Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 56 z 56
Like Tree55Likes

Wątek: 2017.07.22 EPBP, zderzenie Cessny z samochodem podczas kołowania, pilot był pijany

  1. #41
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie


    Polecamy

    Na polu wzlotów (wielkim jak Okęcie) od lat spotykają się w sposób zorganizowany lub zdecydowanie częściej nieformalny motocykliści, drifciarze, 1/4milowcy, każdy kto chce się pościgać lub przetestować to co ma w wolnym czasie a także nauki jazdy i lokalsi na wieczorne ogniska.
    Pytanie gdzie jest ULC oraz zarządzający lotniskiem, bo zakładam że takowy istnieje skoro lądowisko jest wpisane do Rejestru i działa legalnie... Tzn. wygląda na to, że zainteresowanym (to jest użytkownikom lotniska zarówno na 2, 4, jak i 3 kołach ) wszystko to pasuje, ale z bezpieczeństwem to ma chyba niewiele wspólnego.
    Ale skończy się pewnie jak zwykle, tj. PKBWL napisze raport przypisując całość winy pilotowi albo w ogóle od pisania odstąpi, nic się nie zmieni i nadal motocykle będą się ścigać na drogach kołowania z samolotami... Aż kiedyś trafi na trzeźwego.


  2. #42

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    No to ładnie się tam bawicie w tej Białej Podlaskiej
    No nieźle. Ustanowiono tu np jakiś czas temu rekord wysokości w starcie szybowcem za wyciągarką (1852m), a samochody na drogach kołowania sa m in dlatego że z hangaru na start w zależności od kierunku jest ok 3 km
    Rosenzweigova likes this.

  3. #43

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Właściwie, to jaki status jest tego lotniska? W AIP nie figuruje.

  4. #44
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    W 2015 wpisane do Rejestru Lądowisk z nr 339


  5. #45

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    W 2015 wpisane do Rejestru Lądowisk z nr 339
    Czy zarządzający lotniskiem nie jest zobowiązany zapewnić jakiś rodzaj izolacji pasów startowych i dróg kołowania od postronnego / zewnętrznego ruchu? W zeszłym roku, jak byłem na lotnisku, to z miasta mógł każdy tam wjechać lub przyjść wypasać krowy...
    grindavik likes this.

  6. #46

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    To nie lotnisko komunikacyjne czy Babice, chociaż na tym drugim też jakby ktoś chciał, to bez problemu by wszedł, tyle że pewnie szybko zostałby zhaltowany przez panów ze straży.

    Większość lotnisk aeroklubowych (i to nie tylko w Polsce) nie jest w żaden sposób ogrodzona czy wydzielona. Np. takie Chrcynno koło Warszawy to po prostu pole i ktoś kto o tym nie wie może przez nie przejść nie wiedząc nawet że jest na lotnisku (zakładając że nie skojarzy wieży, hangarów czy rękawów z infrastrukturą lotniskową). Dla przykładu, jak startowałem z "lotniska aeroklubowego" w Grecji, to po zajęciu pasa (nie żartuję) okazało się, że po drugiej jego stronie właśnie wtacza się na niego całe stado owiec wraz z pasterzem (pas był asfaltowy żeby nie było) i musieliśmy czekać ładnych parenaście minut aż stadko się przeprawi.
    grindavik likes this.

  7. #47

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Swilcza/ EPRZ

    Domyślnie

    A propo Grecji..Jak byłem w Salonikach i poszedłem na spotting od strony morza okazało się, że śmiało mógłbym wejść na drogę startową, gdyż rozwalający się płot a raczej siateczka była może na 0,5 m wysokości Ciekawe po jakim czasie by mnie namierzyli..
    Rocko Silento likes this.

  8. #48

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    No niestety, w tej chwili większość greckich lotnisk międzynarodowych w tym LGTS są własnością Fraportu, który jest nastawiony w głównej mierze na pompowaniu możliwie jak największych środków do portweli braci z Germanii. Z tąd też lądowanie samolotu GA poniżej 1t MTOW kosztuje tam w zależności od okolicznosci pomiędzy 170 a 400 €

  9. #49
    Awatar Rocko Silento

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    Between EPMI & EPSC

    Domyślnie

    Nawet nie musiałbyś przez siatkę przechodzić.
    Na Kos to im się drzwi Gate'a otworzyły i łapanie ludzi na płytach bylo A chaos pierwszej klasy. Do dziś pamiętam jak ktoś chodził po terminalu i zbierał ludzi, Lyon! Lyon! Lyon! ICI! I na przemian na tablicy przed gatem Lyon, Wiedeń i Ateny.


  10. #50
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  11. #51

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Podczas kołowania na łączniku pomiędzy budynkiem aeroklubu i pasem startowym samolot zderzył się bokiem z wjeżdżającym samochodem osobowym. Uszkodzeniu uległ tył samolotu (statecznik poziomy z lewej strony).
    Żeby walnąć statecznikiem w zatrzymany samochód musiałby być naprawdę zdolny. Na wprost to prawie niewykonalne, a skręcając musiałby się mocno postarać bo ogon zostaje w obrysie skrzydła. Czyli samochód musiałby mieć pod skrzydłem w czasie kołowania i jeszcze skręcić. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

    Takie drobne szczegóły, które pewnie namieszają ostro w sądzie:
    -
    samolot zderzył się bokiem z wjeżdżającym samochodem osobowym
    czy samochód osobowy zderzył się z kołującym samolotem.
    -
    z wjeżdżającym samochodem osobowym
    - czyli samochód był w ruchu???

    Ale jeden z uczestników pijany więc to nie ich problem - zdarzenie/zgłoszenie zamknięte - statystyki spraw załatwionych rosną Ciekawe podejście komisji.
    Tematyka organizacji i kontroli ruchu na lotnisku/lądowisku jak widać też nie jest istotna.

  12. #52
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Z jednej strony masz rację i warto by zadziałać celem poprawy standardów itd.
    Z drugiej komisja zawsze mówiła - pod wpływem, nie badamy bo to już nie nasza działka.

  13. #53

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Ten raport nie będzie miał żadnej istotnej mocy dowodowej w sądzie, więc nie spowoduje żadnych zawirowań. To nie jest ustalenie stanu faktycznego, a jedynie bardzo skrótowy i pobieżny opis zdarzenia mający na celu wyłącznie uzasadnienie odstąpienia Komisji od badania tego wypadku.
    Poza tym koledzy lotnicy, to nie Komisja tak sobie ustaliła. O takiej możliwości wyraźnie mówi art. 135 ust. 6 pkt. 2 ustawy Prawo lotnicze. I trudno się Komisji dziwić, że z niej skorzystała, bo głównym zaleceniem wydanym po tym badaniu byłoby: Nie siadać za knypel po kielichu!

    Choć przyznaję - Komisja co do stylu publikowanych tekstów trzyma poziom...
    Mnie zastanowiły "ponadnormatywne ilości stężenia"

  14. #54
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lucass Zobacz posta
    głównym zaleceniem wydanym po tym badaniu byłoby: Nie siadać za knypel po kielichu!
    Ale to tylko połowa problemu. I to "mniejsza połowa" . Bo czy możliwość wystąpienia zderzenia, tzn. sama obecność samochodu na drodze kołowania była spowodowana promilami pilota? Nie bardzo, i przy trzeźwym pilocie ten samochód również znalazłby się w pobliżu.
    Miejsca do rozważań dla Komisji, dotyczących bezpieczeństwa, było tutaj sporo, zarówno organizacja ruchu na lotnisku, jak i kwestia tego, czy w tej szkole lotniczej "kołowanie" nie odbywa się notorycznie po kielichu, oraz czy mości pilot rzeczywiście chciał kołować, czy może jednak miał zwyczaj latać na podwójnym gazie - tylko akurat auto mu uniemożliwiło...

    Ale że stwierdzono u niego %, to można spokojnie odstąpić, samochody dalej będą jeździć między samolotami, pal sześć. Podobnie jak w niedawnym wypadku chyba Bociana, gdzie pilot nie miał ważnych badań, co nie miało najprawdopodobniej wpływu na zaistnienie zdarzenia - ale skoro można odstąpić, to po co badać, trzeba odstąpić


  15. #55

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W sensownych przypadkach Komisja mimo spełnienia przesłanek nie odstępuje od badania i je prowadzi.

    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    organizacja ruchu na lotnisku
    To nie jest lotnisko.
    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    czy w tej szkole lotniczej "kołowanie" nie odbywa się notorycznie po kielichu
    To nie jest obszar odpowiedzialności PKBWL.
    Cytat Zamieszczone przez Rosenzweigova Zobacz posta
    czy mości pilot rzeczywiście chciał kołować, czy może jednak miał zwyczaj latać na podwójnym gazie
    To nie jest obszar zainteresowania PKBWL.
    tawal and Lucass like this.

  16. #56

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    To nie jest lotnisko.
    Zgadza się... ale to nie ma znaczenia z punktu widzenia klasyfikacji jak i decyzji o podjęciu badania.

    INCYDENT - może być badany przez użytkownika... przy czym w tym konkretnym przypadku czy to jest rozsądne?

    Badanie nie ma polegać na ustalaniu czy pan X lata na bani, ale w jaki sposób samolot i samochód znaleźli się w jednym miejscu. W to wchodzi wiele zagadnień dotyczących np oznakowania, organizacji ruchu, nadzoru i zabezpieczenia dróg i obiektów. Mam tylko nadzieję że na miejscu ustalili coś, co ewidentnie wskazywało winę instruktora i chcieli oszczędzić sobie papierkowej roboty.

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •