787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 58 z 58
Like Tree88Likes

Wątek: 2016.12.30 Enter Air SP-ENP zderzenie z ptakiem

  1. #41

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy to tak trudno pojąć, że powrót jest zależny od skutków, a nie od przyczyny? Żaden z tych samolotów nie zawrócił z powodu zderzenia z ptakiem, tylko z powodu jieprawidlowosci w pracy silnika. Nie ma znaczenia, skąd się ta nieprawidlowość bierze. Na filmie Thomson słychać, że zgłaszają engine failure, później dopiero potwierdzony jest bird strike.

  2. #42
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Czy to tak trudno pojąć, że powrót jest zależny od skutków, a nie od przyczyny?
    Jedno krótkie zdanie, a załatwia sprawę, przeciąganą przez dwie strony tematu. Reszta Panów jest chyba lekko wczorajsza.
    sornat, lew3k, Szynus and 2 others like this.
    Audi A6 '12 C7 3.0 TDI 420KM/850NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  3. #43
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez loyd Zobacz posta
    Co zrobi pilot ?
    Pojdzie do toalety, usiadzie, zapali papierosa i pomysli.
    A jak nie będzie miał czasu (w końcu na szychcie jest), to tylko usiądzie i zapali.
    For every solution there is a problem.

  4. #44

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Qrcze - 3 strony bredzenia o ptaku... Czy jest tu moderator?


    Sent from my iPad using Tapatalk

  5. #45

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Po sąsiedzku jest o bułce.
    kudak, Concorde, maciass and 7 others like this.

  6. #46
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtekra Zobacz posta
    Qrcze - 3 strony bredzenia o ptaku... Czy jest tu moderator?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    A niby o czym jest ten wątek ?
    Kazor likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  7. #47
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Oj głowy ciężkie po poprzednim dniu i odpowiedzi krótkiej (bo nie ma co się rozpisywać) acz sensownej to ze świecą szukać...

    Tak jak powyżej, ogarniasz jakie są skutki jakiegokolwiek zdarzenia i od tego uzależniasz swoje dalsze działania biorąc pod uwagę doświadczenie, procedury, aktualną sytuację.
    Nikt z powodu odbitego od szyby wróbla nie zgłasza emergency ale już taki raport z bird strike do działu safety w linii powinien złożyć chociażby na potrzeby różnego rodzaju statystyk, potrzeb opracowania systemu zapobiegania etc. A i do ATC może zgłosić, że się ptactwo kręci blisko lotniska i wtedy się zapędza w tamten rejon sokolnika.

  8. #48
    Awatar michał s

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szynus Zobacz posta
    ale już taki raport z bird strike do działu safety w linii powinien złożyć chociażby na potrzeby różnego rodzaju statystyk, potrzeb opracowania systemu zapobiegania etc. A i do ATC może zgłosić, że się ptactwo kręci blisko lotniska i wtedy się zapędza w tamten rejon sokolnika.
    Tak jak pisze Szymon jedynie, gwoli ścisłości, każdy birdstrike podlega obowiązkowemu raportowaniu i wynika to bezpośrednio z Załączników do Rozporządzeniawykonawczego Komisji (UE) 1018/2015 z dnia 29czerwca 2015 r. - na potrzeby natychmiastowego wykonania przeglądu konstrukcji samolotu po locie, profilaktyki no i coby Nadzór nasz kochany mógł bogatą statystyką przed EASĄ się pochwalić
    Ale to już chyba i tak za dużo informacji jak na tek wątek

  9. #49

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Wybaczcie banalne pytanie. Po co pilot wypalał paliwo? Ten model ma maksymalną masę do startu większą od tej do lądowania? Czy może z jakiegoś innego powodu się go pozbywał?
    Ostatnio edytowane przez totalski ; 04-01-2017 o 22:41 Powód: korekta

  10. #50

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Przy założeniu że obydwa silniki są w pełni sprawne, jak było tutaj nie wiemy... witamy na forum
    totalski and pasazernagape like this.

  11. #51
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie 2016.12.30 Enter Air SP-ENP zderzenie z ptakiem

    Cytat Zamieszczone przez totalski Zobacz posta
    Wybaczcie banalne pytanie. Po co pilot wypalał paliwo? Ten model ma maksymalną masę do startu większą od tej do lądowania? Czy może z jakiegoś innego powodu się go pozbywał?
    No właśnie dlatego. Startował z masą większą niż maksymalna do lądowania, więc musiał zmniejszyć przez wypalenie paliwa.

    PS Wszystkie modele mają masę do startu większą niż do lądowania
    totalski likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  12. #52

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    PS Wszystkie modele mają masę do startu większą niż do lądowania
    A myślałem, że tylko te długodystansowe. Dzięki za wyjaśnienie i za tabelkę.

  13. #53
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    No może za wyjątkiem małych samolotów turystycznych. Tu często MTOW=MLW.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  14. #54

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Łódź/Chełm

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michał s Zobacz posta
    Tak jak pisze Szymon jedynie, gwoli ścisłości, każdy birdstrike podlega obowiązkowemu raportowaniu(...)
    Uzupełniając post kolegi, nawet nie sam birdstrike, a nawet zaobserwowanie samego prawdopodobieństwa zagrożenia birdstrikiem (np. stado ptaków niedaleko progu pasa).
    CAT.GEN.MPA.105 d)
    (1) Whenever a potential bird hazard is observed, the commander shall inform the air traffic
    service (ATS) unit as soon as flight crew workload allows.

    (2) Whenever an aircraft for which the commander is responsible suffers a bird strike that
    results in significant damage to the aircraft or the loss or malfunction of any essential
    service, the commander shall submit a written bird strike report after landing to the
    competent authority.
    michał s likes this.

  15. #55

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    No właśnie dlatego.
    Nie tylko dlatego.

    Kiedyś w jednym z (chyba) AFMów widziałem wpis dla 737 mówiący, że do lądowania dopuszczalne jest max 70% pojemności zbiorników skrzydłowych i pusty skrzydłowy. Limit był niezależny od aktualnej masy. Ktoś może potwierdzić, że dobrze pamiętam?

    Pozdrawiam, Adam

  16. #56

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Nie tylko dlatego.

    Kiedyś w jednym z (chyba) AFMów widziałem wpis dla 737 mówiący, że do lądowania dopuszczalne jest max 70% pojemności zbiorników skrzydłowych i pusty skrzydłowy. Limit był niezależny od aktualnej masy. Ktoś może potwierdzić, że dobrze pamiętam?

    Pozdrawiam, Adam
    Takiej limitacji 737 nie ma. Jedyna jaka obowiązuje, to przypadek kiedy w zbiorniku centralnym jest więcej niż 453 kg. Wtedy zbiorniki skrzydłowe muszą być zatankowane do pełna, ale to dotyczy sytuacji na ziemi.

    Natomiast wszystkie fazy lotu włącznie z kołowaniem, wymagają nieprzekraczania różnicy 453 kg pomiędzy zbiornikami w skrzydłach (lewy - prawy).

    Jest jeszcze kilka limitacji i procedur, ale one dotyczą centralnych pomp paliwowych. W przypadku wykonania biuletynu, większa część z nich jest nieaktualna.
    flugzeugwerke likes this.


  17. #57

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Samolot wykonuje dzisiaj pierwszą rotacje od dnia zderzenia z ptakiem. Orientuje się ktoś, czy silnik musiał zostać wymieniony? Może wystarczył jego grubszy przegląd?

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  18. #58
    Awatar michał s

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Mechanicy pracowali przy tym prawym silniku, ale nie wymagane było jego "zdjęcie". Podobno skończyło się na wymianie łopatek + kilka innych czynności obsługowych.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •