Strona 2 z 14 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 279
Like Tree374Likes

Wątek: 2016.12.25 Tu-154 rosyjskiego MON zniknął z radarów krótko po starcie z Soczi

  1. #21
    Awatar sluuurp

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    Z ptactwem? Tu-154 ma 3 silniki.... Pytanie jest w stanie wylądować na 1 ?

    Ale bardzo blisko siebie, więc wszystko jest możliwe, że wpadły do trzech. Na rzece Hudson był to Airbus A320 i ptaki też wpadły. Airbus silniki ma dalej od siebie, a jednak...

  2. #22

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    Pamiętacie komunikację A320 po obcięciu silników...? Wszystko było na sieci. Pilot chyba zgłosił by cokolwiek, jeśli tylko nie miało to przebiegu nagłego, a tutaj ciężko mi jest sobie wyobrazić, że tracą wszystkie trzy silniki i nie mówią nic do ATC.

  3. #23
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    Samolot Tu-154 rosyjskiego ministerstwa obrony z ponad 90 osobami, m.in. muzykami Chóru Aleksandrowa, spadł do Morza Czarnego krótko po starcie. Rosyjskie ministerstwo obrony poinformowało, że "nic nie wskazuje", by ktoś przeżył katastrofę samolotu.

    Ministerstwo powiadomiło, że fragmenty maszyny, która leciała do Syrii, znaleziono ok. 1,5 km od czarnomorskiego wybrzeża Soczi na głębokości 50-70 metrów. Resort poinformował, że "ustalono miejsce katastrofy" i nie ma oznak, by ktoś ocalał. Dotychczas służbom ratowniczym udało się wydobyć ciała czterech ofiar.

    Agencja RIA-Nowosti, powołując się na swoje źródło w strukturach siłowych, przekazała, że "jako główną wersję katastrofy samolotu Tu-154 przyjmuje się awarię techniczną maszyny i błąd pilota".

    Maszyna znikła z radarów ok. 20 minut po starcie z lotniska w Soczi.

    Według najnowszych informacji rzecznika ministerstwa obrony Igora Konaszenkowa na pokładzie znajdowało się 84 pasażerów i ośmiu członków załogi.

    Rosyjski Komitet Śledczy wszczął śledztwo mające ustalić, czy doszło do ewentualnych naruszeń zasad bezpieczeństwa ruchu lotniczego. Śledczy przesłuchują m.in. personel techniczny odpowiedzialny za przygotowanie startu maszyny.

    O sytuacji i akcji ratowniczej na bieżąco jest informowany prezydent Władimir Putin - powiedział rosyjskim agencjom rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow.

    Kreml poinformował, że prezydent Putin polecił premierowi Dmitrijowi Miedwiediewowi, aby utworzył państwową komisję do zbadania katastrofy samolotu i stanął na jej czele.

    Putin przekazał "najgłębsze wyraz współczucia rodzinom i bliskim ofiar katastrofy".

    Szef komisji obrony w Radzie Federacji (izbie wyższej rosyjskiego parlamentu) Wiktor Ozierow powiedział rosyjskim mediom, że "całkowicie wyklucza" terroryzm jako ewentualną przyczynę katastrofy.

    Na pokładzie było 64 muzyków Chóru Aleksandrowa, ośmiu wojskowych, w tym gen. Chaliłow, dwóch wysokich urzędników, w tym szef wydziału kultury ministerstwa obrony Anton Gubankow, a także dziewięciu dziennikarzy. Samolotem podróżowała także dyrektor organizacji Sprawiedliwa Pomoc Jelizawieta Glinka, bardzo popularna w Rosji i znana jako doktor Liza. Była ona zaangażowana m.in. w pomoc ofiarom konfliktów zbrojnych.

    Muzycy Chóru Aleksandrowa lecieli na noworoczne występy dla rosyjskich żołnierzy w bazie lotniczej Hmejmim - wojskowej części lotniska w Latakii w Syrii.

    Lotnictwo Rosji od września 2015 roku wspiera w Syrii siły reżimu Baszara el-Asada.

    Akademicki Zespół Pieśni i Tańca Armii Rosyjskiej im. Aleksandra Aleksandrowa to jeden z największych w Rosji zespołów muzycznych i słynny na całym świecie chór męski Armii Rosyjskiej. Powstał w 1928 roku. Patronem chóru jest jego założyciel i pierwszy dyrektor - Aleksander Wasiljewicz Aleksandrow, kompozytor muzyki do hymnu ZSRR, od 2000 roku hymnu Federacji Rosyjskiej.

    Chór Aleksandrowa składa się z grupy wokalistów, orkiestry i zespołu tanecznego. Zespół prezentuje się nie tylko w salach koncertowych na całym świecie, lecz występuje także przed żołnierzami i marynarzami armii rosyjskiej. Członkowie chóru posiadają stopnie wojskowe.

    Chór po raz pierwszy wyjechał za granicę w 1937 r., aby reprezentować sztukę radziecką na wystawie światowej w Paryżu. Jego występy nagrodzono Grand Prix wystawy.

    PAP
    http://www.tvp.info/28351842/samolot...-ofiar-relacja
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Ptaki nocą? Może i coś tam lata, ale bardziej prawdopodobne to podrasowane "lidery" NK-8-2U i ich paskudne właściwości
    Tupungato and spiggy like this.

  5. #25

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Żary

    Domyślnie

    Tych silników jest tyle na rynku, że chyba nie muszą się bawić w "lidery"?

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Podejrzewam, że na rynku same lidery zostały
    sprajt2 and tango fox like this.

  7. #27
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    "Za sterami siedział doświadczony pilot Roman Wołkow, który w sumie wylatał ponad 3 tys. godzin - podały rosyjskie media."

    Czy 3 tys. to jest "doświadczony"?

  8. #28

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Błagam, przestańcie...

  9. #29

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    "Za sterami siedział doświadczony pilot Roman Wołkow, który w sumie wylatał ponad 3 tys. godzin - podały rosyjskie media."

    Czy 3 tys. to jest "doświadczony"?
    Godziny to nie wszystko.

  11. #31

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPBC

  12. #32

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    Podejrzewam, że na rynku same lidery zostały
    O co chodzi z tymi "liderami"? Co to znaczy?

  13. #33
    jpl
    jpl jest nieaktywny

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    W PRLu, z tego, co wiadomo, była taka praktyka wymiany silników między samolotami z gorszych (np. z większym poziomem wibracji) na lepsze na jakiś okres czasu. Te gorsze trafiały do innych samolotów, trochę na zasadzie "gorącego kartofla". Pojawiły się opinie, że ten sposób postępowania przyczynił się do katastrofy "Kopernika" w Forcie Okęcie, choć moim zdaniem, sprawa była bardziej skomplikowana.
    Canonier and Witold212 like this.

  14. #34

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Na prośbę Fincha usunięty.

  15. #35

  16. #36

    Dołączył
    Sep 2013

    Domyślnie

    Komunikacja nie jest tak priorytetowa

    Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

  17. #37
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Dlaczego część forumowiczów musi zawsze zabłysnąć swoimi teoriami? Zapewne większość osób wchodzi w ten temat żeby poczytać o nowych informacjach, a nie o domysłach domorosłych śledczych, które nic nie wnoszą do tematu.

  18. #38
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    "Liderami" były właśnie te mniej sprawne silniki. Za "Lotnicza Polska": W końcu, LOT nie dysponując już wystarczającą liczbą sprawnych silników, postanowił na Iłach-62 montować trzy w miarę sprawnie działające silniki oraz jeden, zwany przez mechaników "liderem", którego sprawność techniczna mogła wzbudzać wiele podejrzeń.
    Canonier, solti, sp2sci and 4 others like this.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  19. #39
    Awatar andrew23

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWR/Oława

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    O co chodzi z tymi "liderami"? Co to znaczy?
    "Postanowiono oszczędzać także na remontach silników, mimo że mechanicy narzekali na ich jakość. Jednak za każde serwisowanie Rosjanie kazali sobie płacić, dlatego ówczesna dyrekcja LOT uznała, że resurs silników może wynosić nie 5 tysięcy godzin, lecz nawet dwa razy więcej. Do biura konstrukcyjnego Siergieja Iljuszyna wysłano informację, że w Polsce przeprowadzono badania, które wykazały, że silniki Iłów wytrzymają 8600 godzin lotu bez remontu. W odpowiedzi radzieccy konstruktorzy napisali, że jeśli Polacy chcą, to niech tyle latają, ale biorą odpowiedzialność jedynie za 5 tysięcy godzin lotu. Takie praktyki doprowadziły do tego, że PLL LOT nie dysponował już wystarczającą liczbą w pełni sprawnych silników do swoich Iłów. Poradzono sobie z tym w prosty sposób: - Stosowana była praktyka, że na trzy silniki w początkowej fazie eksploatacji dodawano czwarty, który miał przebieg znacznie ponad dopuszczalne normy fabryczne – mówi pilot LOT-u Jan Gołaś. Prokuratorzy poszli tym tropem i ustalili, że była to powszechna praktyka u przewoźnika – niesprawnym silnikom mechanicy nadali nazwę „liderów”."

    32 lata temu rozbił się Ił-62 PLL LOT Mikołaj Kopernik - Lotnicza Polska -
    Canonier, aviata, solti and 3 others like this.

  20. #40

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Samolot zniknął z radarów 20 min. po starcie z Sochi.
    Za TVN24:
    Jak podał resort, samolot zniknął z radarów 2 minuty po starcie, o godz. 5.27 czasu lokalnego (godz. 3.27 czasu polskiego). Wcześniej rosyjskie agencje informacyjne podawały, że samolot zniknął 20 minut po starcie. - Zaginął manewrując nad wodami terytorialnymi Rosji - dodało źródło. Według wstępnych informacji w tym czasie były dobre warunki pogodowe.

Strona 2 z 14 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •