Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree4Likes
  • 1 Post By tidji
  • 1 Post By N077GL
  • 2 Post By Lucass

Wątek: 2017.05.15. Learjet 35 rozbił się w pobliżu lotniska Teterboro w stanie New Jersey

  1. #1
    Awatar lingus77

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie 2017.05.15. Learjet 35 rozbił się w pobliżu lotniska Teterboro w stanie New Jersey


    Polecamy

    Samolot rozbił się o godzinie 15:30 czasu lokalnego, podczas podejścia do lądowania. Na tą chwilę wiadomo, że zginęły 2 osoby
    BREAKING A Learjet 35 crashes near Teterboro Airport, in New Jersey | AIRLIVE.net

  2. #2
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Znalezione na wykop.pl


  3. #3
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie



    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  4. #4

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    KEWR

    Domyślnie

    NTSB bierze pod uwagę:
    - wiatr (była na ziemi tzw. wind advisory - wiało dość mocno i stabilnie; od rana samoloty na EWR lądowały na pasie 29; rano podjechałem na lotnisko, żeby sobie przedłużyć Global Entry i widziałem, jak samoloty nadlatywały z NE spod Manhattanu)
    - drona (póki co w tv o tym mówią - na sieci jeszcze tego nie znalazłem - 2220 czasu lokalnego)
    Mieszkam w miejscu, gdzie samoloty lecą na Teterboro prawie nad moim mieszkaniem.

    Kelly: After latest crash, Teterboro's neighbors struggle with fear

    Pilots in deadly Teterboro crash wanted to stay in New York instead of Philly

    Kontakt samolotu ziemią miał miejsce mniej więcej tutaj:
    https://goo.gl/maps/sExSGvBiByQ2

    Do tej pory Teterboro kojarzyłem z wypadkiem z 2005 r.
    http://www.hasbrouck-heights.com/news05/teb1_05.shtml
    Samolot wtedy wjechał w ten sklep:
    https://goo.gl/maps/yGBqwyYNGF42
    Do dzisiaj widać trochę inną cegłę na frontonie...

    PS: Dzisiaj wiekowy 1947 Stinson rozbił się w NJ

    Vintage aircraft crashes in Eagleswood, pilot survives | NJ.com
    Ten wypadek miał miejsce mniej więcej w tym miejscu:
    https://goo.gl/maps/JKPjDTkietv
    Ducati likes this.

  5. #5

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    KEWR

    Domyślnie

    Aktualizacja:

    Piszą, że samolot wykonał skręt zbyt późno

  6. #6
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) opublikowała raport z wypadku samolotu Learjet 35A, który rozbił się w zeszłym roku w Teterboro w stanie New Jersey. Okazało się, że pierwszy oficer, który w momencie wypadku pilotował maszynę, nie miał do tego uprawnień – poinformowała NTSB.

    Przewoźnik przypisuje swoim pierwszym oficerom oceny od 0 do 4. Ci z przypisanym 0 nie mogli pilotować samolotu, a jedynie zasiadać w prawym fotelu. Pierwszy oficer z katastrofy w Teterboro miał wylatane 1,167 godzin i stopień 0, mimo to – to on pilotował statek powietrzny przez cały lot z Filadelfii do Teteboro. Przekazał kapitanowi stery na minutę przed katastrofą – ustaliła NTSB. Obaj piloci zginęli.

    Jak ustaliły lokalne media, pierwszy oficer miał wkrótce uzyskać stopień 1, co pozwalałoby mu na wykonywanie lotu bez pasażerów na pokładzie i pod okiem kapitana.

    NTSB opublikowała właśnie 900-stronicowy dokument z przebiegu dochodzenia, który zawiera m.in. podsumowanie stanu faktycznego, analizę danych z rejestratora parametrów lotu i rozmów w kokpicie. Nie ma w nim podanej przyczyny wypadku – ta zostanie opublikowana w osobnym dokumencie pod koniec tego roku.

    wg AVweb
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gregor Zobacz posta
    pierwszy oficer, który w momencie wypadku pilotował maszynę,
    Cytat Zamieszczone przez Gregor Zobacz posta
    Przekazał kapitanowi stery na minutę przed katastrofą
    No to w końcu jak?

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2008

    Domyślnie

    Żeby pod takim kątem uderzyć w ziemię ... warunki meteo może wietrzne, ale widoczność b.dobra z tego co widzę.

    Czasami się zastanawiam, kto szkoli tych ludzi i strach pomyśleć jakie "umiejętności" mają piloci.. FAA i EASA powinny wydać wprowadzić zarządzenia, że pilot o ile na to pozwalają warunki POWINIEN wykonywać podejścia nie-precyzyjne tak dużo razy, aby potem nie było fuck-upów z pilotażem.

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Sep 2017
    Mieszka w
    EGUL vicinity

    Domyślnie

    To raczej nie pilotażowy fuck up. Wygląda na totalną utratę kontroli nad maszyną z przyczyn technicznych.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hooman factor Zobacz posta
    To raczej nie pilotażowy fuck up. Wygląda na totalną utratę kontroli nad maszyną z przyczyn technicznych.
    Z czego to waćpan wnioskujesz?

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    No to w końcu jak?
    Drugi pilot caly czas prowadzil ale w ostatniej chwili dal kontrole kapitanowi - bo nie bardzo sobie radzil z pilotowaniem i komputer pokladowy juz na niego wrzeszczal.
    W tym momencie nawet wieza w Teterboro widziala ze samolot jest w zlym miejscu, ze piloci niezbyt sobie radza z podejsciem, itp.

    To bylo podejscie circling - zaliczane do trudnych i potencjalnie niebezpiecznych.

    Zanim drugi pilot przekazal kontrole kapitanowi - kapitan go ostrzegal zeby uwazal na szybkosc ktora niebezpiecznie spadla.
    Komputer pokladowy wrzeszczal "sink rate, pull up".

    Na koncu padaly slowa "dodaj szybkosc, dodaj szybkosc..." i ostatecznie kapitan oznajmil "przeciagniecie", na tej wysokosci na ktorej byli wyjscie z tego bylo raczej niemozliwe.

    Wszystko wyglada na absolutnie klasyczne bledy pilotazu podczas podejscia circling, prawdziwy fuck-up, obaj piloci zreszta nie nalezeli do orlow i mieli zafajdana przeszlosc roznymi oblanymi sprawdzianami.

    Swietna analiza tutaj:

    https://www.flyingmag.com/teterboro-...qualifications
    Lucass likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Swietna analiza tutaj:
    Wiódł ślepy kulawego.
    saturn5 and 12wit like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •