Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 73
Like Tree115Likes

Wątek: 2017.02.01, Swiss B777-330ER ląduje z 1 silnikiem w Iqualuit, Kanada

  1. #41
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie


    Polecamy

    Pacjent będzie żył







    fot. twitter.com/BonzBrooks

    Kilka dni temu podobny zabieg przechodził A350 Qatar Airways. Silnik również dostarczył Rusłan.



    fot. twitter.com/A350Blog

  2. #42
    Awatar ralf

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez schpakoo Zobacz posta
    Co Wy z tą wycieczką po mieście? Przecież tam jest -30!
    Kolega chyba nadaje z ciepłych krajów, to niewiele mniej od typowej zimowej temperatury w Polsce.

  3. #43

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Już bez przesady, ostatni raz taka temperatura w centralnej Polsce była parę lat temu i to przez kilka dni chyba tylko.

    Ja tam nie zazdroszczę im, jedynie współczuć, no ci z biznes klasy może aż takiej tragedii nie mieli ale ekonomik to szkoda gadać

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Ciekawe, czy Airbus przewidział takie rozwiązania, czy jednak bazują na transporcie Rusłanem...
    Może Beluga pomieści takie silniki ? Jeżeli nie, to ciekawe jaki jest przewidziany alternatywny transport w przypadku niedostępności Rusłanów, zawsze może się zdażyć ich uziemienie z przyczyn technicznych.
    Czy 777 może wystartować na jednym silniku do lotu technicznego ?

  5. #45

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alibaba Zobacz posta
    Zdaje się , że piloci przerzucający małe samoloty do Europy korzystają m.in. z tego lotniska.
    To nie jest najpopularniejsza trasa bo dodaje okolo 800 km do odleglosci. Najpopularniejsza trasa to bezposrednio z Goose Bay do Narsarsuaq na Grenlandii. Natomiast ci co chca sobie skrocic poszczegolne etapy kosztem nadrobienia troche odlegosci wlasnie leca przez Iqaluit, ta trasa ma tez ta zalete ze nie potrzebujesz radia HF or masz wiecej opcji na zapasowe lotniska a wiec ogolnie masz lepszy margines bezpieczenstwa. Turtaj mapa tej trasy przez Iqaluit:


    maciass, thewho, alibaba and 2 others like this.

  6. #46

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Może to jest do prostych pytań, ale czy komputer może nagle sam postanowić wyłączyć silnik i postawić załogę przed faktem dokonanym? W każdej fazie lotu?

  7. #47
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #48
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Ciekawe, czy Airbus przewidział takie rozwiązania, czy jednak bazują na transporcie Rusłanem...
    W jednym odcinku Mega lotniska w Dubaju pakowali silnik z 380 do 777 wchodził na żyletki...

  9. #49

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aszek Zobacz posta
    Może to jest do prostych pytań, ale czy komputer może nagle sam postanowić wyłączyć silnik i postawić załogę przed faktem dokonanym? W każdej fazie lotu?
    Powod takiego wylaczenia raczej musialby byc wyrazny (zniszczenie silnika, zagrozenie dla reszty samolotu, itp.) - o ile wiem decyzje do wylaczenia silnika oddaje sie z reguly w rece pilotow. Oczywiscie jak naprzyklad przekladnia wysiadzie to silnik stanie bez zadnego udzialu pilotow. Ale jest to dobre pytanie i ktos pewnie wie wiecej.

  10. #50

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Mogę być w błędzie, ale z tego co pamiętam FADEC nie wyłączy Ci silnika w czasie lotu (chyba, że nastąpi całkowita awaria FADECa - wtedy silnik pada). W sumie jakoś mnie to nawet nie dziwi, takie decyzje jednak powinna podejmować załoga.
    Chyba może Ci go odciąć przy jedynie przy nieudanym start upie (np przy hung starcie)

  11. #51

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    scorpio86 Twoje zdjęcia są rewelacyjne. A tak przy okazji, mieli szczęście, że tylko -30 i słońce. Mogło być gorzej.
    Scorpio86 likes this.

  12. #52
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alibaba Zobacz posta
    scorpio86 Twoje zdjęcia są rewelacyjne. A tak przy okazji, mieli szczęście, że tylko -30 i słońce. Mogło być gorzej.
    To zasługa dzielnych Spotterów z Iqualuit, którzy nie patrząc na zimno świetnie dokumentują cały przebieg incydentu. Ja tylko wklejam linki do ich fotek siedząc w ciepłym domu Ciąg dalszy prac:



    fot. twitter.com/BonzBrooks

    Pojawił się film ze startu Rusłana z ZRH po zabraniu silnika.


    Jak ktoś chce sobie po miesiącach i latach przypomnieć ten ciekawy incydent to tutaj ma niemal wszystko krok po kroku w jednym miejscu. Warto zapamiętać link.

  13. #53

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    To przekaż, jak możesz, podziękowania za te zdjęcia. Dla mnie super.
    Scorpio86 likes this.

  14. #54
    Awatar mickey93

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    blisko EPTO:D

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tresor Zobacz posta
    W jednym odcinku Mega lotniska w Dubaju pakowali silnik z 380 do 777 wchodził na żyletki...
    czyli do 777-8/9 już tylko Rusłan/Mrija
    Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
    Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5

  15. #55
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Patrząc na całość operacji, to GE (albo ubezpieczyciela) parę złotych ta akcja będzie kosztowała... ciekawe też jak operacyjnie to wpłynęło na siatkę LX.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #56
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mickey93 Zobacz posta
    czyli do 777-8/9 już tylko Rusłan/Mrija
    Tak samo jak do 777.

    Kolega mial na mysli ze silnik od A380 wchodzil do 77F na zyletki, co jest mozliwe bo GP7200 jest troche mniejszy od GE90-115B.

  17. #57
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scorpio86 Zobacz posta
    "Górki spotterskie" <3
    pasazernagape likes this.

  18. #58
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    C5 Galaxy nie weźmie takiego silnika?

  19. #59
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Przestrzen ladunkowa w Galaxy ma troche mniejsza wysokosc niz w Ruslanie, ale pewnie by wzial. Pytanie tylko skad wziac Galaxy do wozenia silnikow dla prywatnej firmy...

  20. #60
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Patrząc na całość operacji, to GE (albo ubezpieczyciela) parę złotych ta akcja będzie kosztowała... ciekawe też jak operacyjnie to wpłynęło na siatkę LX.
    Wiec kilka rzeczy z calego watku, zaczynajac od gory.

    - Gwarancja nie jest wieczna a shit happens. To kto poniesie koszty to generalnie zalezy, ale jezeli jest po "gwarancji" to zwykle operator, pozniej ubiegajac sie z mniejszym lub wiekszym sukcesem (zaleznie od przyczyny) o zwrot przynajmniej czesci. Ubezpieczyciel tu nie ma nic do rzeczy, nie kojarze zeby ktos mial ubezpieczenie od outstation UER.

    - Wieksze silniki sie Ruslanami wozi regularnie, GE90 praktycznie do niczego innego nie wchodzi. Komentarz o C-5 pomine milczeniem.

    - To byl tzw. uncommanded IFSD - czyli taki ktory odbyl sie bez jakiejs akcji pilota i nie sa one takie rzadkie. Oczywiscie ze Fadec moze wylaczyc silnik autonomicznie, szczegoly sytuacji w ktorych to sie dzieje to nie temat na forum internetowe. Nie wiem o jakiej przekladni pisze N077GL (jest oczywiscie kilka ale nie jest to turboshaft/turboprop czy GTF, wiec zasadniczo sa one znacznie mniej istotne).
    Krasin, sprajt2, Kazor and 1 others like this.
    KZ

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 06-02-2017, 21:33

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •