Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree14Likes
  • 2 Post By Rosenzweigova
  • 1 Post By Beteleguese
  • 6 Post By Finch
  • 1 Post By mammecyje
  • 2 Post By mikmach
  • 1 Post By mikmach
  • 1 Post By M.B

Wątek: 2017.09.14 TU-22M3 RF-94233 Shaykovka Airbase

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2015

    Domyślnie 2017.09.14 TU-22M3 RF-94233 Shaykovka Airbase


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez hawky ; 19-09-2017 o 13:10 Powód: format daty

  2. #2
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft under the rainbow

    Domyślnie

    "Rosyjski bombowiec dalekiego zasięgu" - ach te manewry o charakterze czysto obronnym
    paulus76 and MaciekK84 like this.


  3. #3

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    A według Ciebie to w jakim celu przylatują w tą część Europy B-1 i B-52. Oni przede wszystkim ćwiczą uderzenia bronią jądrową na FR a przy okazji szerzą "zachodnią kulturę" obronną. Chyba nie jesteś tak naiwny że amerykański podatnik płaci za to abyś Ty czy ja sobie zdjęcia porobili ...
    zicherka likes this.

  4. #4
    Awatar Finch

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Wygląda na start:
    https://youtu.be/ZzFwjT-D10M

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Beteleguese Zobacz posta
    A według Ciebie to w jakim celu przylatują w tą część Europy B-1 i B-52. Oni przede wszystkim ćwiczą uderzenia bronią jądrową na FR a przy okazji szerzą "zachodnią kulturę" obronną. Chyba nie jesteś tak naiwny że amerykański podatnik płaci za to abyś Ty czy ja sobie zdjęcia porobili ...
    I vice versa.
    Red_Devil likes this.

  6. #6
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Finch Zobacz posta
    Wygląda na start:
    https://youtu.be/ZzFwjT-D10M
    Szok. Ciekawe co poszło nie tak. Silniki zdają się pracować aż do wyrzucenia spadochronów, ster wysokości wydaje się działać poprawnie... Może silniki nie dawały wystarczającej mocy albo manetki nie były pchnięte odpowiednio... Może któryś z hamulców trzymał...
    Na skuteczne przerwanie tego startu było już zbyt późno, ale raczej też nie było szans na oderwanie się od ziemi.
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    Szok. Ciekawe co poszło nie tak. ...
    Brak odczytu prędkości.
    Про выкатывание Ту-22м3 в Шайковке.
    Экипаж выполнял взлет с полной заправкой. На разбеге, перед отрывом от ВПП, командир экипажа определил что прибор скорости не показывает значение скорости - принял как отказ прибора КУС-2500. Другие системы самолёта и двигатели работали исправно. КЭ принял решение на прекращение взлета и прекратил взлет. Применил торможение. Выкатился за пределы ВПП на 880 м. (120 м до ДПРМ). В процессе выкатывание из за неровности грунта, подломилась левая стойка шасси, самолёт лег на левое полккрыло, потом подломились передняя и правая стойки. Самолет получил значительные повреждения. Будет скорее квалифицирована как авария.
    http://xn--80ada7afn3b.xn--p1ai/foru...start=360#5113

  8. #8
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wojtek73253 Zobacz posta
    Brak odczytu prędkości.
    No to tym bardziej dziwne. Co prawda jestem "nielotem" ale wyobrażam sobie że sprawdzenie działania instrumentów pokładowych, w szczególności wskaźnika prędkości, robi się przy niższej prędkości a nie w 2/3 długości pasa w okolicy prędkości rotacji.
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    Może zapomnieli zdjąć "RBF"

  10. #10
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qwaseq Zobacz posta
    Szok. Ciekawe co poszło nie tak. Silniki zdają się pracować aż do wyrzucenia spadochronów, ster wysokości wydaje się działać poprawnie... Może silniki nie dawały wystarczającej mocy albo manetki nie były pchnięte odpowiednio... Może któryś z hamulców trzymał...
    Na skuteczne przerwanie tego startu było już zbyt późno, ale raczej też nie było szans na oderwanie się od ziemi.
    Ptaszki cwierkają, ze форсаж nie załączył..
    pozdrawiam, Reno

  11. #11
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Co to znaczy, że "forsaż nie załączył"? Dopalacz, wiem. Ale co to znaczy, że "nie załączył"?

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Co to znaczy, że "forsaż nie załączył"?
    Do wystartowania w tej konfiguracji potrzebny był dopalacz a kiedy się okazało, że się nie uruchomił to samolot miał już za dużą prędkość by się zatrzymać.
    zbrodel and lew3k like this.

  13. #13
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Co to znaczy, że "forsaż nie załączył"? Dopalacz, wiem. Ale co to znaczy, że "nie załączył"?
    Witaj Tupungato.
    "Nie załączył" tu użyte jako synonim do "nie zadziałał".

    Pozdrawiam, Reno

    ps. Mikmach dzięki za sprostowanie

  14. #14
    M.B
    M.B jest nieaktywny

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikmach Zobacz posta
    Do wystartowania w tej konfiguracji potrzebny był dopalacz a kiedy się okazało, że się nie uruchomił to samolot miał już za dużą prędkość by się zatrzymać.
    To byłaby dość specyficzna procedura startowa, w której dopalacz załącza się dopiero w końcowej fazie rozbiegu. Masz jakieś sprawdzone informacje, że startowali właśnie w taki sposób?

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Pytanie w przeciwnym kierunku - jak się zorientować, że dopalacz nie działa? Po prędkości, czy jest jakiś sposób/kontrolka (obroty silnika?).

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez M.B Zobacz posta
    Masz jakieś sprawdzone informacje, że startowali właśnie w taki sposób?
    Powinienem był zaznaczyć, że tylko rozwijam myśl RB
    Reno_Bemowo likes this.

  17. #17
    M.B
    M.B jest nieaktywny

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Jak sie zorientowac bedac pilotem czy patrzac na startujacy samolot?

    Nie jestem eskpertem od wojskowych silnikow, ale na 100% jest sygnalizacja wlaczenia dopalacza, przy wlaczonym jest znaczaco (2x i wiecej) wiekszy przeplyw paliwa. Na obroty raczej nie wplywa - dopalacz jest za wirnikami turbin.
    Sadze tez, ze czuc i widac na wskaznikach predkosci inna wartosc przyspieszenia.

    Z tych powodow wydaje mi sie nieprawdopodobnym, ze pilot dopiero za polowa rozbiegu zorientowal sie, ze dopalacz sie nie wlaczyl.


    M.B.
    hooman factor likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    To tam nie było KL - kierownika lotów - żeby odpowiednio wcześnie zareagował gdy było ewidentne, że forsaż nie wszedł?

    M.

  19. #19
    Awatar Art-J

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    kapital sity Łorsoł

    Domyślnie

    Nie no, niech kolega się nie rozpędza - KL nie powinien być do tego nie potrzebny, bo to pilot ma co najmniej 3 opcje, żeby problem zauważyć: a) już ponad pół wieku temu w MiG-ach 21 była kontrolka (a potem nawet dwie) informująca o zakresach pracy dopalacza, nie chce mi się wierzyć, że Tu-22 (lub jakikolwiek samolot z dopalaniem) takowej nie posiada; b) jest wskaźnik temperatury gazów wylotowych, który dla każdego zakresu pracy silnika ma wskazywać tyle ile ma wskazywać, więc jeśli dzieje się coś złego, to od razu widać; c) jednak obroty też - dopalacz może i jest za turbiną, ale jego praca wpływa na parametry przed nim - znowu na przykładzie MiG-a-21, jednym z symptomów awarii dopalacza była większa niż wedle instrukcji różnica między N1 i N2.

    Informacja prasowa o problemie z prędkościomierzem brzmi jednak sensowniej .

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Piloci mają wskaźnik prędkości od 200 km/h (podobno), a nawigator ma dokładniejszy - co 10 km/h od zera. Tak piszą na forum rosyjskim.
    Taka awaria - przerwany start, był już dwa razy w krótkim okresie czasu na tym typie, piszą że przyczyną może być woda w czujniku.
    У лётчиков на индикаторах скорости шкала и правда начинается с 200 км/час. У навигатора более точный двухстрелочный индикатор от ЦСВ с ценой деления 10 км/час, показывает от нуля и до "первой космической".

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •