W katastrofie samolotu Lancair IV-P niedaleko Greenville zginęły dwie osoby. Prawdopodobną przyczyną katastrofy było oblodzenie skrzydeł.

W czwartek ok. 13:15 w Północnej Karolinie, w pobliżu Snow Hill, ok. 30 km na południowy zachód od Greenville, rozbił się 4-miejscowy samolot Lancair IV-P (nr rej. N101BX, nr ser. LIV-421). Jego pilot – 56-letni Mike Sobel, i pasażerka, Joan Wilson (zona Sobela, jego równolatka) – zginęli. Samolot wystartował z Page Field w Fort Meyers o 10:33 i leciał na wysokości ok. 15 tys. stóp do Hartford-Brainard Airport w Hartford.



Przed katastrofą pilot meldował o możliwości wystąpienia oblodzenia skrzydeł. Później została utracona łączność z samolotem, który zniknął z ekranów radarów. Znaleziony później wrak okazał się całkowicie spalony. Drobne fragmenty jego struktury były rozrzucone na obszarze kilkuset metrów.

Lancair IV-P, zarejestrowany w Estero na Florydzie w klasie Experimental, należał do Mike Sobela. Został zmontowany z zestawu w 2003. Mark Sobel był doświadczonym pilotem, instruktorem samolotowym. Samolot kupił przede wszystkim, by podróżować między domami w South Windsor w Connecticut (na północ od Nowego Jorku) i w Estero, gdzie spędzał większość miesięcy letnich z żoną i jej dziećmi. Sobel był właścicielem Financial Risk Analysts.

Altair