Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree9Likes
  • 1 Post By Buashy
  • 1 Post By Wojtek73253
  • 7 Post By malgond

Wątek: 2017.05.30 An-26 pod Saratowem

  1. #1

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie 2017.05.30 An-26 pod Saratowem


    Polecamy

    Samolot An-26 rozbił się we wtorek rano podczas podejścia do lądowania na lotnisku w bazie szkoleniowej Krasnodarskiej Uczelni Wojskowej w pobliżu miasta Bałaszowo w obwodzie saratowskim. Zginął kursant, a czterej członkowie załogi zostali ciężko ranni. Samolot spadł z wysokości 200 m i zapalił się. Według wstępnych ustaleń powodem katastrofy mogła być awaria jednego z silników maszyny.

    Komitet Śledczy Rosji wszczął śledztwo; podejrzewa, że mogły zostać złamane przepisy dotyczące lotów i przygotowania do nich.

    Rosja: katastrofa samolotu An-26 pod Saratowem
    Ostatnio edytowane przez frik ; 30-05-2017 o 15:46 Powód: format daty

  2. #2
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie



    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  3. #3
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    RF-36160.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Czyżby mechanizm Babich Dołów?

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Tego filmu nigdzie nie było, pojawił się dzisiaj.


  6. #6
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie 2017.05.30 An-26 pod Saratowem

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Samolot spadł z wysokości 200 m i zapalił się. Według wstępnych ustaleń powodem katastrofy mogła być awaria jednego z silników maszyny.
    Awaria jednego z silników nie powoduje, że samolot nagle spada z 200m. Nawet awaria obu silników nie powinna tego spowodować.

    EDIT: Jak dla mnie to on wygląda na przeciągnięty w końcówce lotu.
    M likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Może i nie powinna, w sensie, że pilot mógł sobie z tym poradzić, ale widać, że padł lewy silnik i pewnie od tego się zaczęło.

    W 11. sekundzie samolot przestaje zniżać i wtedy pewnie za bardzo wytracił prędkość. Gdyby kontynuował zniżanie to może by wylądował, najwyżej na trawie przed pasem. Jakie są procedury w takim przypadku, tzn. obcięcia jednego z silników na niewielkiej wysokości podczas zniżania?

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Dla znających rosyjski wklejam zdjęcie "telegramu", gdzie jest opis całej sytuacji. Może ktoś to przetłumaczy w całości, ja się nie podejmę tego.


  9. #9
    Awatar trzypion

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Zurych

    Domyślnie

    Na moja słaba znajomośc wychodzi, że najpierw im padł prawy, a po 14 sekundach lewy silnik.

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    To było szkolne lądowanie z jednym silnikiem, w międzyczasie "padł" drugi, nie było czasu na uruchomienie wyłączonego sprawnego.

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Zdziwiło mnie, że jeden z silników został całkowicie wyłączony (a nie tylko przestawiony na jałowy ciąg) i chciałem sprawdzić, czy tak samo było w przypadku Babich Dołów. W tamtym temacie trafiłem na poniższą wypowiedź.

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    A z drugiej strony dlaczego nie cwicza takich rzeczy znacznie wyzej? Celowe latanie na jednym wygaszonym silniku tak blisko ziemi juz dawno wyszlo z praktyki w wielu krajach - zbyt niebezpieczne.

  12. #12
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Zdziwiło mnie, że jeden z silników został całkowicie wyłączony
    W cywilizowanych krajach to się robi w symulatorze
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  13. #13
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Mnie na egzaminie na PPL egzaminator wyłączył zupełnie silnik w powietrzu w samolocie jednosilnikowym.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Swilcza/ EPRZ

    Domyślnie

    I go włączyłeś z powrotem?

  15. #15
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Dopiero na ziemi. Po wylądowaniu.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Link do filmu z postu #5 nie działa, jakby ktoś chciał zobaczyć to proszę.

    M likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Wojtek73253 Zobacz posta
    Dla znających rosyjski wklejam zdjęcie "telegramu", gdzie jest opis całej sytuacji. Może ktoś to przetłumaczy w całości, ja się nie podejmę tego.
    Telegram nr ...

    Z Moskwy [jakieś skróty] JAWNE

    Do dowodzących okręgów Wojsk Gwardii Narodowej Federacji Rosyjskiej (naczelników lotnictwa), dowódców jednostek wojskowych lotnictwa (bezpośrednio podlegających) GN FR, dowódcy [jakieś skróty] GN FR [nazwisko?].

    Melduję wstępne okoliczności katastrofy samolotu An-26, która nastąpiła 30 maja 2017 r. do Ministerstwa Obrony Rosji [stopień i nazwisko?].

    Załoga samolotu An-26 w składzie pięciu osób (pilot-instruktor 1 klasy, uczeń 4-go roku, nawigator, technik pokładowy (instruktor), technik pokładowy (uczeń) i radiotelegrafista) wykonywała drugi lot według ćwiczenia nr 4 [jakieś skróty, chyba oznaczenie instrukcji szkolenia wraz z rokiem zatwierdzenia do użytku] "Lot kontrolny po kręgu w celu przećwiczenia odejścia na drugi krąg, lądowania w konfiguracji startowej mechanizacji skrzydeł".

    Po przeprowadzeniu dochodzenia ustalono, że po minięciu dalszej radiolatarni przy prędkości 240 km/h nastąpiło wyłączenie prawego silnika z przestawieniem śmigła w chorągiewkę. Po 14 sekundach zarejestrowano wyłączenie lewego silnika. W odległości 1100 m do progu drogi startowej nastąpiło zderzenie statku powietrznego z powierzchnią ziemi przy prawym przechyle 24 st. najpierw częścią ogonową kadłuba. W wyniku zderzenia z ziemią samolot uległ całkowitemu zniszczeniu i spłonął. Pilot-uczeń zginął, pozostali członkowie załogi odnieśli ciężkie obrażenia.

    W celu zapobieżenia podobnym wypadkom nakazuję:
    1. Informację o katastrofie dostarczyć całemu składowi osobowemu lotnictwa GN, zamieścić według ustalonego porządku w "Biuletynie informacji operacyjnych o zdarzeniach lotniczych" (załącznik nr 3 do [jakieś skróty])
    2. Zorganizować kontrolę treści (zakresu i kolejności) metodyk współdziałania członków załogi wieloosobowych statków powietrznych przy awariach (wyłączenie, spadek mocy) silników w locie
    3. Przeprowadzić ćwiczenia załóg w zakresie działań przy awariach (wyłączenie, spadek mocy) jednego lub więcej silników
    4. Wykonać przeglądy silników AI-24WT zgodnie z pełnym "planem przeglądów"
    5. Przeprowadzić ćwiczenia załóg w zakresie działań przy wykonywaniu przymusowego lądowania poza lotniskiem
    6. Naczelnikom wydziałów lotnictwa okręgów wojskowych GN FR zorganizować wykonanie powyższych środków zaradczych w podległych formacjach lotniczych. O wykonaniu zameldować na mój adres do 26.06.2017 r.

    [jakiś numer] [nazwisko] [data]

    Odpowiedzialny: [nazwisko]
    [nr telefonu]
    Wojtek73253, Rumun, tartal and 4 others like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •