Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 131
Like Tree208Likes

Wątek: 2017.07.07 - A320 Air Canada niemal ląduje na zatłoczonej drodze kołowania w SFO

  1. #41

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie, droga startowa to nie jest zawsze choinka w nocy, zależy to od ustawionej jasności, tego jak jasna jest noc, od miejsca z którego patrzysz i od paru innych rzeczy. Ponadto ostatnio modne i montowane masowo do oświetlania dróg startowych światła LED są światłami kierunkowymi i już 10 stopni od osi mogą być wręcz niewidoczne.

  2. #42

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Wszystkim którzy nie mogą uwierzyć że pilot mógł się tak pomylić polecam skybrary lub inny portal tego typu. Część o czynniku ludzkim/złudzeniach optycznych itp. Nie wiadomo co w tym przypadku było przyczyną, ale opisu podobnych incydentów jest sporo.
    I mam przy okazji pytanie do pilotów: zdarza się że gdy lądujecie w nocy światła są ustawione za mocno? Jak tak - czy to zgłaszacie do TWR i w którym momencie to widać?

    A choinką w nocy to właściwie jest większość miasta
    N077GL and Jerry like this.

  3. #43
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tynka Zobacz posta
    I mam przy okazji pytanie do pilotów: zdarza się że gdy lądujecie w nocy światła są ustawione za mocno? Jak tak - czy to zgłaszacie do TWR i w którym momencie to widać?

    A choinką w nocy to właściwie jest większość miasta
    Zdarza się dość często - zbyt mocne światła mogą oślepiać i przeszkadzać przy lądowaniu. Jak przeszkadzają, to zgłasza się do wieży i oni od razu je ściemniają. Zwykle robi się to na krótkiej prostej.
    GoldenDave likes this.

  4. #44
    Awatar Lachdanan

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Nie, w POZ był tam sprzęt budowlany.
    We Wrocławiu też.

    GoldenDave and Marek. like this.

  5. #45
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin
    wojtekra and layoverlover like this.
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  6. #46
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    John Cox dobrze opisuje "confirmation bias". To poniekąd odpowiada na pytania pt. "Jak to możliwe, że piloci mogli pomylić światła?. Przecież powinni wiedzieć że... itd."

    Mózg ludzki tak czasami działa, że gdy fakty/obserwacje nie pasują do wcześniejszego wyobrażenia, to je odrzuca, albo znajduje dla nich nawet najdziwniejsze wytłumaczenie. Jest to bardzo znane zjawisko, wykładane na wszystkich kursach CRM i psychologii lotniczej - ale mimo, ze każdy je zna, bardzo trudno je u siebie samego rozpoznać "w czasie rzeczywistym"...

    Ostatnio edytowane przez layoverlover ; 15-07-2017 o 20:06
    kobuch, tartal, N077GL and 13 others like this.

  7. #47
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Mózg ludzki tak czasami działa, że gdy fakty/obserwacje nie pasują do wcześniejszego wyobrażenia, to je odrzuca,
    Dobra ilustracja do tego co opisuje layoverlover i tego rysunku wyzej "co ten koziol robi w chmurach?" byl wypadek biz-jeta ladujacego w nocy na Hawajach przy bezchmurnej pogodzie. Piloci zdecydowali sie ladowac wizualnie i na "skroty" bo pogoda byla idealna, zobaczyli lotnisko z duzej odleglosci, zamkneli plany lotu IFR. W pewnym momencie cos przyslonilo im widocznosc - jeden pilot zaraz szybko znalazl wytlumacznie ktore mu pasowalo - a to jakas mala chmurka, zaraz z niej wylecimy. Nie bylo zadnej chmurki na niebie i w okolicy, to byl krater wulkanu, byli za nisko w stosunku do terenu. Kilka sekund pozniej udrzyli w krawedz wulkanu. Poprzednego dnia piloci byl prawie 14 godzin "on duty" przelatujac prze 7 roznych stref czasowych.

  8. #48

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    historia wypadku o którym pisze Saturn, gdyby kogoś interesowało Sabreliner hits ridge | Business Aviation News: Aviation International News
    radyo likes this.

  9. #49
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    https://www.youtube.com/watch?v=ydUqfhNqUIc

    Nowa animacja przebiegu incydentu z uwzględnieniem danych z flightaware. Poprzednie nagrania były zmontowane tak jakby komenda "go around" padła prawie natychmiast po zdaniu "He's on the taxiway", tutaj po tych słowach mija jeszcze kilka sekund w czasie których samolot AC zdążył przelecieć nad maszyną UA. Jeśli ta animacja jest zrobiona rzetelnie, to było naprawdę CHOLERNIE blisko.
    shiver, 12wit and pasazernagape like this.

  10. #50

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Co z pilotami w takiej sytuacji? Tylko zawieszenie czy utrata licencji?

    Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

  11. #51

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emesso1 Zobacz posta
    Co z pilotami w takiej sytuacji? Tylko zawieszenie czy utrata licencji?
    Nigdy sie nie dowiesz, takie rzeczy linie lotnicze zalatwiaja po cichu, typowo sa konsekwencje, jakies zawieszenia, przeszkolenia, itp, ale (oczywiscie zaleznie od tego co zrobili w przeszlosci) beda latac i jest nawet szansa ze Air Canada ich zatrzyma. Jesli linia lotnicza by ich faktycznie wyrzucila to takie rzeczy trafiaja do prasy - biorac pod uwage poprzednie podobne zdarzenia. To jest naprawde powazna kara byc wyrzuconym z duzej dobrej linii lotniczej - czesto twoje szanse utrzymania sie w zawodzie pilota sa wtedy nikle lub idziesz gdzies latac do podrzednego operatora gdzie dostaniesz ulamek poprzedniej pensji.

  12. #52

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Nigdy sie nie dowiesz, takie rzeczy linie lotnicze zalatwiaja po cichu, typowo sa konsekwencje, jakies zawieszenia, przeszkolenia, itp, ale (oczywiscie zaleznie od tego co zrobili w przeszlosci) beda latac i jest nawet szansa ze Air Canada ich zatrzyma. Jesli linia lotnicza by ich faktycznie wyrzucila to takie rzeczy trafiaja do prasy - biorac pod uwage poprzednie podobne zdarzenia. To jest naprawde powazna kara byc wyrzuconym z duzej dobrej linii lotniczej - czesto twoje szanse utrzymania sie w zawodzie pilota sa wtedy nikle lub idziesz gdzies latac do podrzednego operatora gdzie dostaniesz ulamek poprzedniej pensji.
    Sytuacja zdaje sie byla mega powazna, na pewno rekord Teneryfy bylby pobity, gdyby nie reakcja pilota z maszyny na ziemi, w qatar czy emirates od razu z automatu dyscyplinarka by poleciala

    Sent from my Redmi 4 using Tapatalk

  13. #53

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Podziwiam tych pilotów z taxi-way... że oni jeszcze byli w stanie wystartować...

  14. #54
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emesso1 Zobacz posta
    w qatar czy emirates od razu z automatu dyscyplinarka by poleciala
    Nigdy nie wiesz dokladnie czym jest taka "dyscyplinarka", czym sie konczy, kazdy przypadek jest traktowany indywidualnie.
    pasazernagape likes this.

  15. #55
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin
    maciass, Canonier and saturn5 like this.
    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com

    BABKO/MEBAN-BIGLU, ROLKA-LUSID, L980

  16. #56

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Pomylili 29R z 28L. Zastanawia mnie, bo tego nie ma raporcie, czy po 21 lutego 2017, bo wtedy rozpoczęły się prace na 28L, wykonywali na SFO jakieś loty. Zakładam, że NOTAM w tej sprawie był wydany.

  17. #57

    Dołączył
    Jan 2013
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    może mało wniosę do dyskusji, ale:
    dla mnie przerażający jest fakt, że w najniższym punkcie byli na wysokości 59 stóp nad ziemią (czyli zaokrąglając w górę ok 18 metrów), na której w tym momencie były samoloty o wysokości niemal 17 metrów (np. A 340-300).
    po go-around na wysokości 85 stóp (ok 26 metrów) zaczęli się wznosić po 2,5 sek.. W te 2,5 sek stracili jeszcze 26 stóp (8 m.)..
    Mówiąc w przenośni i dosłownie: jedna sekunda później (rozpoczęte go-around) i dyskutowalibyśmy o największej katastrofie w historii lotnictwa
    było groźniej niż nam (mi) się wydawało

  18. #58
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Gdy zaczął się wznosić, był 59 stóp nad ziemią (wg danych NTSB). Wysokość samolotu Dreamliner to prawie 56 stóp.
    Canonier likes this.

  19. #59

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Gliwice

    Domyślnie

    USA. Od katastrofy lotniczej w San Francisco było bliżej, niż sądzono - TVN24
    Nie wiadomo, w jaki sposób piloci pomylili pas startowy z drogą kołowania. Utracone zostały także nagrania z ich kabin, ponieważ samolot następnego dnia rano ruszył w kolejny rejs i "nadpisane" zostały tam dane zbierane przez jego rejestratory.
    szkoda, że do tego dopuszczono, dobrze byłoby ustalić dokładny mechanizm, który mógł doprowadzić do tak poważnego zagrożenia.

    K.

  20. #60
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •