Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
Like Tree27Likes
  • 5 Post By cra3y
  • 2 Post By Marek.
  • 10 Post By layoverlover
  • 5 Post By wojtekra
  • 1 Post By saab900
  • 1 Post By layoverlover
  • 3 Post By layoverlover

Wątek: 2017.07.27 Atlasjet A320 uszkodzony przez gradobicie (Ataturk, Stambuł, Turcja)

  1. #1
    Awatar cra3y

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPZP

    Domyślnie 2017.07.27 Atlasjet A320 uszkodzony przez gradobicie (Ataturk, Stambuł, Turcja)


    Polecamy

    Atlasjet A320 lot ze Stambułu (lotnisko Ataturk) na Północny Cypr, po starcie i osiągnięciu 5000 stóp, wleciał w obszar silnego gradobicia, po czym zawrócił i wylądował na tym samym lotnisku.

    Źródło.
    BREAKING Atlasjet A320 radom and windshield seriously damaged by hail at Istanbul | AIRLIVE.net

    Lądowanie
    https://www.youtube.com/watch?v=KxlA0nKFciQ

    Tu gorszej jakości materiał
    https://www.youtube.com/watch?v=NSFHSRcE_QI

    Uszkodzenia:


    PS: Swoją drogą ten grad (i gradobicie) wyglądał w tamtych okolicach tak:
    https://www.facebook.com/severeweath...5029671386790/
    https://www.facebook.com/severeweath...4977331392024/
    Severe hailstorm, downburst and flash flooding in Istanbul, Turkey – July 27, 2017 | Severe Weather Europe
    solti, tartal, Radek 75 and 2 others like this.
    Pozdrawiam
    K.Gajda

  2. #2
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Lądowanie wygląda ciekawie. To mogą być wrażenie amatorskie, ale mam wrażenie, że ląduje dość niestabilnie i stosunkowo szybko.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    To chyba nie było lądowanie z widocznością.
    wojtekra and Omega98 like this.

  4. #4
    Awatar RedLite

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Rozumiem trafić coś takiego gdzieś na trasie, ale tuż po starcie? Nie mogli przeczekać?
    Meteo lotniska nie ma takich informacji?

  5. #5
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez RedLite Zobacz posta
    Rozumiem trafić coś takiego gdzieś na trasie, ale tuż po starcie? Nie mogli przeczekać?
    Meteo lotniska nie ma takich informacji?
    Grad jest o tyle wredny, że jest slabo widoczny na radarze pogodowym - wygląda jak słaby deszcz, więc łatwo się kupić.

    Co do samego lądowania z rozbitymi szybami, to pewnie zrobili "autoland'a". Jeśli autoland jest z jakichś powodów niemożliwy, to procedura nakazuje na podejściu rozhermetyzować samolot i otworzyć boczne okienko
    kosi, solti, pasazernagape and 7 others like this.

  6. #6
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Oberwał też Turkish i Pegasus.



    fot. twitter.com/AirCrashMayday

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Zdjęcie z wnętrza Airbus'a A320 Atlas Global. Pełna notatka z fejsbukowej strony Severe Weather Europe
    "This is the view from the cockpit - shattered wind shield, zero visibility. The airplane encountered hail at about 1200-1500 m altitude, while on approach to Istanbul airport. Photo: Oleg Lungul"

    adamsc, solti, tartal and 2 others like this.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Grad jest o tyle wredny, że jest slabo widoczny na radarze pogodowym - wygląda jak słaby deszcz, więc łatwo się kupić.

    Co do samego lądowania z rozbitymi szybami, to pewnie zrobili "autoland'a". Jeśli autoland jest z jakichś powodów niemożliwy, to procedura nakazuje na podejściu rozhermetyzować samolot i otworzyć boczne okienko
    A to ciekawa teoria - byłem (i jestem ) przekonany że jest dokładnie odwrotnie - można prosić o źródło?
    Severe Weather 101: Hail Detection

  9. #9
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez angin Zobacz posta
    A to ciekawa teoria - byłem (i jestem ) przekonany że jest dokładnie odwrotnie - można prosić o źródło?
    Severe Weather 101: Hail Detection
    Np. TU na str. 4 i 5. Wychodzi na to, że mokry grad jest dobrze widoczny, a suchy słabo.
    Ostatnio edytowane przez layoverlover ; 31-07-2017 o 10:42

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    okolice Łańcuta

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    procedura nakazuje na podejściu rozhermetyzować samolot i otworzyć boczne okienko
    A czy na wyposażeniu są jakieś gogle lub coś w tym stylu? Bo ray-bany to chyba się średnio nadają
    Pytam całkiem poważnie.
    solti likes this.

  11. #11
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    A czy na wyposażeniu są jakieś gogle lub coś w tym stylu? Bo ray-bany to chyba się średnio nadają
    Pytam całkiem poważnie.
    Opływ powietrza powinien być, przynajmniej w teorii, taki, że powietrze będzie opływało otwarte okno i nie wpadało do środka. Specjalnych gogli nie ma, ale można by użyć te przeciwdymne...

    https://m.youtube.com/watch?v=dEMcD-RWA9A
    saab900 likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Jaka jest maksymalna prędkość przy jakiej można otworzyć okienko? Domyślam się ze dla każdego typu inna, ale chodzi mi o orientacyjna wartość. ~150kts?

  13. #13
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Jaka jest maksymalna prędkość przy jakiej można otworzyć okienko? Domyślam się ze dla każdego typu inna, ale chodzi mi o orientacyjna wartość. ~150kts?
    Dla A320 max 200kt, dla A330 230kt
    Tupungato, solti and QbaqBA like this.

  14. #14
    Awatar lew3k

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saab900 Zobacz posta
    A czy na wyposażeniu są jakieś gogle lub coś w tym stylu? Bo ray-bany to chyba się średnio nadają
    Pytam całkiem poważnie.
    Gogle są przy masce tlenowej :P

  15. #15

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Co tam w środku musiał być za hałas. I do tego oglądanie jak pęka przednia szyba. Nie zazdroszczę tym pilotom.
    A mile of highway only takes you one mile, a mile of runway can take you anywhere in the world.
    http://eplatanie.wordpress.com/

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •