787 Dreamtour »   Zbiera się ekipa na 787 Dreamtour   

Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree1Likes
  • 1 Post By Canonier

Wątek: 2017.03.26 Wypadek wiatrakowca w Krzeczynie k.Lubina

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Poznań
    Pozdrawiam mkonst (GG:1394783)

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Coś mówią świadkowie o odzieleniu się śmigła. Być może chodzi o wirnik [*]

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Jaki to to typ wiatrakowca?

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icekcz Zobacz posta
    Jaki to to typ wiatrakowca?
    Sądząc z tego co zostało to chyba ELA 07.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    W jednej z relacji (poniżej) jest mowa o tym, że "śmigło" znaleziono kilkaset metrów od pozostałych szczątków. Na różnych zdjęciach widać jednak resztki śmigła przy korpusie silnika, zapewne więc w oddaleniu znaleziono wirnik.
    http://lubinextra.pl/2017/03/26/2-os...u-wiatrakowca/

  6. #6
    Awatar Mikołaj Lech

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    Sądząc z tego co zostało to chyba ELA 07.
    Dokładnie...
    Pozdrawiam, Mikołaj Lech.

  7. #7
    Awatar Mikołaj Lech

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź
    Pozdrawiam, Mikołaj Lech.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Całe szczęście, że rozbili się na polu i zabili tylko siebie i szkód dużych nie wyrządzili.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2014
    Mieszka w
    Bielsko-Biała

    Domyślnie

    Dlaczego odłamały się obie łopaty ? Wyobrażam sobie, że ułamała się jedna (co już było powodem katastrofy), ale potem dlaczego odłamała się też druga jeszcze zanim wiatrakowiec spadł ?

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    1. Skąd wiesz, że odłamała się zanim spadł? W raporcie nie ma o tym mowy, a na mapie ta łopata jest zaznaczona dosyć blisko wraku - teoretycznie mogła odłamać się w momencie uderzenia o ziemię i odlecieć dalej siłą rozpędu.
    2. Jeśli z jakiegoś powodu ułamała się jedna łopata, to dlaczego nie miałaby się ułamać i druga (być może z tego samego powodu, co pierwsza)?
    3. Po odłamaniu pierwszej łopaty na wirnik działały asymetryczne siły, co spowodowało pewnie drgania i niestandardowe ustawienie łopaty względem powietrza, co w w efekcie mogło doprowadzić do odłamania drugiej łopaty.
    user4 likes this.

  11. #11
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    W raporcie nie ma o tym mowy
    To nie jest raport,a informacja o zdarzeniu . Komisja nie zajmowała się badaniem tego zdarzenia, to i nie ma nic o łopatach.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie


  13. #13
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie



    To jest nagłówek raportu po badaniu wypadku lotniczego :

    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Przecież nie napisałem, że to jest raport końcowy ani wstępny tylko użyłem tego określenia w potocznym znaczeniu, żeby odnieść się do przedstawionego dokumentu. Sama komisja w nawiasie nazwała go raportem. Kolega zapytał dlaczego druga łopata oderwała się przed uderzeniem, więc zapytałem skąd ma taką wiedzę i to wszystko.

    PS.
    PKBWL ma fajne logo.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •