Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 31 z 31
Like Tree20Likes

Wątek: 2017.09.02 Wypadek An-2 na pokazach lotniczych w Balashikha

  1. #21

    Dołączył
    May 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do osób trzecich - to widać na tym dłuższym filmie, że po katastrofie część osób zostało dość blisko i filmowało, co wydaje mi się nierozsądne. Akurat autor filmu mądrze oddalił się na raczej bezpieczną odległosć (ciekawe czy by tak zrobił mając gorszy sprzęt?). Z drugiej strony tak bliskie ujęcia z pewnością pozwalają na szybsze i skuteczniejsze analizy.

  2. #22

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Rozbity An-2 miał nieważne świadectwo zdatności do lotu

    "....Federalna Agencja Transportu Lotniczego Rosaviatsia ujawniła, że An-2, który 2 września rozbił się na lotnisku Bałaszycha, nie powinien w ogóle latać, ponieważ ważność jego świadectwa zdatności do lotu upłynęła prawie pięć lat wcześniej.....Dodatkowo, choć obaj członkowie załogi posiadali ważne licencje pilota, to nie mieli formalnego przeszkolenia do wykonywania lotów An-2...."
    wojtekra and MaciekK84 like this.

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Na filmie wydaje się, że nie może dać w górę, położył się w prawo by nie wlecieć w ludzi na ziemi. Takie odnoszę wrażenie.

  4. #24

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Spierałbym się.
    Jak sobie wyobrażasz tak ostry wiraż bez mocnego ściągnięcia drążka na siebie? Trymerem?
    Prędkość po wyjściu z wywrotu miał zabezpieczoną z zapasem, silnik też na ucho chodzi bez zastrzeżeń.
    Gdzieniegdzie próbują z pilota robić bohatera, ale byłbym z takimi ocenami bardzo ostrożny.

    Nawiasem mówiąc - w lewo.
    alien likes this.

  5. #25

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Ciekawe jak z efektywnością lotek w An-2 przy dużych kątach natarcia.

    Tak naprawdę nie wiemy co miał zaprezentować. Nie wiemy czy nie chciał czy nie mógł wyrównać. Zakręt wykonał (albo i przerwał) przy mniejszym przechyleniu i dopiero po wyjściu pogłębił przechylenie, oddał, po czym opadł mu nos. Co ciekawe utrzymał to pochylenie do samego końca bardzo nieznacznie zmniejszając przechylenie.

    Tak na marginesie to sztuczny na An-2 chyba pokazuje do ok 87 st. w pochyleniu. Z korekcją też było na nim ciężko.
    chmua likes this.

  6. #26

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez XLolekX Zobacz posta
    Ciekawe jak z efektywnością lotek w An-2 przy dużych kątach natarcia.
    Ale jaki to ma związek z tym wypadkiem w którym samolot był wyprowadzany z nurkowania?
    flugzeugwerke likes this.

  7. #27

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Z nurkowania.... nie przesadzaj.

    To nie jest samolot akrobacyjny. Nie wyrówna w sekundę. Zauważ że (minimum) do połowy zakrętu pogłębiał przechylenie lotkami (wewnętrzna do góry).
    Skuteczność lotek i steru kierunku wg mnie miała tu kluczowe znaczenie. Zwiększając kąt natarcia w zakręcie w skutek zaburzenia przepływu lotka wychylona w górę może stać się całkowicie nieefektywna. Co więcej na kątach krytycznych samo jej wychylenie może sporo namieszać. W skrócie dążę do tego że ciągnąc mógł niechcący chwilowo utracić kontrolę nad przechyleniem.

    Sprawa pochylenia to już inny temat.
    Ostatnio edytowane przez XLolekX ; 10-09-2017 o 18:52 Powód: doprecyzowanie

  8. #28

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przewrót został wykonany nieprawidłowo, w trakcie wyprowadzania samolot nie został ustawiony równolegle do linii publiczności, załoga się przestraszyła bardzo stromym zniżaniem w stronę publiczności i ratowała się bardzo głębokim zakrętem w lewo. Niestety nie ma takiej możliwości aby na AN-2 wykonać taki zakręt bez utraty wysokości.
    Ristori, witek_s, RzEmYk and 1 others like this.

  9. #29

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    >>Ciekawe jak z efektywnością lotek w An-2 przy dużych kątach natarcia.

    >Ale jaki to ma związek z tym wypadkiem w którym samolot był wyprowadzany z nurkowania?

    Taki że wyprowadzając z nurkowania można przeciągnąć samolot nawet mając zabezpieczoną z naddatkiem prędkość?
    Nie mała prędkość "przeciąga" a kąt natarcia.

  10. #30

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie odpowiedziałeś na pytanie, czyli jaki to ma związek z tym wypadkiem.

  11. #31

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez chmua Zobacz posta
    >...Taki że wyprowadzając z nurkowania można przeciągnąć samolot nawet mając zabezpieczoną z naddatkiem prędkość?
    Nie mała prędkość "przeciąga" a kąt natarcia.
    Nie mówię, że to niewykonalne, ale na aenie próba dynamicznego przeciągnięcia kończy się tym, że samolot stanie ci "krzyżem" zwolni prawie, że do zera, a następnie parasolem zacznie spadać w dół - to taka cecha dla dwupłata z grubym profilem i slotami.

    Tak w ogóle to moim zdaniem pilot chciał zrobić beczkę, ale jej nie dokręcił bo mu brakło prędkości, stąd takie dziwne wprowadzenie do "wywrotu", wyszedł ładnie z nurkowania, ale z sobie tylko znanych przyczyn "na szwungu" zrobił wiraż na nie wytrymowanym samolocie i później nie miał siły by szybko skontrować - powyżej 200 km/h naprawdę trzeba mieć krzepę w łapach by szybko przełożyć stery - zresztą w aenie nic nie dzieje się szybko.... Wystarczy popatrzeć na film i zdjęcia by zauważyć, że powierzchnie sterowe praktycznie nie zmieniają pozycji....

    Wprowadzenie w wiraż bez straty wysokości na aenie to nie jest wielki wyczyn podobnie zresztą jak zwrot bojowy który w tym przypadku byłby bardziej wskazany.

    An-2 to wprawdzie nie Extra, ale umiejętnie pilotowany zrobi to co mu pilot "każe", o ile oczywiście pilot wie co chce zrobić...
    https://www.youtube.com/watch?v=J7y33bIyELk
    chmua likes this.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •