Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 58
Like Tree88Likes

Wątek: 2016.12.30 Enter Air SP-ENP zderzenie z ptakiem

  1. #21
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    Pytający pisał o zgłoszeniu przez pilota zaraz po zderzeniu, a nie do PLBWL.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  2. #22
    Awatar mux84

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    1 stycznia forum powinno chyba być "read only"

  3. #23

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Słuchaj loyd , powiem Ci jak laik laikowi. Jak pilot nie zauważy i nie usłyszy, że wpadł na ptaka lub innego użytkownika przestrzeni powietrznej a na EICASie nie widać , że coś się dzieje z silnikami, to nic nie zgłasza i wio dalej.

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Dobre pytanie: skąd załoga wie, czy coś wpadło do silnika? Czy nagły wzrost wibracji, a może jakieś inne parametry, które powodują zaświecenie warninga ? Czy jak zmieli np. wróbelka to coś się zaświeci? No bo raczej na 300 ft nie wsłuchują się w rozkoszny dźwięk CFM w zakresie startowym. Jak to wygląda w praktyce?

  5. #25

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alibaba Zobacz posta
    Słuchaj loyd , powiem Ci jak laik laikowi. Jak pilot nie zauważy i nie usłyszy, że wpadł na ptaka lub innego użytkownika przestrzeni powietrznej a na EICASie nie widać , że coś się dzieje z silnikami, to nic nie zgłasza i wio dalej.
    Dzięki. A jak pilot stwierdzi, że coś jednak wleciało do silnika a na EICASie (rozumiem, że to jakiś wyświetlacz parametrów pracy silników) nic nie pokazuje to co ? Wio dalej ?

  6. #26
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    To jak w takim razie miałby to stwierdzić, że coś wleciało do silnika, skoro parametry pracy są w porządku ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  7. #27

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie zawsze jest to konieczne.
    Dzięki. Rozumiem, że to zależy od pilota i jego oceny sytuacji.

    Nie rozumiem za to sensu całej późniejszej dyskusji, jakże wyrafinowanej i pozbawionej cienia złośliwości.
    Pozostaje mieć nadzieje, że to szampan nie wszystkim wyparował z cylindrów.
    Życzę panom tylu startów co lądowań w całym Nowym Roku.
    I później też.

  8. #28

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Jakaś masakra : )

    No nie wiem - może akurat patrzy sobie na silnik i łup .... wleciał tam gołąb. Potem patrzy na EICAS a tu wszystko w porządku.

    Co robi pilot ?

  9. #29
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    To byłby dopiero niezły pilot, który patrzy sobie na silnik w czasie lotu. Musiałby siedzieć na miejscu dla pasażerów i to przy oknie.
    pasazernagape likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  10. #30

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    No to inaczej - idzie pilot do toalety i przechodzi koło okna z widokiem na silnik (ten kibel zaraz koło kabiny pilotów się zepsuł i musiał iść na środek samolotu). No i jak tam sobie przechodził, to rzucił sobie okiem na silnik a tu gołąb ..... Reszta jak wyżej.

    Co zrobi pilot ?

  11. #31

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Ok - znam już odpowiedź - podczas startu piloci nie sikają a na przelotowej nie ma gołębi : )

  12. #32
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez loyd Zobacz posta

    Co zrobi pilot ?
    Pojdzie do toalety, usiadzie, zapali papierosa i pomysli.

  13. #33
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie 2016.12.30 Enter Air SP-ENP zderzenie z ptakiem

    Bardzo mnie korciło odpisać jednym słowem co zrobi pilot, skoro szedł do toalety, ale powstrzymałem się nadludzkim wysiłkiem.
    Obejrzyj filmik pasażera za zdarzenia. Pasażer wyglądał przez okno a ptaka ledwo da się tam dostrzec. To jakie miałby szanse dostrzec go pilot idący do kibla ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  14. #34

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Dyskusja zmierza nie w tym kierunku co trzeba.

    Moje pytanie jest takie:

    Dlaczego w tym przypadku:

    https://www.youtube.com/watch?v=9KhZwsYtNDE

    pilot zgłosił mayday i samolot lądował w asyście starży pożarnej a lot enter nic takiego nie zgłaszał ? (jak przynajmniej wynika z info na tym forum).

  15. #35
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie 2016.12.30 Enter Air SP-ENP zderzenie z ptakiem

    Odpowiedź na twoje pytanie jest widoczna od 12 sekundy filmu.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  16. #36

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Przecież pilot nie widział tego ognia z silnika ......

    no chyba, że do kibla szedł akurat : )

  17. #37
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    a ogień w silniku na pewno nie wpływa na parametry jego pracy widoczne w kokpicie...
    <facepalm>
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  18. #38

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    No ok - jeżeli tak to a contrario trzeba by przyjąć, że w locie entera żadnych zmian a parametrach pracy silnika nie było (skoro nic nie zgłaszali).

    A jeżeli tak to skąd w ogóle wiedzieli o ptaku ? i po co w ogóle wracali ? (jak to napisałeś wyżej - "wio dalej").

    To zaczyna nie trzymać się logiki .

  19. #39
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Logiki to się twoje pytania nie trzymają.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  20. #40

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Rozumiem - zawsze jak interlokutor nie ma już argumentów merytorycznych to zaczyna się atak personalny.

    Dziękuję za dyskusję - może ktoś mi odpowie na to pytanie (jak wie a nie jak mu się wydaje, że wie).

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •