Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 5 6 7
Pokaż wyniki od 121 do 131 z 131
Like Tree208Likes

Wątek: 2017.07.07 - A320 Air Canada niemal ląduje na zatłoczonej drodze kołowania w SFO

  1. #121
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie


    Polecamy

    Postaw się w roli kapitana. Masz dwie opcje: (1) uciekać na trawę i zniszczyć samolot na bank, i potencjalnie narazić pasażerów na utratę zdrowia; albo (2) czekać na reakcję TWR, tolerując ryzyko zderzenia, które biorąc pod uwagę, że tego typu wypadek jeszcze się na świecie nie wydarzył, jest mikroskopijne. Którą opcję byś wybrał? Opcja (1) w tym przypadku zniszczyłaby samolot, kosztem chęci uniknięcia pomijalnego ryzyka. Opcja (2) skończyła się na niczym. Nadal uważasz, że pracodawca klepałby Cię po plecach za zniszczenie samolotu na wyrost? W safety culture nie chodzi o chęć bycia po bezpiecznej stronie za wszelką cenę (której przegięcie może często to bezpieczeństwo, o ironio, zmniejszyć - jak w opcji (1)), a o balans, zdrowy rozsądek, i przewidywalność. Ciężko to zrozumieć, jeśli nas samych w takim etosie nie wyszkolono.

  2. #122

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    Zegrze | EPWA / EPMO

    Domyślnie

    Inter. Lotnisko to nie jest podwórko, gdzie każdy może robić co mu się żywnie podoba. Przepisy, które obecnie istnieją w lotnictwie są okupione krwią tysięcy ofiar. Wyobrażasz sobie co by było gdyby jeden samolot zaczął uciekać, a za nim w panice inne? A potem by się okazało, że temu pierwszemu się wydawało...
    Nie przewidzisz wszystkiego. Zaraz ktoś napisze, żeby samoloty w ogóle nie wyjeżdżały na drogi kołowania kiedy ktoś inny startuje albo ląduje.
    Jak już zostało napisane w nocy z odległości kilku, kilkunastu Nm nie odróżnisz czy samolot podchodzi prosto na pas.

  3. #123

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Paryż/Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    Pan Am już skręcał z pasa na drogę kołowania, którą miał przed sobą, załoga zwiększyła ciąg silników by zjechać szybciej, inna sytuacja.
    Nie do końca. Był blisko zjazdu 4 bo przeoczył poprzedni ale wcale w niego jeszcze nie skręcał, a dla uniknięcia kolizji dał FT i skręcił max w lewo ustawiając się bokiem. Symulacja jak to dokładnie wyglądało jest na angielskiej Wikipedii.

    Sytuacja wcale tak bardzo się nie różni bo Pan Am dostrzegło KLM z kilkuset metrów i też mógł liczyć, że zdąży wystartować. Różnica jest taka, że Air Canada był w powietrzu. Podejrzewam, że jakby wylądował na drodze kołowania to wszyscy przed nim by uciekali na trawę nie myśląc o procedurach i co powie pracodawca. Po prostu nie uciekali dlatego, że inna jest ocena sytuacji jak coś pędzi na wprost nas i raczej nie skręci niż jak leci z góry i ma dużą szansę minąć.
    grindavik likes this.

  4. #124

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Ehe...
    Proszę https://www.youtube.com/watch?v=zj0a0wtGQKo

  5. #125

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    No i?
    Red_Devil, 12wit and Pawel.Guraj like this.

  6. #126

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    A czy AN-124 nie jest przypadkiem przystosowany do operowania z lotnisk polowych?

  7. #127

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wojtekra Zobacz posta
    A czy AN-124 nie jest przypadkiem przystosowany do operowania z lotnisk polowych?
    Jak widać na załączonym obrazku, jest zima, zapewne porządna rosyjska zima, więc nośność tej gleby porównywalna jest z RWY.

  8. #128

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    W opisie filmu jest mowa o lotnisku Gander, czyli kanadyjska zima. Manewr robi wrażenie. Mam nadzieję, że pracownik biegający przed samolotem wiedział co robi i piloci go widzieli, bo na tym polu pokrytym śniegiem łatwo mógł się przewrócić.

    @angin, jesteś tu od dawna, więc chyba nas wkręcasz, ale napiszę to wprost - to co widziałeś w Szanghaju było zapewne złudzeniem. Tam jest jedna droga kołowania za drugą, w szczególności na początku pasa, więc samoloty kołowały obok siebie po betonie, a Tobie z daleka wydawało się, że jadą po trawie. Nie ma możliwości, żeby na cywilizowanym lotnisku Boeingi po prostu jeździły sobie po trawie. Nawet gdyby akurat się nie zapadły, co jest mało prawdopodobne, to byłby z tego raban.

  9. #129
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Myślę, że to zależy od konkretnego lotniska, na jednych pewnie tak, na innych może dałby radę się przetoczyć.
    To jest mit, w dodatku grecki, cytując pewien kabaret
    Myślę że spokojnie, ciężarówki bez problemu wjeżdżają na większość poboczy, z ciśnieniem w laczkach tylko jakieś maks. 2x mniej niż w oponach takiego 737.
    Wyschnięta trawa spoooookojnie da radę.
    Wózki widłowe dają radę
    Foty zapadniętych nosów pochodzą z podejść w średniej pogodzie, i tyle.

  10. #130

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    W sumie to Ił-62, co prawda pusty, wylądował kiedyś na trawie i nic się nie stało: https://youtu.be/c-4R-Kky6vw?t=9.
    LoboV likes this.

  11. #131
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46
    Red_Devil and tartal like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


Strona 7 z 7 PierwszyPierwszy ... 5 6 7

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •