Pacjent będzie żył
fot. twitter.com/BonzBrooks
Kilka dni temu podobny zabieg przechodził A350 Qatar Airways. Silnik również dostarczył Rusłan.
fot. twitter.com/A350Blog
Już bez przesady, ostatni raz taka temperatura w centralnej Polsce była parę lat temu i to przez kilka dni chyba tylko.
Ja tam nie zazdroszczę im, jedynie współczuć, no ci z biznes klasy może aż takiej tragedii nie mieli ale ekonomik to szkoda gadać
Może Beluga pomieści takie silniki ? Jeżeli nie, to ciekawe jaki jest przewidziany alternatywny transport w przypadku niedostępności Rusłanów, zawsze może się zdażyć ich uziemienie z przyczyn technicznych.
Czy 777 może wystartować na jednym silniku do lotu technicznego ?
To nie jest najpopularniejsza trasa bo dodaje okolo 800 km do odleglosci. Najpopularniejsza trasa to bezposrednio z Goose Bay do Narsarsuaq na Grenlandii. Natomiast ci co chca sobie skrocic poszczegolne etapy kosztem nadrobienia troche odlegosci wlasnie leca przez Iqaluit, ta trasa ma tez ta zalete ze nie potrzebujesz radia HF or masz wiecej opcji na zapasowe lotniska a wiec ogolnie masz lepszy margines bezpieczenstwa. Turtaj mapa tej trasy przez Iqaluit:
Może to jest do prostych pytań, ale czy komputer może nagle sam postanowić wyłączyć silnik i postawić załogę przed faktem dokonanym? W każdej fazie lotu?
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Powod takiego wylaczenia raczej musialby byc wyrazny (zniszczenie silnika, zagrozenie dla reszty samolotu, itp.) - o ile wiem decyzje do wylaczenia silnika oddaje sie z reguly w rece pilotow. Oczywiscie jak naprzyklad przekladnia wysiadzie to silnik stanie bez zadnego udzialu pilotow. Ale jest to dobre pytanie i ktos pewnie wie wiecej.
Mogę być w błędzie, ale z tego co pamiętam FADEC nie wyłączy Ci silnika w czasie lotu (chyba, że nastąpi całkowita awaria FADECa - wtedy silnik pada). W sumie jakoś mnie to nawet nie dziwi, takie decyzje jednak powinna podejmować załoga.
Chyba może Ci go odciąć przy jedynie przy nieudanym start upie (np przy hung starcie)
scorpio86 Twoje zdjęcia są rewelacyjne. A tak przy okazji, mieli szczęście, że tylko -30 i słońce. Mogło być gorzej.
To zasługa dzielnych Spotterów z Iqualuit, którzy nie patrząc na zimno świetnie dokumentują cały przebieg incydentu. Ja tylko wklejam linki do ich fotek siedząc w ciepłym domu Ciąg dalszy prac:
fot. twitter.com/BonzBrooks
Pojawił się film ze startu Rusłana z ZRH po zabraniu silnika.
Jak ktoś chce sobie po miesiącach i latach przypomnieć ten ciekawy incydent to tutaj ma niemal wszystko krok po kroku w jednym miejscu. Warto zapamiętać link.
To przekaż, jak możesz, podziękowania za te zdjęcia. Dla mnie super.
Nikon D7200, GSO 10" TV PowerMate 2" 2X, Tamron 150-600G2
Jeżeli nie widać moich zdjęć w poście to są tutaj : https://photos.app.goo.gl/6HbopqSiFsDUVd7y5
Patrząc na całość operacji, to GE (albo ubezpieczyciela) parę złotych ta akcja będzie kosztowała... ciekawe też jak operacyjnie to wpłynęło na siatkę LX.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Wiec kilka rzeczy z calego watku, zaczynajac od gory.
- Gwarancja nie jest wieczna a shit happens. To kto poniesie koszty to generalnie zalezy, ale jezeli jest po "gwarancji" to zwykle operator, pozniej ubiegajac sie z mniejszym lub wiekszym sukcesem (zaleznie od przyczyny) o zwrot przynajmniej czesci. Ubezpieczyciel tu nie ma nic do rzeczy, nie kojarze zeby ktos mial ubezpieczenie od outstation UER.
- Wieksze silniki sie Ruslanami wozi regularnie, GE90 praktycznie do niczego innego nie wchodzi. Komentarz o C-5 pomine milczeniem.
- To byl tzw. uncommanded IFSD - czyli taki ktory odbyl sie bez jakiejs akcji pilota i nie sa one takie rzadkie. Oczywiscie ze Fadec moze wylaczyc silnik autonomicznie, szczegoly sytuacji w ktorych to sie dzieje to nie temat na forum internetowe. Nie wiem o jakiej przekladni pisze N077GL (jest oczywiscie kilka ale nie jest to turboshaft/turboprop czy GTF, wiec zasadniczo sa one znacznie mniej istotne).
KZ
Zakładki