Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 113
Like Tree150Likes

Wątek: 2017.06.26 Air Asia X PER-KUL, awaria silnika

  1. #1
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC
    Ostatnio edytowane przez frik ; 27-06-2017 o 00:49 Powód: doprecyzowanie tytulu
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  2. #2
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Patrzac po zdjeciach na avherald - fan blade out. W sumie nie tak czesto sie zdarza, ale FBO to klasyczny scenariusz certyfikacyjny (lopatki nie ma - unbalance wirnika - wibracje).

    Z ta modlitwa to troche niekonsekwetny byl jak ladowal po dwoch godzinach, pewnie wyczail ze nie ma jakiejs tragedii...
    KZ

  3. #3
    Awatar Longhi

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Breslau

    Domyślnie

    Matko przenajswietsza. 2 godziny tak sie trzesli jak gruzlik na schodach?
    pomijajac kwestie zdrowasiek (wyjatkowo nieprofesionalny pomysl) nie powinni raczej zgasic silnika z FBO?
    chcialbym wierzyc, ze pan z czterema paskami na lewym stolku wiedzial co robi, ale biorac pod uwage, iz linia jest, ze tak powiem "skosna" to wlasciwie roznych rzeczy sie mozna spodziewac...
    Latam nisko i powoli.

  4. #4
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Do tego nasze wspaniałe i profesjonalne polskie media informują o samolocie, który 2 godziny leciał w turbulencjach.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Longhi Zobacz posta
    nie powinni raczej zgasic silnika z FBO?
    A skąd pomysł, że tego nie zrobili?

    Na silnikach cywilnych nie robi się hamulca wentylatora, w zamian testuje się silnik na wypadek FBO jak pisał KZ.

    Tutaj po prostu silnik kręcił się pod wpływem przepływającego powietrza, co powodowało wibracje całego samolotu. To, co wydaje się trzęsiawką, w rzeczywistości nie jest aż tak wielkim problemem dla konstrukcji maszyny.

    Pozdrawiam, Adam

  6. #6
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    To się chyba kapitan nie popisał tym komunikatem o modlitwie. Chyba bym go pozwał po wylądowaniu.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  7. #7
    Awatar Longhi

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Breslau

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    A skąd pomysł, że tego nie zrobili?

    Na silnikach cywilnych nie robi się hamulca wentylatora, w zamian testuje się silnik na wypadek FBO jak pisał KZ.

    Tutaj po prostu silnik kręcił się pod wpływem przepływającego powietrza, co powodowało wibracje całego samolotu. To, co wydaje się trzęsiawką, w rzeczywistości nie jest aż tak wielkim problemem dla konstrukcji maszyny.

    Pozdrawiam, Adam
    Sluszna uwaga, nie pomyslalem ze mimo zgaszenia silnika FAN dalej się kreci i trzesie całą budą
    Latam nisko i powoli.

  8. #8
    Awatar Longhi

    Dołączył
    Feb 2014
    Mieszka w
    Breslau

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    To się chyba kapitan nie popisał tym komunikatem o modlitwie. Chyba bym go pozwał po wylądowaniu.
    Mysle, ze rownie profesjonalne byłoby gdyby do wibracji przez glosniki dorzucił jakaś muzyke techno...
    Buashy, Jerry and LoboV like this.
    Latam nisko i powoli.

  9. #9
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Lepiej jakiś dramatyczny kawałek na orkiestrę symfoniczną
    Scorpio86 likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  10. #10
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Skoro piszemy o incydencie, a nie wypadku to oznacza, że modlitwa nie poszła na marne Trzeba poprawić datę (na 25 czerwca).





    fot. avherald.com
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com

    BABKO/MEBAN-BIGLU, ROLKA-LUSID, L980

  11. #11
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    A skąd pomysł, że tego nie zrobili?

    Na silnikach cywilnych nie robi się hamulca wentylatora, w zamian testuje się silnik na wypadek FBO jak pisał KZ.

    Tutaj po prostu silnik kręcił się pod wpływem przepływającego powietrza, co powodowało wibracje całego samolotu. To, co wydaje się trzęsiawką, w rzeczywistości nie jest aż tak wielkim problemem dla konstrukcji maszyny.

    Pozdrawiam, Adam
    Dokladnie - windmilling. Brak lopatki wentylatora to praktycznie maksymalny unbalance jaki sie moze zdarzyc (poza przypadkami typu uncontained rotor failure ale wtedy silnik nie stanowi juz jednej integralnej calosci).
    KZ

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    No to z sikaniem był problem...
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  13. #13

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Mszczonów

    Domyślnie

    Z sikaniem myślę że problemu nie było ( nie jeden z pasażerów miał pewnie pełne portki ) co najwyżej z celowaniem do klopa
    A tak już na poważnie, wibracje o tak niskiej częstotliwości i dużej amplitudzie są naprawdę mocno destrukcyjne, po 90 minutach ich oddziaływania cudem bym nazwał to że usiadł w jednym kawału
    Założę się że już więcej paxów woził nie będzie, może co najwyżej cargo
    Przy takiej awarii przydały by się odstrzeliwane sworznie mocujące silnik albo i cały pylon na którym wisi pod skrzydłem, kapitan naciska przycisk i wibracje spadają do zera razem z silnikiem ....
    Marek. likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Brak lopatki wentylatora to praktycznie maksymalny unbalance jaki sie moze zdarzyc
    Z wyjątkiem sytuacji kiedy niema kilku sąsiadujących łopatek , ale z takiego zdarzenia pewnie video by nie było...

    Swoją drogą to doskonały test wytrzymałości elementów na wibracje. Nie chciałbym być uczestnikiem tego testu, ale skoro się wydarzył, to powinni sprawdzić śrubki kontrówki itp...
    A modły odprawiałbym i bez nakazu kapitana

  15. #15
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotrsob1 Zobacz posta
    kapitan naciska przycisk i wibracje spadają do zera razem z silnikiem ....
    Kilkanaście lat temu ELAL cargo na 747 po starcie z Amsterdamu silnik "sam się odstrzelił" samolot uderzył w budynek wielopiętrowy zginęło sporo ludzi
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Mszczonów

    Domyślnie

    Popatrzcie co się dzieje z wirnikiem wentylatora silnika , 0:59 -1:02 i 1,46 - 1,49 :

    https://www.youtube.com/watch?v=MU40j1XDyW4
    solti likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Mszczonów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tango fox Zobacz posta
    Kilkanaście lat temu ELAL cargo na 747 po starcie z Amsterdamu silnik "sam się odstrzelił" samolot uderzył w budynek wielopiętrowy zginęło sporo ludzi
    Przykład ździebko nie na miejscu, bo tam jeżeli mnie pamięć nie myli to silnik " odleciał " i to dosłownie podczas generowania mocy startowej , co spowodowało po pierwsze duży moment wytrącający płatowiec z kursu i z jednoczesną znaczną utratą mocy.
    Tutaj to tylko by było pozbycie się balastu robiącego za duży wibrator

  18. #18
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    W tym ELAL odpadający silnik zniszczył drugi silnik i fragment krawędzi natarcia, dlatego to zupełnie inny przypadek.
    A pomysł z odstrzeliwaniem silnika jest głupi, bo taki spadający silnik narobiłby niezłych szkód i ofiar na ziemi.
    Lucass likes this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Mszczonów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    A pomysł z odstrzeliwaniem silnika jest głupi, bo taki spadający silnik narobiłby niezłych szkód i ofiar na ziemi.
    Przy dzisiejszej technice to w zurbanizowanym terenie można by nim spokojnie trafić w jakiś stadion na którym akurat nie grają żadnego meczu

  20. #20
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie


    Polecamy

    No pewnie, niech każdy silnik ma zamontowane silniczki rakietowe i system automatycznego sterowania kierujący taki odstrzelony silnik prosto do hangaru najbliższej obsługi technicznej.
    vivere, kudak, maciass and 7 others like this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •