Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
Like Tree25Likes

Wątek: 2017.06.15 LOT91 B787 Problemy z hermetyzacją.

  1. #1
    Awatar Kazek

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    Łuków

    Domyślnie 2017.06.15 LOT91 B787 Problemy z hermetyzacją.


    Polecamy

    Problemy z hermetyzacją, zrzuca paliwo. SP-LRA, WAW-PEK.

    https://www.flightradar24.com/LOT91/dbe703c

    Edit: Słychać na 129.375

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2016

    Domyślnie

    Lądował i startował z 33? To normalne?

  3. #3

    Dołączył
    Oct 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ta klima to jakieś przekleństwo RA, leciałem nim do Pekinu w marcu i było to samo, tyle że załoga wykryła problem jeszcze na ziemi i skończyło się na opóźnieniu 1.5h. A naprawy dokonał standardowo informatyk, nie hydraulik ;-)

    O, chyba już wszystko zresetowane pięciokroć, bo znów startuje.

    EDIT: ATC: "LO91, wszystkie okna pozamykaliście tym razem?"
    User, lukrod68, pitterek and 20 others like this.

  4. #4
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Zmiana załogi była?

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    Pitterek

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Na oko (a raczej na ucho) nie.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szpajder Zobacz posta
    Ta klima to jakieś przekleństwo RA
    To w końcu klima czy hermetyzacja?


  7. #7

    Dołączył
    Oct 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Nie działała hermetyzacja, ale ja jestem szczurem lądowym, więc mówię "klima" :-) Wszak obie funkcje realizuje ten sam system https://en.wikipedia.org/wiki/Enviro...tem_(aircraft)

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Tak jak napisał szpajder to jest de facto ten sam system. Klima (packs) stałe pompuje klimatyzowane powietrze do kabiny a ciśnienie wewnątrz jest regulowane za pośrednictwem zaworów upustowych.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    No ok, ale hermetyzacja jest ważniejsza, a jej brak groźniejszy. Bo jak rozumiem, mimo że to jeden system, to istnieje możliwość, że nie działa klima przy działającej hermetyzacji?


  10. #10
    Awatar Sherman

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    No nie. Bo samolot hermetyzuje się wpuszczając do kabiny powietrze z systemu klimatyzacji. Nie ma takiego systemu jak hermetyzacja. Hermetyzacja to stan. Samolot można zahermetyzować, rozhermetyzować. Można nie być w stanie zahermetyzować, czyli nie być w stanie doprowadzić do takiego stanu.

    Układ może nie być wystarczająco wydolny do zahermetyzowania samolotu, ale cyrkulacja powietrza (słabsza) i regulacja temperatury będzie mieć miejsce.

  11. #11

    Dołączył
    Oct 2013
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Red_Devil Zobacz posta
    No ok, ale hermetyzacja jest ważniejsza, a jej brak groźniejszy. Bo jak rozumiem, mimo że to jeden system, to istnieje możliwość, że nie działa klima przy działającej hermetyzacji?
    Tak, jest taka możliwość.

    Incident: Safair B738 enroute on Aug 10th 2016, keeping passengers warm in winter times
    Incident: Qantas A388 near Sydney on Aug 3rd 2016, cabin temperature regulation fault

  12. #12
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szpajder Zobacz posta
    Tak, jest taka możliwość.
    To nie jest dobry przykład. Klimatyzacji działała. Problemem była regulacja temperatury.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    To nie jest dobry przykład. Klimatyzacji działała. Problemem była regulacja temperatury.
    A na czym polega klimatyzacja jak nie na regulacji temperatury?


  14. #14
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Celna riposta :-) Mnie chodziło o to, że klimatyzacja zapewniała odpowiedni ciśnienie co nie powodowało problemów z hermetyzacją.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Red_Devil Zobacz posta
    A na czym polega klimatyzacja jak nie na regulacji temperatury?
    Jak włączysz klimatyzację w samochodzie i ustawisz zadaną temperaturę na 30 stopni to też będziesz miał pretensje, że nie działa?

  16. #16
    Awatar Tresor

    Dołączył
    Sep 2014
    Mieszka w
    5km od EPZP, Poland

    Domyślnie

    Klima przede wszystkim osusza powietrze. W moim aucie klima musi chodzić nawet jak jest na dworze -20...
    W samolocie 300 osób wydziela spora ilość wody....

  17. #17
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Akurat na przelocie problemem jest bardzo niska wilgotność (sprężasz powietrze, które jest bardzo przemrożone i tej wilgoci nie ma prawie w ogóle), więc klimatyzacja w samolotach absolutnie nie ma na celu osuszać

    W IŁ-62 nawet była specjalnie rozpylana mgiełka wodna, żeby podnieść wilgotność. Dreamliner, jako jeden z bardzo niewielu samolotów, ma też instalację podnoszącą wilgotność w celu podwyższenia komfortu...
    radyo likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tresor Zobacz posta
    Klima przede wszystkim osusza powietrze. W moim aucie klima musi chodzić nawet jak jest na dworze -20...
    Ryby w nim hodujesz? Nie lepiej przewietrzyć i osuszyć?

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    więc klimatyzacja w samolotach absolutnie nie ma na celu osuszać
    Ciekawe po co w każdej "paczce" jest montowany wynalazek zwany water separator.

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    WAW/RDO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Akurat na przelocie problemem jest bardzo niska wilgotność (sprężasz powietrze, które jest bardzo przemrożone i tej wilgoci nie ma prawie w ogóle), więc klimatyzacja w samolotach absolutnie nie ma na celu osuszać
    Nie zapominaj o tym, że nim samolot wejdzie na wysokość przelotową musi spędzić trochę czasu na ziemi oraz w powietrzu. Tutaj klima przydaje się do osuszania powietrza, chociażby po to, żeby pilotom szyby nie zaparowały

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •