787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Strona 3 z 17 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 333
Like Tree405Likes

Wątek: 2016.12.25 Tu-154 rosyjskiego MON zniknął z radarów krótko po starcie z Soczi

  1. #41

    Dołączył
    Dec 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Musiał się rozpaść w powietrzu? Lot nurkowy to chyba za mało żeby rozrzucić małe szczątki na tak dużym obszarze?

  2. #42

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    A gdzie jest oficjalna informacja, że szczątki znaleziono na dużym obszarze?
    The defence ministry said in a statement: "Fragments of the Tu-154 plane of the Russian defence ministry were found 1.5km (one mile) from the Black Sea coast of the city of Sochi at a depth of 50 to 70m (165-230ft)."
    Emergency crews found fragments of the plane about 1.5 kilometers (less than one mile) from shore. By Sunday afternoon, rescue teams had already recovered 10 bodies from the crash site.
    Meanwhile, rescue workers are gearing up for the night search for debris. A total of 17 light towers will be installed at the suspected crash site, each with a radius of up to 50 meters, the spokesperson for the Kuban-Spas (a department of the Russian Emergency Situations Ministry) announced.

  3. #43
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez andrew23 Zobacz posta
    "Postanowiono oszczędzać także na remontach silników, mimo że mechanicy narzekali na ich jakość. Jednak za każde serwisowanie Rosjanie kazali sobie płacić, dlatego ówczesna dyrekcja LOT uznała, że resurs silników może wynosić nie 5 tysięcy godzin, lecz nawet dwa razy więcej. Do biura konstrukcyjnego Siergieja Iljuszyna wysłano informację, że w Polsce przeprowadzono badania, które wykazały, że silniki Iłów wytrzymają 8600 godzin lotu bez remontu. W odpowiedzi radzieccy konstruktorzy napisali, że jeśli Polacy chcą, to niech tyle latają, ale biorą odpowiedzialność jedynie za 5 tysięcy godzin lotu. Takie praktyki doprowadziły do tego, że PLL LOT nie dysponował już wystarczającą liczbą w pełni sprawnych silników do swoich Iłów. Poradzono sobie z tym w prosty sposób: - Stosowana była praktyka, że na trzy silniki w początkowej fazie eksploatacji dodawano czwarty, który miał przebieg znacznie ponad dopuszczalne normy fabryczne – mówi pilot LOT-u Jan Gołaś. Prokuratorzy poszli tym tropem i ustalili, że była to powszechna praktyka u przewoźnika – niesprawnym silnikom mechanicy nadali nazwę „liderów”."

    32 lata temu rozbił się Ił-62 PLL LOT Mikołaj Kopernik - Lotnicza Polska -
    No i niestety brutalna prawda jest taka, że za katastrofy polskich IŁ-ów jest odpowiedzialny LOT a nie Rosjanie.
    Ale jest to bardzo niepopularne i niepoprawne politycznie, więc nikt głośno tego nie powie.
    Bo o ile oczywiście wszystkie tezy raportów po katastrofach są prawdziwe, o tyle nie wspominają o tym że gdyby stosowano się do zaleceń konstruktorów silników to do tragedii prawdopodobnie by nie doszło. Niezależnie od ponawiercanych łożysk i niskiej kultury technicznej Rosjan.
    Sorry za off-top.
    pwaos, Marcinh50, ruben323 and 1 others like this.

  4. #44

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    "Warunki meteorologiczne były dobre i jeśli coś stałoby się z samolotem, z silnikami, on po prostu by zawrócił i zaczął lecieć w kierunku lotniska.Major podkreśla też, że załoga w przypadku usterki technicznej – wiedząc, że nie ma szans na dolecenie do Soczi – próbowałaby posadzić maszynę na wodzie. A gdyby samolot spadał cały, nie byłoby tak dużego rozrzutu jego szczątków – aż na przestrzeni 15 km.
    Zdaniem Krasnopierowa tupolew albo został rozerwany od wewnątrz, albo trafiony czymś z zewnątrz. Zachowanie załogi i maszyny oznacza, że doszło do czegoś nagłego i nieoczekiwanego. – Tak więc na załogę nie mogę zrzucić winy, a technika tak łatwo się nie psuje – stwierdził major sił powietrznych Rosji."
    http://wyborcza.pl/7,75399,21168844,rosyjski-ekspert-o-katastrofie-tu-154-to-przypomina-zamach.html#BoxGWImg
    Tu też potwierdzają duży rozrzut szczątków samolotu i nagłe zerwanie łączności.samolot
    Czy ten samolot miał włączony transponder (wojskowe rosyjskie nie zawsze to czynią) i jest zapis ostatnich chwil z FR24?


  5. #45
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Z tego co wyczytalem samolot przeszedl gruntowny remont w 2014 roku a ostatni pełny przeglad techniczny 3 msc temu

  6. #46

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kzet69 Zobacz posta
    gdyby samolot spadał cały, nie byłoby tak dużego rozrzutu jego szczątków – aż na przestrzeni 15 km.
    Ale to się dla mnie nie trzyma kupy. Jeśli zniknął 2 min po starcie, to raczej nie mógł być wyżej niż na 6-8 tys. stóp.
    Żeby rozrzucić szczątki na obszarze 15 kilometrów z tej wysokości, to musiała by być chyba eksplozja nuklearna.

  7. #47
    Awatar Amizaur

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Nic nie będzie się "trzymać kupy" jeśli będziemy traktować doniesienia medialne (w dużej części bzudrne, nie mające potwierdzenia w oficjalnych komunikatach, a nawet wzajmnie sprzeczne) jako fakty. Budowanie obrazu sytuacji czy proba rekonstrukcji przebiegu katastrofy na podstawie newsów z mediów jest z góry skazana na niepowodzenie. Nawet oficjalne komunikaty na tym etapie mogą zawierać błędy czy być niescisłe, a co dopiero newsy budowane na tym co powiedział ktoś kto słyszał coś o katastrofie lub latał kiedyś samolotem. Można by "wybrać" sobie newsy pasujące do prawie dowolnego scenariusza. Zależnie od upodobań.... Ignorując oczywiście te, które nie pasują.

    Czy jest jakaś oficjalna informacja dotycząca rozrzucenia szczątków na przestrzeni wielu kilometrów ? Ja widziałem jak dotąd tylko "medialne". Lekkie szczątki mogły po prostu zdryfować w ciągu paru godzin po zdarzeniu i wypowiedzi przypadkowych świadków niczego nie przesądzają.

    Ze swojej strony chciałbym spytać - ma ktoś wiarygodne informacje czy ten samolot po prostu chwilę po starcie przestał odpowiadać i zniknął z radarów (zanim przeleciał 2km), czy po wylocie zawrócił na lotnisko startu i rozbił się już na kursie powrotnym 1,5km od brzegu (jak widać na mapce sytuacyjnej z mediów rosyjskich) ? Co wynika z zapisu rozmów z kontrolą naziemną ? Czy piloci w ogóle cokolwiek zgłaszali jeszcze po starcie ?
    user4, prima, saturn5 and 5 others like this.

  8. #48

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    To był rosyjski rządowy samolot, także żadnych informacji o przebiegu lotu nikt nie dostanie. Pozostają tylko spekulacje, które są niemile widziane na tym forum. Także proponuję zamknąć wątek i czekać na raport MAK.
    lukegt likes this.

  9. #49

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amizaur Zobacz posta
    Lekkie szczątki mogły po prostu zdryfować w ciągu paru godzin po zdarzeniu i wypowiedzi przypadkowych świadków niczego nie przesądzają.
    Agencja Interfax cytuje ministra transportu Sokołowa, który właśnie tak tłumaczy rozrzucenie szczątków - zniósł je silny prąd.
    Interfax news - Interfax

  10. #50

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Briefing ros. Ministerstwa Obrony w sprawie katastrofy Tu-154
    https://www.youtube.com/watch?v=bgZISEsJE0Y

    Widać na mapce, że zrobili zwrot.
    Część ciał i plamę oleju znaleziono 6 km od brzegu, szczątki samolotu 1,5 km od brzegu


  11. #51
    Awatar Amizaur

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Zwrot w prawo a potem w kierunku lotniska mógł wynikać nie z chęci jak najszybszego powrotu i lądowania, a z planowanej trasy. Podobno samolot miał zawrócić do punktu nawigacyjnego "Binol" co zgadza się z przewidywaną dalszą trasą lotu w kierunku raczej SE i nad Iranem (a nie SW nad Turcją). Choć zwrot nastąpił szybciej, niż wg. tego planu powinien. Piloci mieli też zgłosić się po osiągnięciu wysokości 300m i już tego nie uczynili.

    Jeśli to prawda, wygląda na rzeczywiście nagłe zdarzenie. Do prawie ostatniej chwili lot mniej więcej wg planu i brak zgłoszenia czegokolwiek niezwykłego. Ale pewnie nocą na małej wysokości prawie każde zdarzenie (np. przeciągnięcie) nie zostawi czasu na rozmowy przez radio....



    https://skyvector.com/?ll=43.2291951...0BENLU%20BINOL

    źródło - pprune

  12. #52
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    Rosyjski portal Fontanka.ru, powołując się na swoje źródło, poinformował, że Federalna Służba Bezpieczeństwa bada wersję o ataku terrorystycznym; pracownicy FSB przesłuchują wszystkich, którzy mieli dostęp do samolotu na podmoskiewskim lotnisku wojskowym Czkałowski w Moskwie i na lotnisku w Soczi - podano. Samolot wyruszył z Moskwy, a w Soczi miał międzylądowanie w celu uzupełnienia zapasów paliwa.

    Cytowany przez niezależną „Nową Gazietę” major lotnictwa wojskowego Andriej Krasnopierow porównał niedzielną katastrofę do tej z 31 października 2015 roku, kiedy to w wyniku wybuchu podłożonej na pokładzie bomby na półwyspie Synaj rozbił się Airbus A321 rosyjskich linii czarterowych Metrojet, który leciał z Szarm el-Szejk w Egipcie do Petersburga.

    „Porównuję tę katastrofę do tej z Szarm el-Szejk. Taka sama historia: samolot ginie z ekranów radarów, później okazuje się, że odpadł mu ogon, a po długim czasie informuje się nas o zamachu terrorystycznym” – powiedział Krasnopierow.

    „Wciśnięcie przycisku alarmowego to dla pilota ułamek sekundy. W wypadku dowolnej usterki, jakiegokolwiek zdarzenia pierwszym obowiązkiem pilota jest poinformowanie służb na ziemi przez wciśnięcie przycisku. A tutaj cisza, brak łączności” – podkreślił.

    Ekspert zwrócił uwagę, że szczątki samolotu rozrzucone są w promieniu 15 km. „Oznacza to, że rozpadł się w powietrzu. Samolot był solidny. Wpadając do wody mógł stracić skrzydło, ale nie mógł rozpaść się na części” – zaznaczył.

    Zdaniem Krasnopierowa „problem polega na tym, co pojawiło się na pokładzie po uzupełnieniu paliwa (w Soczi)”.

    PAP
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  13. #53

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amizaur Zobacz posta
    źródło - pprune
    To samo w sobie nie jest zadnym dowodem, tylko ostrzegam ze pprune roi sie od dezinformacji. A wiec jak zawsze - zachowac zdrowa doze sceptycyzmu.
    RedLite likes this.

  14. #54
    APW
    APW jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Imienna lista pasażerów:

    załoga (Состав экипажа Ту-154 85572):
    1. major: Волков Р.А.
    2. kapitan: Ровенский А.В.
    3. podpułkownik: Петухов А.Н.
    4. kapitan: Мамонов А.В.
    5. starszy porucznik: Парикмахеров В.Н.
    6. major: Трегубов В.А.
    7. starszy sierżant: Сушков B.C.
    8. kapitan: Суханов А.О.

    żołnierze (Военнослужащие):
    1. generał-porucznik: Халилов В.М.
    2. pułkownik: Хасанов А.Б.
    3. pułkownik: Ваганов Н.И.
    4. pułkownik: Иванов А.Ю.
    5. podpułkownik: Колосовский А.В.
    6. major: Долинский А.И.
    7. pułkownik: Негруб А.Н.
    8. kapitan: Абросимов С.С.

    Urzędnicy federalni (Федеральные государственные гражданские служащие):
    1. Губанков А.Н.
    2. Бадрутдинова О.Т.

    Międzynarodowa Federacja Publiczna "Fair Pomoc" (Международная общественная организация "Справедливая помощь"):
    1. Глинка Е.П.

    Dziennikarze (Средства массовой информации):
    1. Рунков Д.А.
    2. Денисов В.В.
    3. Сойдов А.А.
    4. Лужецкий М.В.
    5. Обухов П.К.
    6. Пестов О.М.
    7. Ржевский В.В.
    8. Суранов А.А.
    9. Толстов Е.В.

    Członkowie zespołu (ФБГУ "Ансамбль им. Александрова"):
    1. Сонников А.В.
    2. Гужова Л.А.
    3. Ивашко А.Н.
    4. Бродский В.А.
    5. Булочников Е.В.
    6. Голиков В.В.
    7. Осипов Г.Л.
    8. Санин В.В.
    9. Майоров К.В.
    10. Буряченко Б.Б.
    11. Бабовников Д.В.
    12. Баздырев А.К.
    13. Белоножко Д.М.
    14. Бесчастнов Д.А.
    15. Васин М.А.
    16. Георгиян О.П.
    17. Давиденко К.А.
    18. Денискин С.И.
    19. Журавлев П.В.
    20. Закиров P.P.
    21. Иванов М.А.
    22. Иванов А.В.
    23. Котляр С.А.
    24. Кочемасов А.С.
    25. Кривцов А.А.
    26. Литвяков Д.Н.
    27. Мокриков А.О.
    28. Моргунов А.А.
    29. Насибулин Ж.А.
    30. Новокшанов Ю.М.
    31. Поляков В.В.
    32. Савельев А.В.
    33. Соколовский А.В.
    34. Тарасенко А.Н.
    35. Трофимов А.С.
    36. Узловский А.А.
    37. Халимон B.Л.
    38. Штуко А.А.
    39. Крючков И.А.
    40. Ермолин В.И.
    41. Быков C.Л.
    42. Колобродов К.А.
    43. Корзанов О.В.
    44. Ларионов И.Ф.
    45. Ляшенко К.И.
    46. Михалин В.К.
    47. ст.сержант Попов В.А.
    48. Разумов А.А.
    49. Серов А.С.
    50. Шахов И.В.
    51. Арчукова А.А.
    52. Гильманова P.P.
    53. Игнатьева Н.В.
    54. Клокотова М.А.
    55. Корзанова Е.И.
    56. Пырьева Л.А.
    57. Сатарова В.И.
    58. Трофимова Д.С.
    59. Хорошева Л.Н.
    60. Цвиринько А.И.
    61. Шагун О.Ю.
    62. Гурар Л.И.
    63. Сулиманов Б.Р.
    64. Столяр И.В.

    źródło informacji: http://function.mil.ru/news_page/country/more.htm?id=12106925@egNews
    Ostatnio edytowane przez Drzemi ; 26-12-2016 o 10:34 Powód: ort.
    Zawsze postępuj uczciwie. W ten sposób jednych zadowolisz, a innych zadziwisz. - Mark Twain

  15. #55
    Awatar Greg_747

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    McCarran / Las Vegas

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PajLOT787 Zobacz posta
    To był rosyjski rządowy samolot, także żadnych informacji o przebiegu lotu nikt nie dostanie. Pozostają tylko spekulacje, które są niemile widziane na tym forum. Także proponuję zamknąć wątek i czekać na raport MAK.
    to może niech tak będzie z każdym wątkiem "WYPADEK". Jeden wpis z informacją i drugi z raportem końcowym. Ironia. Ja po to tutaj przychodzę poczytać, żeby poznać zarówno oficjalne wiadomości, wartościowe informacje - ale też spekulacje, bo uważam je za bardzo edukujące. Niech będzie jakiś rozsądek.

  16. #56
    Awatar Amizaur

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Nie podaje "pprune" w sensie prawdy objawionej - zwyczajnie podaje źródło jakby ktoś chciał sam poczytać. Info brzmi wiarygodnie, o wiele wiarygodniej od cytowanych przez media "wypowiedzi ekspertow" których się cytuje tylko wtedy, gdy to co mówią brzmi sensacyjnie...

    Czy jest sens wklejać tu takie wypowiedzi jak 2 posty wyżej ? Jaki przycisk w Tu-154 odpowiada za "nadanie sygnału alarmowego" i czy rzeczywiście, jak twierdzi "ekspert", jest to dla pilotów priorytetem w sytuacji awaryjnej ? A szczątki wg "experta" rozrzucone na przestrzeni 15km mimo, że samolot był nisko minuty po starcie. Pewnie po wybuchu domniemanej bomby leciał rozpadając się i siejąc kawałkami przez 15km.

    To co cytuje z pprune oczywiście formalnie nie ma ani trochę większej wiarygodności niż cytowane zdanie "eksperta". Ale w przeciwieństwie do niego, wydaje się mieć sens. Przynajmniej dla mnie - orientuje się w lotnictwie dość ogólnie. Mam nadzieję, że obecni tu piloci i kontrolerzy ocenią, czy tak się lata jak na tym planie i czy to ma znamiona wiarygodności.
    Ostatnio edytowane przez Amizaur ; 25-12-2016 o 23:06 Powód: nadanie większego sensu
    Canonier and Goppel like this.

  17. #57

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    W katastrofie zginął ppłk Петухов А.Н.
    Internety mówią że był nawigatorem podczas lądowania w 2011 r. TU154 który miał awarię systemów sterowania.
    http://ren.tv/novosti/2016-12-25/sredi-pogibshih-v-krushenii-tu-154-byl-letchik-posadivshiy-tancuyushchuyu-tushku?utm_source=replap&utm_medium=teaser&utm_ter m=readmore&utm_campaign=relap
    Dostał nawet jako członek załogi medal za męstwo za to lądowanie.
    Jeśli tym razem podobna awaria spotkała tutkę zaraz po stracie to z uwagi na to że było to nocą i trudniej o punkty odniesienia, to pilot mógł nie mieć szans na to by wylądować.

  18. #58
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amizaur Zobacz posta
    Zwrot w prawo a potem w kierunku lotniska mógł wynikać nie z chęci jak najszybszego powrotu i lądowania, a z planowanej trasy. Podobno samolot miał zawrócić do punktu nawigacyjnego "Binol" co zgadza się z przewidywaną dalszą trasą lotu w kierunku raczej SE i nad Iranem (a nie SW nad Turcją). Choć zwrot nastąpił szybciej, niż wg. tego planu powinien. Piloci mieli też zgłosić się po osiągnięciu wysokości 300m i już tego nie uczynili.

    źródło - pprune
    Dokładnie. Plan lotu zakładał, że nie będą lecieć na terytorium Turcji. Mieli lecieć nad Gruzją, Azerbejdżanem i od strony Morza Kaspijskiego wejść przestrzeń Iraku i dalej Syrii. Dlatego m.in. dobierał paliwo w Soczi.

    I jeszcze jedno ujęcie z nadmorskich kamer

  19. #59
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Według najnowszego briefingu służb ratowniczych

    Wczoraj odnaleziono 11 ciał oraz 154 fragmenty zwłok.W poszukiwaniach bierze udział 3,5 tyś ludzi.39 jednostek pływających oraz śmigłowce.
    Sprowadzono 7 podwodnych jednostek.
    Zdjęcie z rejonu poszukiwań

  20. #60

    Dołączył
    May 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    Według niektórych źródeł medialnych samolot wiózł jeszcze pomoc humanitarną. Mam nadzieję, że była to pomoc niezbyt ołowiana. W każdym razie - cargo. Ładowane było ono przez żołnierzy, nocą, na wojskowym lotnisku, w mrozie - znaczy, wszyscy się spieszyli. Mogli nie znać się zbyt dobrze na ładowaniu samolotu pasażerskiego - może byli przyzwyczajeni do Iłów 76 czy innych bardziej wybaczających maszyn. Być może nie zostało to prawidłowo załadowane? Start z lotniska wojskowego pod Moskwą mógł przebiegać normalnie, bo gdy wokoło równina, brak konieczności ostrego wznoszenia. Przy starcie w Soczi, aby wykręcić w kierunku NE na punkt nawigacyjny "Binol" samolot powinien - zgodnie z ze schematem w poście nr 51, lecieć dość daleko po okręgu. Ale jeśli zdecydowałby się wchodzić ostro w kierunku północnym, tak aby zmierzać na punkt nawigacyjny "BENLU" możliwie najszybciej? Na "BENLU" pułap powinien wynosić co najmniej 11000 ft, a odległość jest dość mała (rzędu 9 km). Jeżeli samolot wznosił się pod dość ostrym kątem (dużo ostrzejszym niż na lotnisku koło Moskwy) i do tego zaczął się kierować na północ - jeśli wówczas nastąpiło przesunięcie ładunku to czy piloci mieliby szansę wzywać pomoc? To takie moje przypuszczenia, proszę fachowców o weryfikację.

    Pozdrawiam,
    Marcin

Strona 3 z 17 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •