Strona 10 z 17 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 200 z 333
Like Tree405Likes

Wątek: 2016.12.25 Tu-154 rosyjskiego MON zniknął z radarów krótko po starcie z Soczi

  1. #181
    Awatar bartoszcze

    Dołączył
    Dec 2016
    Mieszka w
    EPKM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Cały lot od startu do upadku trwał około 70 sekund. Maksymalna osiągnięta przez samolot wysokość lotu była rzędu 250 metrów, a prędkość ok. 360-370 km/h.
    Czy dobrze mi się wydaje że przy tych danych rozważanie skrętu/nawrotu wykonanego przez samolot traci rację bytu?
    A przynajmniej we wcześniejszej wersji "6 km w jedną, nawrót i kilka km z powrotem"?
    To, że uwielbiam "Pilota" Davisa i "Norton N22" Crichtona, nie robi ze mnie specjalisty od lotnictwa ani wypadków lotniczych.

  2. #182
    Awatar mw23ja

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    świdnik

    Domyślnie



    Uwaga konstrukcyjna:
    Patrząc na zdjęcia powyżej w kategoriach mechanicznej konstrukcji, nie da się tego tak "przełamać" żeby klapy wyglądały tak dobrze jak na zdjęciu gdy - są wyjmowane z wody - są prawie idealnie jak złożone przez pilota.
    One się przecież wysuwają ze skrzydła na zakrzywionej prowadnicy - z zabezpieczeniem siłownikiem śrubowym. Gdy siła wyrywa siłownik, to zniszczy również prowadnicę i nie wsunie się już nic we wnęki skrzydeł. Tu widać idealnie złożone klapy.
    Dziękuję.

  3. #183
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel.Guraj Zobacz posta
    Przy takich "parametrach" to w dalszym ciągu mogło się stać w zasadzie wszystko - począwszy od tego, że załoga pomyliła jednak te klapy z podwoziem i po prostu zabrakło czasu na zorientowanie się co się dzieje
    Musieliby pomylić zarówno wajchę jak i kierunek. Ale nawet jeśli, to wysunięcie podwozia ma w rzeczywistości dość ograniczony wpływ na współczynnik oporu. Na pewno nie taki, który mógłby zwalić samolot w 10 sekund. Musiały być inne czynniki (jak np. oblodzenie, zanik ciągu, awaria hydrauliki etc.). Jak to w katastrofach.

  4. #184

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Musieliby pomylić zarówno wajchę jak i kierunek. Ale nawet jeśli, to wysunięcie podwozia ma w rzeczywistości dość ograniczony wpływ na współczynnik oporu.
    Pomyłka nie polegała na tym, że wypuścili podwozie i jego opór spowodował utratę prędkości. Wygląda na to, że zamiast schować podwozie - co powinni byli zrobić po starcie, omyłkowo schowali klapy. Przy zbyt małej prędkości dla lotu z klapami schowanymi. Podwozie najprawdopodobniej było wypuszczone cały czas.
    Pawel.Guraj and RedLite like this.

  5. #185
    Awatar arek_waw

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    MO927

    Domyślnie

    W poście #113 jest filmik - nikt go nie skomentował. Co on ma przedstawiać? Na tym filmiku Tupolew też nie schował podwozia po starcie.

  6. #186
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cobra3092 Zobacz posta
    Pomyłka nie polegała na tym, że wypuścili podwozie i jego opór spowodował utratę prędkości. Wygląda na to, że zamiast schować podwozie - co powinni byli zrobić po starcie, omyłkowo schowali klapy.
    Jesli tak bylo to symetryczny wypadek wydarzyl sie pilotowi nieduzego Pipera Arrow zaraz po wyladowaniu - chcial (nadgorliwie) schowac klapy (ruch do gory) a schowal podwozie (tez ruch do gory). Embarasujacy blad dla pewnego doswiadczonego pilota - zdruzgotany zrezygnowal z dalszego latania.
    2barteq24 likes this.

  7. #187

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Embarasujacy blad
    Ambarasujący, po polsku .
    saturn5 and Red_Devil like this.

  8. #188

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    W poście #113 jest filmik - nikt go nie skomentował. Co on ma przedstawiać? Na tym filmiku Tupolew też nie schował podwozia po starcie.
    Tu ten incydent opisywano i omawiano.Leciał nim nawigator który zginął k.Soczi.

    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...samolotem.html

  9. #189
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cobra3092 Zobacz posta
    Pomyłka nie polegała na tym, że wypuścili podwozie i jego opór spowodował utratę prędkości. Wygląda na to, że zamiast schować podwozie - co powinni byli zrobić po starcie, omyłkowo schowali klapy. Przy zbyt małej prędkości dla lotu z klapami schowanymi. Podwozie najprawdopodobniej było wypuszczone cały czas.
    No to już bardziej trzyma się kupy. Z tym, że niekoniecznie.
    Podwozie powinno być schowane parę sekund po starcie natomiast z relacji śledczych wynika, że do momentu na 10 sekund przed końcem wszystko przebiegało "normalnie".
    Za:
    - Cały lot trwał mniej więcej 70 sekund. Maksymalna wysokość, którą stwierdziliśmy na podstawie odczytów rejestratora parametrów lotu, wyniosła ok. 250 metrów - poinformował Bajnetow. Analiza zapisów rozmów w kokpicie stwierdza, że kryzysowa sytuacja na pokładzie samolotu trwała około 10 sekund. Samolot rozpędził się do 370 kilometrów na godzinę.
    - Wszystko przebiegało dosyć normalnie, ale pada jedno zdanie wypowiedziane przez kapitana, którego kontekst świadczy o pojawieniu się wyjątkowej sytuacji. Jakiej? Tego na razie nie wiemy - stwierdził.
    Katastrofa Tu-154: Lot trwał 70 sekund - Wiadomości

  10. #190

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    No to już bardziej trzyma się kupy. Z tym, że niekoniecznie.
    Podwozie powinno być schowane parę sekund po starcie natomiast z relacji śledczych wynika, że do momentu na 10 sekund przed końcem wszystko przebiegało "normalnie".
    Jeżeli zamiast podwozia schowali przez pomyłkę klapy to nie znaczy, że od razu coś miałoby się stać. Równie dobrze samolot mógł stopniowo wytracać prędkość, co nie zostało przez (zmęczoną?) załogę zauważone do momentu przeciągnięcia, tj. 10s przed uderzeniem w wodę. Nie twierdzę że tak było, ale tak mogło być.

  11. #191

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Da sie policzyc czy przy tej masie, predkosci, wyskosci i konfiguracji da sie leciec? czy trzeba robic empirycznie albo symulator ?
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  12. #192

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Pytanie czy te 70s to czas liczony od rozpoczęcia rozbiegu czy od oderwania? Raczej ta pierwsza wersja. Podwozie chowa się po oderwaniu ale dopiero gdy załoga upewni się, że ma wystarczające wznoszenie. Od przestawienia dźwigni w górę do pełnego schowania podwozia też schodzi trochę czasu. Podobnie z klapami - od przestawienia dźwigni do przestawienia klap w zadane położenie też potrzeba czasu. Nawet kilkanaście sekund z klap do startu do klap schowanych. Nawet jeśli dźwignię klap przestawili w położenie "schowane" zaraz po oderwaniu to w tym momencie samolot był już kilkadziesiąt metrów nad ziemią i na wznoszeniu. W czasie chowania klap wznosił się dalej i cały czas się rozpędzał. Aż klapy schowały się na tyle, że samolot stracił siłę nośną i przeciągnięty zaczął opadać. Bez problemu mógł osiągnąć te 250m zanim zaczął opadać. Prędkość również.
    A to, że na pokładzie wszystko przebiegało "normalnie" aż do ostatnich 10s lotu autor określa na podstawie zapisów CVR. Po pierwsze według innych informacji 10s trwała korespondencja radiowa (i to zapewne chodzi o korespondencję zezwalającą na start). Jeśli autor ma na myśli inne 10s to zapewne chodzi o końcówkę lotu gdy załoga zauważyła sytuację awaryjną i próbowała ratować samolot. Ale brakło czasu i wysokości. I zapewne w pierwszym momencie (o ile w ogóle) nie zorientowali się co się dzieje.
    fpkk likes this.

  13. #193
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cobra3092 Zobacz posta
    A to, że na pokładzie wszystko przebiegało "normalnie" aż do ostatnich 10s lotu autor określa na podstawie zapisów CVR.
    Na podstawie CVR szef służby bezpieczeństwa lotów określa, że sytuacja kryzysowa trwała 10 sekund.
    Natomiast informacje o prędkości i wysokości są z FDR. (Jeśli wierzyć jemu czy też Radiu Zet)
    Kliknij link, który podałem wcześniej. Dla mnie z jego wypowiedzi wynika jasno, że to "normalnie" odnosi się do odczytanych parametrów lotu.

  14. #194
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Wyglada na to, że te 70 sekund to wraz z rozbiegiem.
    40 sekund rozbieg, 18 sekund do wybrzeża i 12 nad wodą co daje miejsce upadku jakieś 1500m od wybrzeża.

    Wszystko mogło wydarzyć się bardzo szybko.

    P,paw


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  15. #195

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Na podstawie CVR szef służby bezpieczeństwa lotów określa, że sytuacja kryzysowa trwała 10 sekund. [...] Dla mnie z jego wypowiedzi wynika jasno, że to "normalnie" odnosi się do odczytanych parametrów lotu.
    W CVR nie ma zapisanych parametrów lotu tylko dźwięki w kokpicie. I jeśli na jego podstawie są takie wnioski to chodzi o to, że "normalne" odgłosy (w tym rozmowy pilotów) trwały do tych ostatnich 10s. Wtedy najwidoczniej zdali sobie sprawę, że coś jest nie tak. Ale sytuacja awaryjna zaczęła się wcześniej. A kiedy i co dokładnie się stało pokaże FDR. Tam powinno być zapisane położenie dźwigni klap jak również wychylenie samych klap. Oraz oczywiście inne parametry lotu i ewentualne awarie

  16. #196
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Jezusie słodki. A kto pisze, że w CVR są zapisane parametry lotu?

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Natomiast informacje o prędkości i wysokości są z FDR. (Jeśli wierzyć jemu czy też Radiu Zet)
    "Maksymalna wysokość, którą stwierdziliśmy na podstawie odczytów rejestratora parametrów lotu, wyniosła ok. 250 metrów - poinformował Bajnetow"
    http://wiadomosci.radiozet.pl/Wiadom...ekund-00034594
    2barteq24 likes this.

  17. #197

  18. #198

    Dołączył
    Jul 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Jezusie słodki. A kto pisze, że w CVR są zapisane parametry lotu?
    Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i co ja napisałem. Twierdzisz, że sytuacja była "normalna" do tych ostatnich 10s. Te ostatnie 10s sytuacji kryzysowej (awaryjnej) określone jest na podstawie CVR a nie FDR (przynajmniej tak wynika z wklejonego przez Ciebie tekstu Bajnetowa). Więc rozumiem, że sytuacja "normalna" przed "awaryjną" też jest określona na podstawie CVR. Czyż nie? Czy ja napisałem, że prędkość i wysokość nie zostałą odczytana z FDRa?

  19. #199

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Przy jakiej prędkości powinni schować klapy? Kiedy po starcie osiąga ten samolot taką prędkość? (wiem, że to na pewno zależy od masy, ale można założyć całkiem sporą masę, bo pisano wcześniej, że był mocno zatankowany (na powrót?)

  20. #200
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cobra3092 Zobacz posta
    Twierdzisz, że sytuacja była "normalna" do tych ostatnich 10s. Te ostatnie 10s sytuacji kryzysowej (awaryjnej) określone jest na podstawie CVR a nie FDR (przynajmniej tak wynika z wklejonego przez Ciebie tekstu Bajnetowa).
    Więc rozumiem, że sytuacja "normalna" przed "awaryjną" też jest określona na podstawie CVR. Czyż nie?
    Też. Ale kluczowa informacja jest taka, że odczytano zarówno CVR jak i FDR. I nie ma żadnego zapisu ani z CVR ani z FDR, że poza ostatnimi 10 sekundami by było coś nie tak. I to nie ja tak twierdzę, tylko logika wypowiedzi urzędnika taka jest.
    Cytat Zamieszczone przez cobra3092 Zobacz posta
    Czy ja napisałem, że prędkość i wysokość nie zostałą odczytana z FDRa?
    Napisałeś, że "wszystko było normalnie" autor wywnioskował (TYLKO) z zapisu CVR. Z artykułu natomiast wynika, że nie tylko CVR ale i FDR.

Strona 10 z 17 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •