Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree11Likes
  • 1 Post By WrobelSwirek
  • 6 Post By layoverlover
  • 2 Post By Lucass
  • 1 Post By KZ
  • 1 Post By gaugan

Wątek: 2017.09.05 B777 JAL awaryjnie ląduje w HND po bird strike

  1. #1

    Dołączył
    Aug 2014
    Mieszka w
    Kraków koło Balic

    Domyślnie 2017.09.05 B777 JAL awaryjnie ląduje w HND po bird strike


    Polecamy

    B777 zaraz po starcie otrzymał "bird strike" po którym jeden z silników zaczął się palić. Udane awaryjne lądowanie.


    Japan Airlines flight in emergency landing after bird strike

    Japan Airlines plane makes emergency landing in Tokyo - Channel NewsAsia
    Ostatnio edytowane przez frik ; 05-09-2017 o 11:45 Powód: tytul

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Temat sugeruje lądowanie z płonącym silnikiem. Jakoś wydaje mi się to mało prawdopodobne...

  3. #3
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Blog: scorpio86-planespotting.blogspot.com

    BABKO/MEBAN-BIGLU, ROLKA-LUSID, L980

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Głuchy telefon.
    Pewnie pierwszy dziennikarz napisał "w czasie startu silnik otrzymał płomienie", a drugiemu wyszło z tego że silnik się zapalił, a jak zapalił to musiały być "dramatyczne chwile przy lądowaniu dużej awionetki z płonącym silnikiem".

    Przy starcie do silnika wpadł (prawdopodobnie) ptak, silnik wypluł przy tym 2-3 porcje płomieni, jak to w takich okolicznościach, i tyle. Piloci wypalili paliwo, wylądowali. Start i owe płomienie widać na nagraniu pokazywanym przez japońskie media:
    JAL機がエンジントラブル、鳥吸だ„čžźăżçˇŠć€Ľç€é™¸ă¸ TBS NEWS

  5. #5
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

  6. #6

    Dołączył
    May 2016

    Domyślnie

    Czy w takim wypadku silnik który miał kolizję zostaje wyłączony?

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adrianp Zobacz posta
    Czy w takim wypadku silnik który miał kolizję zostaje wyłączony?
    To pewnie zależy czy sprawiał kłopoty czy nie.
    shiver likes this.

  8. #8
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Z tego, co widać na filmiku, to raczej nie pożar, a pompaż silnika, czyli zakłócenie przepływu przez sprężarkę. Chyba najbardziej efektowna usterka, jaka się może przydarzyć na silniku odrzutowym (oprócz cyklicznie strzelających płomieni pojawiają się jeszcze głośne strzały sprężarki), ale mniej groźna, niż np. pożar.

    W zależności od tego, co jest przyczyną pompażu, elektronika sterująca silnikiem bedzie się starała automatycznie przywrócić prawidłową pracę sprezarki obcinając paliwo i regulując pracę odbiorow powietrza. Jeśli się uda, można kontynuować pracę silnika. Jeśli nie, i/lub inne parametry wskazują na uszkodzenie silnika, to się go wyłącza (w przypadku bird strike'a raczej prawdopodobne)

  9. #9
    Awatar tomaszekp5

    Dołączył
    Feb 2017
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Co się robi z takim silnikiem po "bird strike'u"? Raczej nadaje się na złom czy do naprawy?

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    W tym konkretnym wypadku na 90% silnik się ustabilizował i pracował po strike'u (na lądowaniu widać że wyszedł reverser, a o ile dobrze pamiętam przy lądowaniu na jednym silniku nie zaleca się użycia reversa). Gdybym się mylił to pisać (nie mam SOPów w pamięci).

    Pozdrawiam, Adam

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomaszekp5 Zobacz posta
    Co się robi z takim silnikiem po "bird strike'u"? Raczej nadaje się na złom czy do naprawy?
    Polecam uwadze wątek z niedawnego incydentu
    2017.06.26 Air Asia X PER-KUL, awaria silnika
    i zażartą w nim dyskusję na ten temat prowadzoną przez znawców i znafcuf tematu.
    pasazernagape and tango fox like this.

  12. #12
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomaszekp5 Zobacz posta
    Co się robi z takim silnikiem po "bird strike'u"? Raczej nadaje się na złom czy do naprawy?
    Prosto do kosza idzie...

    Robi sie BSI, wymienia sie kilka lopatek (albo i nie jezeli nie trzeba) , czesto nawet on-wing jezeli tylko lopatki wentylatora maja jakies uszkodzenia i leci sie dalej. Tu pewnie ptak sie wbil do HPC (jezeli byl stall) wiec trzeba pewnie bedzie otworzyc HPC i tez jak sie dobrze pokombinuje to mozna top-case na skrzydle zrobic.
    Krasin likes this.
    KZ

  13. #13
    Awatar Krasin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Dęblin

    Domyślnie

    Jeśli to był GE90 to trzeba będzie pewnie zdjąć silnik, bo HPC inner case nie jest dzielony jak w CF6, więc nie ma za bardzo dostępu do łopatek.

  14. #14
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    W tym konkretnym wypadku na 90% silnik się ustabilizował i pracował po strike'u (na lądowaniu widać że wyszedł reverser, a o ile dobrze pamiętam przy lądowaniu na jednym silniku nie zaleca się użycia reversa). Gdybym się mylił to pisać (nie mam SOPów w pamięci).

    Pozdrawiam, Adam
    Nie ma związku, absolutnie używa się reversera na jednym silniku, natomiat obie manety przestawia się w tą samą pozycję, żeby nie namieszać jak to miało miejsce z TAM https://en.wikipedia.org/wiki/TAM_Airlines_Flight_3054

    Pozdro

  15. #15

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gaugan Zobacz posta
    Nie ma związku, absolutnie używa się reversera na jednym silniku, natomiat obie manety przestawia się w tą samą pozycję, żeby nie namieszać jak to miało miejsce z TAM https://en.wikipedia.org/wiki/TAM_Airlines_Flight_3054
    OK, pisałem na 90%, bo na airliners sugerowano, żeby na jednym nie używać reversa - mocno zmienia się symetryczność ciągu i wymaga to dodatkowej uwagi. Widocznie była to opinia jednej osoby, a nie zalecenie/SOP.

    Pozdrawiam, Adam

  16. #16
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    OK, pisałem na 90%, bo na airliners sugerowano, żeby na jednym nie używać reversa - mocno zmienia się symetryczność ciągu i wymaga to dodatkowej uwagi. Widocznie była to opinia jednej osoby, a nie zalecenie/SOP.

    Pozdrawiam, Adam
    Nie wiem jak jest na 777, ale na innych samolotach asymetria od 1 rewersu jest prawie niezauważalna...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •