnie nie -od 13 -19 minuty nagrania. Pilot najpierw mówił, że to tłusta plama, potem, że jakiś obiekt leży jakby na dnie , jakby skrzydło, kadłub – być może to ten samolot z czasów 2 wojny światowej co go przy okazji wykryli na dnie ?
    Potem przeszukują obszar na północ od pasa startowego .Latają wzdłuż azymutów podawanych z wieży od lądu kilka km w głąb morza.
    Potem odnajduje tłustą plamę , fragmenty samolotu-poszycia, koła podwozia, pas ratunkowy itp. Poszukiwania były robione tak że śmigłowiec przelatywał nad tymi miejscami i potem były wzywane okręty w ten rejon. Ale pod koniec – 40 min nagrania z 2 śmigłowców podawali do kontroli lotów współrzędne tych miejsc – 1- śmigłowiec ( 43 28 05 płn 039 49 47 wsch ), 2 gi śmigłowiec (- 039 48 27 wsch 43 2825 płn ? ). To wychodzi na południe od XOCTA kilka km od brzegu.
    (Oczywiście nagrania rozmowy wieży z pilotami śmigłowców są „sklejone” z rozmowami podczas startu i nie znaczy to ,że śmigłowce latały tuż po starcie samolotu.)
    Podawałem wcześniej , że kobieta na plaży widziała moment wpadania samolotu do morza i podała swoje miejsce gdzie była- na wysokości hotelu FREGATA , to jest w połowie drogi między XOCTA a lotniskiem- tutaj link- https://www.youtube.com/watch?v=GC61yMjDuTs

    Niektóre stacje TV 25-12-2016 pokazywały upadek samolotu na przedłużeniu prostej z pasa startowego a w następny dzień pokazywały szkic trajektorii lotu z zawróceniem o 180o na Xocta.

    Znalazłem film lokalnej stacji TV jak przewozili czarną skrzynkę z zapisem rozmów, na końcu wypowiedź pracownika otwierającego ją w tym ośrodku pod Moskwą gdzie powiedział ,że do środka dostała się woda morska, taśma wymaga suszenia i czyszczenia jej z kryształków soli co zajmie długi czas. W innych filmach większych stacji TV tej wypowiedzi nie było jakby to wycięli . A rejestrator parametryczny był na dnie morza o dobę dłużej i bardziej miał zwichrowaną obudowę, więc taśma zamokła bardziej.

    Tutaj jest link do nagrania pełnego z konferencji prasowej zorganizowanej przez TACC 29-12-2016 : https://www.youtube.com/watch?v=rVG4wboA7wY
    Na tym forum było o tym wspomniane ,ale nie wiem czy był podany link do nagrania gdzie nie jest to okaleczone czyimś błędnym tłumaczeniem. Nagranie wyposażone w napisy wypowiedzianych słów co ułatwia zrozumienie jak ktoś bełkocze , ale napisy zawierają błędy.
    W sieci jest też skrócona wersja tej konferencji skoncentrowana głównie wypowiedziach Bajnetowa ,ale kończy się przed odpowiedzią na pytanie dziennikarki „life” odnośnie tych ostatnich 10 s lotu jakby to było mało istotne albo „ściema Bajnetowa” !!!!


    Od 25-12-2016 wielu doświadczonych pilotów wypowiadało się w sprawie tego zwrotu w prawo o 180 o i twierdzili , że z jakichś powodów – awarii czy błędu pilotów samolot zaczął się przechylać na prawo (na prawe skrzydło-po rosyjsku fonetycznie -”krien”) i wykonywał zwrot na prawo ,aż do zetknięcia z wodą (Zwrot o 180o wymuszony tą awarią . Z radaru lotniskowego musieli to chyba wiedzieć , natomiast dokładna trajektoria lotu czy były to 2 zakręty w prawo o 90o , odległości przebyte nie są dokładne ,mogą być niezgodne ze skalą mapek na tych szkicach które zamieścili w mediach. ).
    Tutaj jeszcze link do Wyborczej z 27-12 -2016 : Wyborcza.pl
    Gdzie piszą między innymi: „
    Według załóg batyskafów Tu-154 po uderzeniu w wodę rozsypał się na kawałki, które teraz leżą na głębokości od 30 do 17 m na obszarze od 4,5 do 1,6 km od brzegu Chosty, dzielnicy Soczi. „ .

    Jak widać przecież już 25-12-2016 znano miejsce rozbicia się samolotu na powierzchni morza. Już w nocy z 25-26 -12-2016 wydobyto większe części samolotu z dna morza,część kadłuba ,następnie część tylną z silnikami ,czarne skrzynki ,zwłoki dowódcy samolotu i innych .Wszystko w większości w obecności mediów, udokumentowane ale do tej pory nikt tego dokładnie podał do wiadomości publicznej.
    Ciężkie i większe elementy samolotu znaleziono 1,6 km od brzegu i tam wpadł samolot do morza , inne drobne części pływające po morzu rozrzucone na większej przestrzeni mogły być przemieszczone, wiatrem, prądami morskimi itp. Jeśli cięższe elementy znaleziono by na dnie morza kilka km od brzegu to mogło by świadczyć ,że samolot „rozsypywał „ się w locie ?
    Na angielskim forum „ ppurne” jest Rosjanin „Kulverstukas” który dostarcza wiele cennych informacji na tematy techniczne , natomiast nie wiem dlaczego nie koncentruje się na dokładnym miejscu katastrofy ,które znane jest już dnia katastrofy , zna język rosyjski, może skontaktować się z mediami rosyjskimi i spytać dlaczego tego nie podają, potem powstają różne hipotezy które by nie powstały gdyby wiedziano gdzie upadł samolot. Przecież tam jest mnóstwo wysokich budynków wzdłuż brzegu morza,wystarczy dobra lornetka, aparat fotograficzny , żeby wiedzieć co się działo.
    Nie ma takiego Amielina jak pod Smoleńskiem ,który udokumentował bardzo dobrze miejsce katastrofy tuż po wypadku, bo potem Rosjanie wycięli drzewa , zmienili żarówki w lampach itp.
    Czytam rosyjskie fora gdzie gdzie wszyscy koncentrują się na podawaniu hipotez co się stało z samolotem ale nikt koncentruje się na tym gdzie dokładnie spadł samolot .
    Bo przecież jeśli samolot rozbił się pod Xocta po zwrocie w prawo o 180o to dlaczego ta szczególna sytuacja trwała tylko 10 s -podczas których samolot mógł przelecieć ok 600 m a cały lot przy 2 min trwał ok 12 km.
    Nie wiadomo na jakiej wysokości zniknął z ekranów radaru , bo na niskiej wysokości gdzie nie był widziany przez radar mógł przelecieć jakiś odcinek.
    Najlepiej gdyby był obowiązek wykorzystywania przez media kamer i aparatów fotograficznych z GPS , jeszcze lepiej gdyby fotoreporterzy mieli na czole wyświetlacz GPS -bo najczęściej kamera pokazuje ich twarz , wtedy nie byłoby takich problemów.

    Ostatnio edytowane przez hawky ; 10-04-2017 o 14:10
    Lucass likes this.

  7. #307

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    makrosUstaliłeś miejsce z którego wyciągali silniki?

  8. #308

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    W moim ostatnim poście powinno być, że przez 10 s samolot przeleciał ok. 1000 a nie 600 m.
    Dokładnie nie podają gdzie była tylna część samolotu z silnikami . Główne miejsce rozbicia się samolotu określają jako 1600-1500 m od brzegu, szczątki w okręgu o promieniu 500 m na dnie . Podają też, że szczątki były do 4,5 km od brzegu. Na wysokości hotelu Burgas wyrzuciło szczątki na brzeg- na południe od Xocta i ok 2 km od tego hotelu Fregata który jest bardziej na południe.
    Ten pewnie wie gdzie leżały silniki.
    Tłusta plama była na powierzchni morza w pewnej odległości od miejsca zderzenia z wodą jak to pokazywało MO już 25-12-2016 na szkicach. Morze było 25-12-2016 spokojne ,śmigłowce ustaliły miejsce zdarzenia już o 9-ej rano i to co zobaczyli wtedy jest najbardziej miarodajne , co pływało po powierzchni itp.
    Tutaj jest artykuł w „Komsomolskaja prawda” z 10-01-2017 gdzie ekspert którego chwalą , że po zobaczeniu zdjęć szczątków samolotu rozbitego nad Synajem stwierdził ,że musiał tam być wybuch na pokładzie. Rosjanie oficjalnie wzięli to pod uwagę dopiero po tym jak wywiad amerykański i brytyjski przechwycił rozmowy telefoniczne na ten temat w późniejszym czasie.
    Autor analizuje otwór po drzwiach z prawej i lewej, pęknięcie kadłuba itp. i twierdzi , że samolot mógł pękać już w powietrzu w okolicy środka kadłuba,drzwi wypadły w powietrzu, odłamki mogły wpadać do silników. Pęknięcia w okolicy skrzydeł powodowały, że tłusta plama po paliwie była wcześniej w pewnej odległości od zetknięcia z wodą bo rozszczelniły się zbiorniki skrzydłowe przy kadłubie . Podłoga pękła w powietrzu i wszystko wylatywało ze środka jeszcze w powietrzu.
    Tylko kilkanaście ciał było podobno w całości a reszta mocno pofragmentowana.

  9. #309
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Pojawiły się spekulacje (zdementowane przez komisję badającą wypadek) że samolot był przeciążony. Wspominam, bo na pprune dość poważnie nad tym dyskutowano.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  10. #310

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Śledztwo zostało przedłużone o kolejne dwa miesiące - do 25 czerwca.

    https://ria.ru/incidents/20170505/1493726204.html

    Jeżeli kogoś interesują spekulacje, to polecam forumavia - 78 stron po rosyjsku.

    https://www.forumavia.ru/t/197960/78/

  11. #311

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bartoszcze Zobacz posta
    Pojawiły się spekulacje (zdementowane przez komisję badającą wypadek) że samolot był przeciążony. Wspominam, bo na pprune dość poważnie nad tym dyskutowano.
    Na pprune masz zwykle mase spekulacji - olbrzymia wiekszosc tego kompletnie bezwartosciowa.

  12. #312
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Na pprune masz zwykle mase spekulacji - olbrzymia wiekszosc tego kompletnie bezwartosciowa
    Wiem - filtrowałem przez osoby które to wrzucały i oceniały. Na kompletnie szalone teorie nie marnowałbym czasu.
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  13. #313
    JuG
    JuG jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Ponoć to część oficjalnego raportu.

    https://drive.google.com/file/d/0BxL...F2dVdBLTg/view

    Причиной катастрофы самолета Ту-154Б- 2 явилось нарушение пространственной ориентировки (ситуационной осведомленности) командира воздушного судна, приведшее к его ошибочным действиям с органами управления воздушным судном, в результате которых самолет на этапе набора высоты перешел на снижение и столкнулся с водной поверхностью.

    Przyczyną katastrofy
    Tu-154B-2 było naruszenie orientacji przestrzennej (świadomości sytuacyjnej) dowódcy samolotu, która doprowadziła do jego błędów w sterowaniu samolotem, skutkiem których w fazie wznoszenia się było przejście samolotu do obniżania wysokości i zderzenia się z powierzchnią wody.

  14. #314
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie

    Czyli jednak potwierdziłoby się to o czym pisał Kommiersant
    2016.12.25 Tu-154 rosyjskiego MON zniknął z radarów krótko po starcie z Soczi
    (posty 283, 285, 287, 291 w tym wątku)
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  15. #315

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    I drugi pilot by nie zareagował? No i te okrzyki (rzekome) o klapach i że spadają...

  16. #316
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    I drugi pilot by nie zareagował?
    To akurat nie byłaby pierwsza taka sytuacja.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  17. #317
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arek_waw Zobacz posta
    I drugi pilot by nie zareagował? No i te okrzyki (rzekome) o klapach i że spadają...
    To tzw kapitanoza
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  18. #318

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    To tzw kapitanoza
    A tak na poważnie to jak psycholodzy tłumaczą brak reakcji/zbyt małą reakcję drugiego pilota na błędy kapitana?
    "Wszystko, co może pójść źle, pójdzie źle." Edward Murphy

  19. #319

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Kapitan często jest starszy, ma dużo większe doświadczenie, wylatanych więcej godzin i to on jest dowódcą, drugi pilot w hierarchii jest niżej więc aby zacząć działać musi być bardzo pewny siebie i pewny tego, że to on ma rację.

  20. #320

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie


    Polecamy

    No tak, ale były już wypadki, w których drugi pilot wiedział, że kapitan popełnia katastrofalny (dosłownie) błąd i nic z tym nie robił. Co z instynktem samozachowawczym?
    "Wszystko, co może pójść źle, pójdzie źle." Edward Murphy

Strona 16 z 17 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •