Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44
Like Tree13Likes

Wątek: 2017.08.30 Wypadek Puchacza SP-3782 na EPBC

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie 2017.08.30 Wypadek Puchacza SP-3782 na EPBC


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez hawky ; 30-08-2017 o 22:12 Powód: brak daty

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2009

  3. #3
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Chyba widać go w środku obrazu z kamery na EPBC:
    aero.webcam ¡ EPBC ¡ Warszawa Babice

    Wygląda jakby trafił w płot oddzielający hangary aeroklubu od pasa trawiastego.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  4. #4
    Photo Screener
    Awatar adamsc

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Piastów/EPWA

    Domyślnie

    Puchacz SP-3782
    Pilot nie żyje.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Dlaczego Puchacz znalazł się w okolicy płotu hangaru samolotowego? To było lądowanie?

  6. #6
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPMM/EPBC/EPWA

    Domyślnie

    W tym miejscu to do lądowania nie podchodził. Skrzydła w całości, ale ogon ukręcony, siatka w miarę cała, Socata obok cała, nie widać śladów na ziemi. Pionowo uderzył? W korkociągu? Skrzydła by wytrzymały?

    Widać na kamerce, że wyciągarka stoi po drugiej stronie (operacje na 10), coś się stało po starcie?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  7. #7

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Zdążyłem edytować. Mówią, że lina się zerwała. Czyli start.
    Żal i smutek...

  8. #8
    Awatar koval

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPBC EPZA

    Domyślnie

    chwilę wcześniej byłem pod hangarem... błękitnego nieba...

    "Według naocznych świadków, zerwała się lina wyciągarki. Na miejsce wypadku została wezwana Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych."
    Wypadek szybowca Puchacz na Babicach

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2016

    Domyślnie

    Start, zerwania na bravo, za mocny zakręt w lewo, mała prędkość, korkociąg i płot. Info od świadka

  10. #10
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mieszkam tuż obok na Kwitnącej. Córka akurat wracała do domu i mówi, ze to widziała - spadająca lina w nienaturalnym miejscu lotniska i według jej relacji pikowanie z korkociągiem...
    Wyrazy współczucia dla Rodziny.

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    Blue Sky... :/
    Czekamy na raport, tragiczne to, ale dla potomnych pozostanie dodatkowa wiedza...

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Żal młodego człowieka.
    Mam co prawda tylko 3 klasę zrobiona prawie 15 lat temu ale z tego co pamiętam to w programie szkolenia były korkociągi i nauka wyprowadzania jednakże tylko z lotu po prostej. 95% przeciagniec i korkociągow zakończonych zdarzeniem z ziemia spowodowana jest dowrotem na małej wysokość z małą prędkością. Czy coś w kwestii szkolenia się zmieniło? Czy instruktorzy demonstrują przeciagniecie szybowca/samolotu w zakrecie z wyslizgiem i zeslizgiem? Wiem, ze kazdy wypadek nalezy rozpatrywac indywidualnie jednak mam wrazenie, że jest przestrzen dla podniesienia standardów szkolenia.

  13. #13
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    A co ma do tego szkolenie z korkociągów ? I tak nie miał szans wyprowadzić na małej wysokości tuż po starcie.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  14. #14

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    A co ma do tego szkolenie z korkociągów ? I tak nie miał szans wyprowadzić na małej wysokości tuż po starcie.
    Jak na razie brak konkretnych informacji.... szkolenie jest szkoleniem i ma pozwalać zdobywać w sposób bezpieczny doświadczenie przez "ucznia pilota". "Mała wysokość i tuż po starcie" to dosyć rozległy temat..... także polecam na razie unikać prób wyjaśnień....

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    A co ma do tego szkolenie z korkociągów ? I tak nie miał szans wyprowadzić na małej wysokości tuż po starcie.
    Może miałby szansę nie wprowadzić. Pytam ogólnie nie skupiam się tylko na tym wypadku.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez buzz Zobacz posta
    Może miałby szansę nie wprowadzić. Pytam ogólnie nie skupiam się tylko na tym wypadku.
    Raczej miał szansę nie wprowadzić....

  17. #17
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ajmon Zobacz posta
    Jak na razie brak konkretnych informacji.... szkolenie jest szkoleniem i ma pozwalać zdobywać w sposób bezpieczny doświadczenie przez "ucznia pilota". "Mała wysokość i tuż po starcie" to dosyć rozległy temat..... także polecam na razie unikać prób wyjaśnień....
    Polecaj tym, którzy próbują wyjaśniać. Ja tylko odniosłem się do kwestii szkolenia z korkociągów. A poza tym po co jest to forum ? Żeby pisać "blue sky" w oczekiwaniu na raport PKBWL ?

    Cytat Zamieszczone przez buzz Zobacz posta
    Może miałby szansę nie wprowadzić. Pytam ogólnie nie skupiam się tylko na tym wypadku.
    Jeśli wpadł w korkociąg w czasie startu, a wszystko na to wskazuje, to nie miał szans, za mały zapas wysokości.
    Tego typu wypadki raczej nie wynikają z braku szkolenia z korkociągów tylko z wysokości, na której korkociągi najczęściej się przydarzają: tuż po starcie, albo w IV zakręcie. Na tej wysokości szkolenie wyprowadzania z korkociągu niewiele by pomogło.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  18. #18
    Awatar danio017

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Właściwą reakcją po zerwaniu liny jest natychmiastowe oddanie drążka w celu zabezpieczenia prędkości. Inaczej bardzo łatwo zwinąć się w kora, zwłaszcza jeżeli zerwanie nastąpi już w fazie stromego wznoszenia. Dalej - w zależności od wysokości, na której nastąpiło zerwanie - lądowanie na wprost, zakręt i lądowanie z wiatrem, lub krąg dwuzakrętowy. Co do samego wyprowadzenia to wątpię, że były jakieś szanse - niedoswiadczony pilot i bardzo mały zapas wysokości.
    Buashy and pasazernagape like this.

  19. #19
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    Przecież "szkolenie z korkociagów" obejmuje nie tylko wyprowadzanie po wykonaniu 2 zwitek, ale również oznaki i pobieganie przeciągnieciom, wyprowadzanie we wczesnych fazach korkociągu itp.

    Jeśli natomiast prawdą jest co piszą na internetach, że "zwinął się" w czasie próby zakrętu do lądowania z wiatrem, to pewnie stres + wysokość + wiatr odebrały sporo z szansy na wyjście z tego cało.


  20. #20

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Chyba tylko Danio017 czyta ze zrozumieniem. Nie mówię, że ludzie nie potrafią wyprowadzać z korkociągu tylko, że zbyt często w niego wpadają na małej prędkości i wysokości i to tu leży problem. Oczywiste jest, że nie wyprowadzisz z 30 czy 50m, a nawet jesli zatrzymasz autorotację - zderzysz się z ziemią dziobem w dół. Szkolenie powinno zawierać naukę rozpoznawania oznak przeciągnięcia w zakręcie, co jak pisze przedmówca post wyżej jest realizowane oraz przeciągnięcia i korkociągi z zakrętu, lotu wznoszącego, dla samolotów traffic pattern stalls (w różnych konfiguracjach do startu czy lądowania) power on stalls, stability demonstration itd.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •