Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 45 z 45
Like Tree13Likes

Wątek: 2017.08.30 Wypadek Puchacza SP-3782 na EPBC

  1. #41
    Awatar Flycat

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    bloku

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Jak rozwaliłem z instruktorem Bociana w ćwiczeniu na zerwanie 50+, była mowa w ogóle o zaprzestaniu tego ćwiczenia, ale rozumiem że ćwiczy się to nadal?
    Oczywiście, że się ćwiczy. Wykonane z głową, i tylko w obecności instruktora, nie niesie żadnych konsekwencji prócz nauki dla szkolonego. Pierwszę słysze, aby ktoś wycofywał ze szkolenia za windą sytuację 50+... Obecny program AP stosowany przez większość aeroklubów wręcz narzuca symulowanie takich sytuacji.
    Mam przeszło 4000 startów za windą, z czego ponad połowa z uczniami i nigdy nie miałem komplikacji w tej sytuacji. W zasadzie to właśnie tą opcję (50-150) przerabiam w większości lotów awaryjnych. Lądowanie z prostej (wbrew pozorom) i krąg dwu/trzy zakrętowy to trochę łatwiejsze elementy.

  2. #42

    Dołączył
    Aug 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    Jak rozwaliłem z instruktorem Bociana w ćwiczeniu na zerwanie 50+, była mowa w ogóle o zaprzestaniu tego ćwiczenia ...
    Ee chyba przeceniłeś swój wkład w historię szkolnictwa szybowcowego

  3. #43
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Ale to nie ja mówiłem

  4. #44
    Awatar kamikadze

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPMM

    Domyślnie

    Rozmawiałem z kolegą który był na wykładach zorganizowanych przez AW na temat bezpieczeństwa lotów i dowiedziałem się, że omawiany był między innymi wypadek na EPBC.
    Dowiedziałem się tez że pilot w trakcie sytuacji wskazującej na wariant Brawo kręcił zakręt 360. Był ktos na wykładach i moze opisac to co było mówione na temat tej sytuacji ?
    Z tego co sie dowiedziłem to przy wzowieniach będą powtarzane sytuacje awaryje.
    Jestem jak najbardziej za ćwiczeniem wariantów na kazdym lotnisku i to najlepiej z zaskoczenia ale domyslam sie że to bedzie miało znaczący wpływ na przebiek szkolenia na tym właśnie lotnisku.
    Znacie szczególy dotyczące sytuacji awaryjnych na holu za samolotem ? Czy wzowienie połaczone z ciwiczeniami awaryjnymi tez dotyczy tego rodzaju startu?

  5. #45
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •